Miele G6510 SC

Goeieavond forum.
Vaatwasser deed het prima maar na afwassen is er een (kleine) lek. Enkel de machine vroeg steeds bij starten "zout bijvullen".
ik zette de machine volledig op z'n kop. Zag geen nattigheid, alles leek netjes en droog.
Nu geeft ie foutcode F84. M

achine start maar na enkele minuten geeft ie errorcode F84!
Heb ook iets gelezen over printplaat defekt? Lekkage?
Visueel ziet er alles netjes uit!
Ik ben handig maar een leek wat vaatwassers betreft.
Heb de machine op zijn zijde gelegd. Wie geeft raad?

Alleszins al bedankt voor de feedback.

Dat word een dure... De pomp zit inwendig een slide shutter, die verdeelt de druk naar de sproeiarmen, deze staat vast of sensor is defect, allen geen los onderdeel en zal pomp compleet vervangen moeten worden... Sensor zit met een 3 polig stekkertje op de pomp die heeft waterschade mogelijk..

Je schreef "kleine lek" en "alles droog". Welk is het nu?

Ik zie op je foto geen lekkage van onderdelen. Ook niet aan de waterwisselaar.

1. Zie je in de stekkertjes vd waterwisselaar wat (minuscule) zwarte brandschade. Stekkertjes uitpluggen en nauwkeurig kijken

2. Blijft het motortje rond draaien? Spanningsmeting en monitoren.

3. Sluit de positieschakelaar tijdens de rotatie?

4. Is de printplaat in de deur schadevrij? Geen zwellingen in elco's, geen spanningsoverslag brandvlekjes na waterschade? Ook in al de stekkers kijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Goeiemorgen, sorry voor de laattijdige reactie. Alleszins bedankt voor de vakkundige reactie. Overweeg van een andere machine dan maar of bestaat er een tweedehandsmarkt voor dit artikel?
graag nog eventjes een antwoord, waarvoor dank!
vriendelijke groeten,
Jeff

Mercikes Eric voor je reactie. Ik bekijk het met een vriend/elektricien.
Laat asap iets van me horen!
vriendelijk,
Jeff

Aan Ericn,