Miele G6510 SC

Goeieavond forum.
Vaatwasser deed het prima maar na afwassen is er een (kleine) lek. Enkel de machine vroeg steeds bij starten "zout bijvullen".
ik zette de machine volledig op z'n kop. Zag geen nattigheid, alles leek netjes en droog.
Nu geeft ie foutcode F84. M

achine start maar na enkele minuten geeft ie errorcode F84!
Heb ook iets gelezen over printplaat defekt? Lekkage?
Visueel ziet er alles netjes uit!
Ik ben handig maar een leek wat vaatwassers betreft.
Heb de machine op zijn zijde gelegd. Wie geeft raad?

Alleszins al bedankt voor de feedback.

Dat word een dure... De pomp zit inwendig een slide shutter, die verdeelt de druk naar de sproeiarmen, deze staat vast of sensor is defect, allen geen los onderdeel en zal pomp compleet vervangen moeten worden... Sensor zit met een 3 polig stekkertje op de pomp die heeft waterschade mogelijk..

Je schreef "kleine lek" en "alles droog". Welk is het nu?

Ik zie op je foto geen lekkage van onderdelen. Ook niet aan de waterwisselaar.

1. Zie je in de stekkertjes vd waterwisselaar wat (minuscule) zwarte brandschade. Stekkertjes uitpluggen en nauwkeurig kijken

2. Blijft het motortje rond draaien? Spanningsmeting en monitoren.

3. Sluit de positieschakelaar tijdens de rotatie?

4. Is de printplaat in de deur schadevrij? Geen zwellingen in elco's, geen spanningsoverslag brandvlekjes na waterschade? Ook in al de stekkers kijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Goeiemorgen, sorry voor de laattijdige reactie. Alleszins bedankt voor de vakkundige reactie. Overweeg van een andere machine dan maar of bestaat er een tweedehandsmarkt voor dit artikel?
graag nog eventjes een antwoord, waarvoor dank!
vriendelijke groeten,
Jeff

Mercikes Eric voor je reactie. Ik bekijk het met een vriend/elektricien.
Laat asap iets van me horen!
vriendelijk,
Jeff

Aan Ericn,
eventjes verklaren van die waterlek: machine werkte prima (geen foutmeldingen), deed zijn werk maar gaf helemaal op't einde van het programma achteraan, onder rechts wat water. Heb toen het zijpaneel gedemonteerd en merkte dat (bij programma starten) op het einde een beetje water. (niet veel)
Omdat ik wel water zag maar geen lekkage zette ik de machine op zijn kop en demonteerde het onderste deksel. Ik merkte niks van nat (kon de machine ook niet laten draaien natuurlijk)
einde mijn verhaal, mijn kennis was op.
de machine gaf ook (bij alle programma's steeds de melding "zout bijvullen) ongeacht hoeveel maal je dat deed.

hpl een beetje duidelijk.
groeten,
Jeff

jerome

Golden Member

Op 25 mei 2023 08:54:02 schreef Brosens:
of bestaat er een tweedehandsmarkt voor dit artikel?

Er bestaat voor nagenoeg alles een markt, maar een vaatwas tweedehands is andermans miserie binnenhalen. Idem met wasmachine, koel en vriescombinatie's. Een tweedehands fiets, niet elektrisch, kan men zonder probleem in huis halen omdat deze bij aankoop volledig inspecteerbaar is.

Jerome, ik denk dat de TS de pomp bedoelde, ja je kan best een pomp kopen met electronische schade aan printje motor en deze overzetten, ben je redelijk goedkoop klaar, op Ebay zie ik ze geregeld voorbij komen..

Tweedehands heb ik geen slechte ervaringen mee, het is maar hoe je het koopt, als je een vriezer of koelkast koopt dan moet deze wel aanstaan als je er komt, ontdooide kasten geeft weinig vertrouwen, en als je voor een vaatwasser of wasmachine een leuke prijs betaalt kan er een reparatie vanaf nog

Waarvoor dienen de 3 ventielen thv zoutreservoir - labyrinth
Bruine fiche ventiel voor regenereren? Dit ventiel is zichtbaar op de foto van de ts.
Nog een roze en blauwe fiche op het ventiel thv het labyrinth.

Leegloop ventiel en extra toevoer ventiel.

Leegloop ventiel na vullen water reservoir, reservoir ledigen in de machine kuip.
Extra toevoer ventiel, mengen zacht en hard water ofzo?

[Bericht gewijzigd door fabrice op maandag 29 mei 2023 21:44:44 (34%)

jerome

Golden Member

Kan het ook amper begrijpen wat die ventielen precies moeten doen, en nog minder de functie van die zigzag kanalen in die zijdelingse reservoir. Vandaar dat ik bijna nooit een herstelling ga aanvaarden, met uitzondering van bordjes met defecte voeding. Voor mezelf of een familielid kan ik vaak gek bezig zijn om voor een afvoerpompje een nieuw asje en busjes te gaan draaien. Lonen doet het niet, maar het is dezelfde dag wel hersteld.