Dat geldt bij mijn weten voor alle leveranciers. Minimaal 1 jarig contract met een maand opzegtermijn. Bij overlijden en emigratie kan het contract worden opengebroken zonder kosten.

Op 31 december 2023 08:44:17 schreef revado:
[...]

Xs4all was toch al opgegeten door kpn dus dat maakte niet meer uit.
...
Wisselen van provider doe ik juist niet, ten eerste heb ik een vast ip nodig ivm VPN naar klanten voor service, dynamisch is dan ook onhandig en kpn geeft als een van de weinige een vast ip.

Doen ze niet meer (vast IP).
En ze pakken gewoon dingen van je af: Bij een kennis hadden 'we' een 8 IP blokje van xs4all, overgenomen door kpn en die zeggen vrolijk: Jammer doen we niet meer en over 2 maanden is dat blok weg. Geen alternatief nada noppes,
Bij kpn blokkkeerden ze ook regelmatige sommige poorten waardoor je geen services meer kon draaien en allerlei fratsen moest uithalen om dingen via bypass routes en NAT mappings aan elkaar moest breien.
Ik kan hier een heel topic met gemak over vullen welke ellende ik meegemaakt heb met (zakelijke) kpn shit.

Je wilt niet weten hoeveel dagen / weken aan tijd dat aan die shit verbrand heb, ik heb wel wat beters te doen. Daarom haat ik die gasten, komen er echt nooit meer bij mij in. Wat ik nog heb gaat op termijn er ook uit.

Daarom doen we bij klanten nog wel Ziggozakelijk. Vreemd genoeg eigenlijk nooit gezeik mee gehad. Terugsturen gaat via dozen en labels die zij opsturen.

Ik denk dat KPN via wholesale (Routit) trouwens wel iets beter is, maar ik zou moeten nakijken hoe dat gaat met blokken IP adressen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (25%)]

Nox Telecom doet ook nog aan vaste IP's, een kennis van me heeft 2 weken geleden nog een nieuwe aansluiting gekregen (via glas van e-fiber). Ik hoop na jaren gezeik van andere providers dan eindelijk verlost te zijn van die ellende.

Nox klinkt als een typische doelgroep-reseller van KPN Wholesale (Routit), dus dat zou best kunnen.

Op 31 december 2023 10:01:38 schreef henri62:
[...] Doen ze niet meer (vast IP).
En ze pakken gewoon dingen van je af: Bij een kennis hadden 'we' een 8 IP ...

Nou ik heb toch al zes jaar hetzelfde IP, klinkt redelijk vast ;)

Op 31 december 2023 16:31:36 schreef K7Jz:
[...]

Nou ik heb toch al zes jaar hetzelfde IP, klinkt redelijk vast ;)

Tsja, 1 IP dat is bij iedereen pseudo 'vast' en wijzigd bijna niet. Maar het staat wel geregistreerd als dynamisch IP. Dat is een probleem als je een email server wilt draaien.

Op 31 december 2023 07:42:01 schreef RAAF12:
[...]

Ik heb geen idee wat erin zit en ga hem niet open maken. Ik ben benieuwd of die subtitle bug ook bij mij aanwezig is. Werken de grafische tekens wel goed in de Teletekst mode?

Ja dat werkt volgens mij wel (888 gebruikt die niet maar normale texten).
De subtitles via 888 werken in life TV wel goed, maar bij uitzending gemist of terugkijken, maar even en dan zie je zwarte letters helemaal naar links op het beeld en er valt ook een klein stukje weg. Heel raar.

Over die amino 7 box, vanmiddag gechecked wat er nu op staat:

Build: 118120
Portaal versie: 10.6.1
Datum: 2023-12-01

Dus wel degelijk (wat) updates gehad.

Nu vraag ik me af als ze terug gaan naar kpn, krijgen ze waarschijnlijk ook zo'n frut ding? Vroeger hadden ze zo'n motorola VIP1853, maar die is terug gestuurd en worden niet meer ondersteund denk ik.

Op 31 december 2023 15:00:35 schreef henri62:
Nox Telecom doet ook nog aan vaste IP's, een kennis van me heeft 2 weken geleden nog een nieuwe aansluiting gekregen (via glas van e-fiber). Ik hoop na jaren gezeik van andere providers dan eindelijk verlost te zijn van die ellende.

Ik had de afgelopen 6 jaar bij alle 6 verschillende providers een vast IP address, maar volgende week stap ik over van KPN naar Online.nl dus erg benieuwd wat ze doen. Glasvezelkast is een keer verwisseld, de eerste had nog dubbele vezels, die ik nu heb is een enkele met max 1Gbps up/down volgens de postcode check van een jaar geleden. Mocht zelf niet de vezel erin stoppen. Dat moet een monteur doen.
In Spanje is het normaal dat de fiber de kamer ingaat en direct in de modem wordt gestoken. Dat vond ik destijds wel leuk. Mja daar buiten is alles graniet, keien ect. Dus de fiber zit tegen de gevel gemonteerd.

@henri62 Ik heb geen idee maar je kan voorleggen aan het KPN forum. Er zijn moderators die toegang hebben tot je gegevens. Ondertitels wit op zwart ect. zijn ook te wijzigen. Misschien is er een workaround voor. De TV staat waarschijnlijk in zijn default instellingen.

https://forum.kpn.com/

Is geen instelling er valt zowiezo niks aan in te stellen, echt een vette bug.

-edit- Over het kpn forum: De VIP1853 wordt inderdaad niet meer ondersteund, die worden/zijn allemaal omgeruild voor een nieuwe box, zie deze link: https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/stopzetten-ondersteuning-motorola-vip1…

Het schijnt dat er een "Android TV DIW7022" voor in de plaats komt of een "Arris VIP2952" bij omruil lijkt het, maar alle berichten zijn tegenstrijdig.

@RAAF12: Hoe kom jij dan aan zo'n amino box?

Er zijn toch ook van die chromecast boxjes, zou dat een alternatief zijn ipv die amino meuk?

Ik heb die Amino TV box vandaag aangesloten, die zat bij het nieuwe Online.nl abonnement gelieerd aan CanalDigitaal. Euronet Communications B.V. doet de techniek en hebben IP-adres range
85.148.0.0 - 85.149.255.255 beschikbaar.
Vreemd genoeg kon ik als admin niet met de Chrome browser in de ZYXEL modemrouter komen. Met Firefox en Edge ect wél. Ik kreeg een ander IP address, de oude van de KPN zat in de 231 range, Online.nl zit in de 85 range. Tja, de monteur staat voor vandaag 14.00-16.00 geplanned, maar die heeft niets te doen, alles werkt. De max beeldkwaliteit van de Aminobox is 1080p60 en is ingesteld. Die ondertitelingsbug waar jij het over had moet ik nog uitzoeken. De software is App 20.2.104 van Canal Digitaal.

De Amino box zit op de laatste versie van 2023-12

De OAK afstandbediening met soft touch is even wennen. De witte Ruwido AB van de KPN is onverslaanbaar! De Samsung TV uit 2016 wordt niet ondersteund door de CD app dat gaat pas vanaf modellen uit 2018.

Als je in het modem wil komen heb je het lan ip adres nodig niet het wan ( openbare) adres...
Het zal bij jou 192.168.1.254 zijn, zyxel gebruikt meestal het hoogste adres.
Of eventueel 192.168.1.1
Als je er via het wan adres bij kan (kon) dan komt dat omdat het modem dat zelf routeert naar de lan interface.
En anders is er iets heel erg mis en kan iedereen er bij...

Het aan jou toegewezen dynamische adres kan je zien door in de browser www.myip.nl in te tikken.
Je hebt er maar een en geen hele range :)

De witte Ruwido AB van de KPN is onverslaanbaar!

Dan heb je zeker een andere als dat ik heb... :+   (vreselijk ding)

Op 4 januari 2024 14:56:14 schreef Arco:
[...]
Dan heb je zeker een andere als dat ik heb... :+   (vreselijk ding)

Die met de 0 onderaan is de oude IR versie, vond ik ook wel OK. Die met de 4 kleurtoetsjes' onder is de Bluetooth versie. Die is met bijbehorend 4K kastje echt een aanrader (kastje mag verstopt en is snel)

Ik heb de IR (rechtse) versie. Loopt regelmatig vast (moet je de batterij even eruit halen)
Behuizing zit op een idiote manier vast (met tapse pennetjes, die uiteraard steeds los gaan zitten)
Toetsen zijn geen standaard rubbermatje, maar metalen dome's (gaat allerhande troep onder zitten en is moeilijk schoon te houden)

Helemaal mee eens. Het Box12, Sagemcom 4K kassie gaat retour. CD is goedkoper en ik krijg nog cash-back van €25
Die witte AB met Netflix ect. toetsen vond ik echt heel goed.

Op 4 januari 2024 14:39:29 schreef revado:
Als je in het modem wil komen heb je het lan ip adres nodig niet het wan ( openbare) adres...
Het zal bij jou 192.168.1.254 zijn, zyxel gebruikt meestal het hoogste adres.
Of eventueel 192.168.1.1
Als je er via het wan adres bij kan (kon) dan komt dat omdat het modem dat zelf routeert naar de lan interface.
En anders is er iets heel erg mis en kan iedereen er bij...

Het aan jou toegewezen dynamische adres kan je zien door in de browser www.myip.nl in te tikken.
Je hebt er maar een en geen hele range :)

Ja dat zit op 192.168.1.1 Maar ik ben wel bekend met inloggen en doe dit vanaf MSDOS 6.1 :-) en later op een Windows for Workgroups 3.11 bak.
De helpdesk geeft ook aan dat inloggen via Chrome op de modem vaak fout gaat.
Tijdens de pilot waar we Internet via de kabel testen voor Telenet/Euronet was het altijd leuk om op verzoek een Windows bak te laten crashen. Meer dan een MAC address was er niet nodig om een BSOD te krijgen. Meen dat ik toen een Pentium 1 bak had draaien, via een hack van Tomshardware kon je de speed nog wat opschroeven. Er was ook iemand van de 50 pilot deelnemers die zijn eigen TCP/IP stack had gebouwd en zaten ook Linux tooltjes tussen. Maar ik dwaal af :-)

Op 4 januari 2024 15:18:46 schreef RAAF12:
[...]

Ja dat zit op 192.168.1.1 Maar ik ben wel bekend met inloggen en doe dit vanaf MSDOS 6.1 :-) en later op een Windows for Workgroups 3.11 bak.
De helpdesk geeft ook aan dat inloggen via Chrome op de modem vaak fout gaat.
Tijdens de pilot waar we Internet via de kabel testen voor Telenet/Euronet was het altijd leuk om op verzoek een Windows bak te laten crashen. Meer dan een MAC address was er niet nodig om een BSOD te krijgen. Meen dat ik toen een Pentium 1 bak had draaien, via een hack van Tomshardware kon je de speed nog wat opschroeven. Er was ook iemand van de 50 pilot deelnemers die zijn eigen TCP/IP stack had gebouwd en zaten ook Linux tooltjes tussen. Maar ik dwaal af :-)

Dan zit dat wel goed :)

CD doet het goed via de KPN fiber, rond de 50Mbps up en down met een 5ms ping. Ze doen geen HD glasstream met hoge bitrate voor de NL zenders zoals de KPN doet. Alles gaat via het software kastje. Dat is te zien op gewone kijkafstand met een TV uit de hogere prijsklasse en een 100Hz scherm. Wat echt een stuk minder kwaliteit beeld geeft is de gratis feed van de NL NPO1, 2 en 3 zenders, aka Digitenne.

plug: Online.nl Internet & TV Compleet vanaf € 38 /mnd *

Dat is de eerste zes maanden :-)

Wat me verbaasde was dat zonder enige ingreep de volumeregeling op de afstandsbediening direct werkte! Bij mij zit er een fiber naar audio converter tussen voor de analoge regeling op de amp die externe luidsprekers voeden.

in het modem komen gaat met een gsm het makkelijkste, in de wifi instellingen heb je een directe link met "router beheren". hoef je niet eerst het modem ip uit te gaan zoeken.

ping is hier 3ms, up en down zijn dan wel 2x hoger.

kpn ab werkt direct op een philips tv met het volume bij mijn weten. soms gaat het volume via het kpn kastje, dus je bedient het volume niet op de tv zelf..

Zo kan het ook, soms kan de fiber ook direct van TV naar de digitale amp. Ik wil geen soundbar omdat er 2 luidsprekers L en R naast de TV staan. Geen 5.1 LS dingen want er wordt zelden flim gekeken. Het grappige is dat die Amino box bovenin in het TV scherm een volume slider heeft zitten, zodra de toets op de AB wordt ingedrukt. Het idee was, o dat gaat via HDMI direct de TV in, dus zullen het de interne luidsprekers zijn waar kabaal uitkomt. Mooi niet, het geluid kwam uit de aangesloten luidsprekers!