Chinezen doen ook aan energiebesparing en wonderen...
Deze haalt 1000kV bij 1A uit een 18650 batterij... https://nl.aliexpress.com/item/1005006011485003.html
(met een kastje van maar 5x2 cm...)
Special Member
Chinezen doen ook aan energiebesparing en wonderen...
Deze haalt 1000kV bij 1A uit een 18650 batterij... https://nl.aliexpress.com/item/1005006011485003.html
(met een kastje van maar 5x2 cm...)
Golden Member
Je pompt er 5W in en er komt 1MW uit.
Geen centrales meer, slechts een klein zonnepaneeltje en je hebt energie zat.
Wat een wonder!!!!!
Golden Member
Bij 1000kV heb je een meter nodig tegen vonkoverslag? Hier hebben we 1 cm? Dan haal je de 1 kV wel. Daarboven slaat toch alles door.
Special Member
Bij 1MV heb je inderdaad minimaal 30cm tot 1m afstand nodig (afhankelijk van model van de electrodes)
Tot zo'n 15kV moet wel lukken: die siliconenkous kan zo'n 7kV hebben per draad...
Special Member
Is de invoerrechtengrens van 150 euro incl. of excl. btw?
(belastingsite is er niet erg duidelijk over, heeft het over een 'aankoopbedrag van 150 euro'...)
Golden Member
Die 150 euro is exclusief BTW maar dat neemt niet weg dat sommige diensten daar hun eigen interpretatie durven aan geven als het hen beter uitkomt...
Ik kwam bij browsen op ali deze tegen in mijn lijst.
Je kunt zelf "reject fake products" kopen.
Ik lees dat als fake products die zelfs niet door de quality controle komen of heb ik dat mis?
https://www.aliexpress.com/item/1005005271965450.html
Golden Member
Op vrijdag 2 februari 2024 13:51:10 schreef brains:
Ik kwam bij browsen op ali deze tegen in mijn lijst.
Je kunt zelf "reject fake products" kopen.
Ik lees dat als fake products die zelfs niet door de quality controle komen of heb ik dat mis?
https://www.aliexpress.com/item/1005005271965450.html
Het zijn originele producten. Ga niet akkoord met neppe en afgekeurde producten !!
Net hoe je t lezen wilt
Honourable Member
We gniffelen hier al eens graag als zogenaamde "high-end" audio wordt verkocht aan belachelijke prijzen, zonder aantoonbare of hoorbare meerwaarde. Ongebruikelijk is het om een Chinese handelaar op dat pad te zien gaan: https://www.aliexpress.com/item/1005004946042272.html en zelfs zonder er buitengewone eigenschappen aan toe te dichten.
Ik had bij ali een simpel sq11 cameraatje besteld in de aanbieding voor een experimentje. Kostte nu 2,82 met een actie dus meteen 2 besteld.
Natuurlijk moet het ding eerst uit elkaar voor amusement, ik heb daar plezier in. Maar zal niet de enige zijn met die "tik"
Maar natuurlijk ben ik er ook ingestonken en was het fake Fake als geen ir leds voor nachtzicht wat de advertentie beloofde. En geen 200mah accu maar eentje van 30mah. Enfin, geen wereld ramp verder maar mijn ir experimentje gaat niet door
Ik heb het gisteren gemeld met foto's en kreeg netjes mijn geld terug. Maar wel een hoger bedrag dan betaald, de normale prijs
Dat voelt eigenlijk ook niet helemaal goed maar wat doe je eraan?
Nu heb ik wel 2 cameraatjes om iets anders mee te bedenken want ik vermoed dat ze niet terug gestuurd hoeven worden?
Ik heb daar in ieder geval geen bericht over gehad.
Op maandag 12 februari 2024 00:10:32 schreef Thevel:
Maar je hebt dan wel levenslange garantie!
Tot het ding kapot is, dan is-ie EOL en vervalt uiteraard de garantie =)
@brains: een beetje compensatie voor de moeite kan geen kwaad, toch?
Op maandag 12 februari 2024 16:11:13 schreef brains:
Ik heb daar in ieder geval geen bericht over gehad.
Als er een "dispuut" is en jullie doen welles-nietus over niet het goede spul, welles, wel het goede spul, dan wordt meestal "besloten" dat je het terug moet sturen.
Maar als jij "protesteert" en de verkoper stuurt je je geld gewoon terug, dan is er geen haan die er naar kraait als je het niet terugstuurt.
Dat wil zeggen: Een chinees zou het nooit, never terugsturen als ie z'n geld al terug heeft. Dus als je het terug moet sturen, dan "weten" ze dat ze op z'n minst moeten wachten met terugbetalen totdat jij niet meer terug kan kwa "terugsturen".
Mag ik Aliexpress een chinese shop met rariteiten noemen?
Sinds vandaag krijg ik als ik een zoekactie doe, een opbouwend scherm te zien, en dan FLOEP... alles weg en alleen een "goto page..." selector. Daar kan ik dan naar een andere pagina die ... Hee! Nu wel items bevat. Eerder was die dan ook leeg.
Het blijkt weer eens aan de cookies te liggen, maar wat zou er nu legitiem in de cookies kunnen staan dat de zoekresultaten "opgeschoond" moeten worden dat er niets overblijft???
edit: En dan vandaag: Farnell zit in hetzelfde kamp:
En dan krijg je mail van Odido dat er een factuur is
En dan sta 2 minuten te staren naar
voordat je besluit.... Ik ga dit op CO posten. Nu dus ondertussen 5 minuten sta ik te kijken naar goedemorgen en draaiende gradienten in de text-placeholders. "effe snel" de factuur downloaden is er dan niet meer bij..
[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 14 februari 2024 10:40:29 (29%)
Blijkbaar kun je ook nederlandse postzegels kopen op aliexpress
https://www.aliexpress.com/item/1005006495237856.html
Was iemand deze al eens tegengekomen?
Er zijn verschillende winkels die ze verkopen.
Ik kan er niet anders vanuit gaan dat dit fakes zijn.
Normale prijs is 108 euro per 100 stuks.
Jammer dat je ze niet per velletje kan bestellen. Dan zou Het wel leuk zijn om uit te zoeken hoe fake ze zijn, goede of slechte
Op dinsdag 13 februari 2024 19:02:12 schreef rew:
En dan krijg je mail van Odido dat er een factuur is
En dan sta 2 minuten te staren naar [bijlage] voordat je besluit.... Ik ga dit op CO posten. Nu dus ondertussen 5 minuten sta ik te kijken naar goedemorgen en draaiende gradienten in de text-placeholders. "effe snel" de factuur downloaden is er dan niet meer bij..
En dan wordt ik door Jan en alleman voor gek versleten omdat ik mijn
bureaucratie tegenwoordig weer op papier doe.
Het is off topic, maar dergelijke dingen die REW noemt, verdwijnen soms spontaan als je je VPN of adblocker uit zet.
En dat is precies mijn kritiek: communicatie via internet[sic, want zo
noemen ze het] wordt door veel organisaties verkocht als gemak, maar in
de praktijk is het nu gewoon een manier om de gebruiker dubieuze dingen
door de strot te duwen.
"Dat scheelt geld voor postzegels, meneer." "Denkt U toch aan het
klimaat!" "Nu hoeft U een paar dagen minder te wachten om Uw faktuur te
zien."
Allemaal smoesjes. Dat het eerst nog om het geld voor de postzegels
ging, kan ik geloven. Maar ze hebben het zo complex gemaakt, dat een
postzegel ze nog minder kost. Er moet dus iets zijn wat het voor de
uitventers aantrekkelijk maakt. Misschien heeft al die datagaring --
ik heb ooit ABN AMRO als mijn huisbankier geschrapt omdat het o zo
handige "Internetbankieren" plotseling niet meer werkte toen ik de
trackers van Adobe blokkeerde -- daar iets mee te maken?
Inderdaad een beetje off-topic, maar dit moest ik toch even kwijt.
@schaafuit Kun je mooi postzegels van ali gebruiken, scheelt geld voor de post
Ik vindt ook dat internet niet altijd alles beter en of sneller heeft gemaakt. Laten we over veiliger maar even zwijgen
Maar ik kan er wel mee overweg in tegenstelling tot nog een hoop andere mensen zoals mijn moeder. Ze kan als we haar helpen een mail versturen of briefje tikken in open office. Maar ze wil niet en lukt het ook niet meer om te leren. Ze kan een stuk electronica of een pc doen crashen door er alleen maar naar te kijken
Beter voor het milieu? Ik geloof er niets van. alleen al alle energie om alle servers voor internet, clouddiensten etc draaiende houden kost enorm veel energie. En alle e-waste dat we ermee creeren is ook enorm energieverslindend en milieubelastend.
Allemaal waar.
Ik weet al dat ik geen zaken met een bedrijf moet doen, als ze me na
mijn "liever op papier" als jouw moeder behandelen
(Dat is geen grapje: zodra ze door krijgen dat ik computers juist veel
/beter/ snap dan ze zelf doen, worden ze altijd giftig. Want dan blijken
ze toch geen grotere maar juist een kleinere te hebben, ofzo )
Gisteren en vandaag nog ali bestellingen binnengekregen. Als in zelf opgehaald op postnl punt
Gisteren een pakketje waarin wat ledjes en wat ic's in zouden moeten zitten. Maar er zaten alleen leds in.
Ik had ze los van elkaar besteld maar blijkbaar waren ze van dezelfde winkel. Ze stonden wel los in mijn account, kregen ook eigen trackingnummer maar zijn later gecombineerd tot 1 pakketje volgens ali. Of volgens packageradar, dat weet ik niet meer. Ik check later altijd de codes in packageradar omdat vaak een combi zending wordt maar ali dat niet altijd laat weten. En hier staat het altijd mooi aangegeven.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd waar ze dan toch gecombineerd worden. Ik heb het gevoeld dat er later toch nog ergens pakketjes gecombineerd worden, misschien zelfs wel in nl bij de douane? Het is namelijk meestal pas nadat ze al verzonden zouden zijn dat ik erachter kom via packageradar. In ali blijven ze staan als losse trackinummers.
Enfin, ik maak een dispute aan voor niet ontvangen product en krijg ik vandaag een andere grote combizending.
Zit hij daar ineens in wel die ic's in terwijl tracking dit niet aangeeft (andere dingen wel) en dat het in de zending van gisteren moest zitten. Vreemd.
Dispute natuurlijk netjes geannuleerd.
Maar in de grote combizending zat ook iets wat ik niet besteld heb (helaas niks tofs van electronica)
Wat moet ik daar mee? Moet ik dat melden aan ali?
Ik ben er nog niet uit wat het is want ik heb het nog in de verpakking gelaten.
Hoezo bij ali blijft ie op z'n originele tracking nummer staan?
Bij mij krijg ik altijd:
Dat samenvoegen gebeurt in de buurt van "Fenggang Town" (Fenggangzhen):
Dat is hetzelfde pakketje, maar dan onder z'n oude tracking nr.
En wat je dus ook hier ziet is dat veel aliexpress verkopers voldoende verkopen dat ze dagelijks een "grote zending" naar Fenggang sturen.
Deze melding heb ik natuurlijk ook regelmatig. Zeker als je bij specifiek iets als 3 voor 1,99 euro of andere actie 10 euro of meer en je hebt het in 7-10-12 dagen acties
Maar ook regelmatig dat er gewoon een niet nl trackingnummer blijft staan, ik denk beginnend met lp. Vaak is het dan een zending die ik niet kan tracken als nl is volgens aliexpress.
Maar gooi ik die in packageradar.com dan krijg ik heel vaak wel een nl tracking nummer. En dan zie ik dat diverse andere pakketjes hetzelfde nummer hebben. Dat betekent dat het ergens toch gecombineerd is. Geen idee of dat dan misschien in nl gebeurd omdat anders postnl wel erg druk hebt met al die losse pakketjes. Of misschien ergens na China.
Geen idee hoe ze nl binnen komen. Gaat het via grote overslag in Luik Belgie of rechtstreeks naar Nederland. Zal met vliegtuig zijn want ze waren er binnen 10 dagen.
Ik heb ook wat kleine bestellingen die niet expliciet binnen 7-10-12 dagen optie besteld zijn. Maar sommige ervan waren nu ook al binnen en via een combinatie zending aangekomen.
LPxxx tracking nummers heb ik ook wel eens. Dat gaat dan via diezelfde fenggang combinatie-fabriek.
Ik track vaak via "cainiao.com". Ik denk dat dit het door aliexpress opgezette verzendbedrijf is.
Mijn tracking systeem ziet er zo uit.
(met rechts dan nog wat ik besteld heb en voor hoeveel).
Ik kan dan op de tracking links van 17track (7), Cainiao (C) of PostNL (PNL) clicken. Hij is nu groen omdat deze is binnengekomen en afgehandeld. Ik heb geen "was: LP..." in transit, en op ali is de "tracking" link weg omdat ik hem als ontvangen gemarkeerd heb.
Op zaterdag 24 februari 2024 18:28:37 schreef brains:
Maar in de grote combizending zat ook iets wat ik niet besteld heb (helaas niks tofs van electronica)
Wat moet ik daar mee? Moet ik dat melden aan ali?
Ik ben er nog niet uit wat het is want ik heb het nog in de verpakking gelaten.
Ik zou het wel melden aan Ali. Er staat geen geadresseerde op?
In elk geval is dit een zwak punt van hun combinatiezendingen, dus dat moeten ze wel weten. Terugsturen zou ik wel weigeren als ik jou was, tenzij ze ervoor betalen misschien.