Hi,
Hier wordt zowel SMD en TH gebruikt.
Als een product nu klaar is wat ontwikkeling betreft en uitgevoerd is in TH, waarom zou je het dan weer in SMD willen omzetten?
TH uit de tijd, tja wat zal ik zeggen, veel materiaal is nog gewoon te koop en voor een zelfbouw project zoals deze voeding,
zijn basis TH componenten de beste optie denk ik.
Dit ook omdat velen willen experimenteren en dit met TH toch wat beter gaat, ook omdat b.v. een flink deel van de forum gebruikers minder goede ogen hebben.
Wat zou een SMD print extra opleveren behalve een wat kleinere print(je blijft iv.m. het vermogen toch met grote onderdelen zitten).
Het gevoel dat je lekker "modern" bezich bent met SMD? Kijk eens waar je tegenaan loopt bij SMD, zoveel verschillende behuizingen,
vrijwel niet af te lezen componenten waarden.
Extra soldeer gereedschap om het enigzins confortable en goed te kunnen monteren, scherpe meetpennen bij het storingzoeken,
minder degelijk componenten, dit door de meestal lagere vermogens.
Gevoeliger voor verloop tijdens het solderen enz, enz.
Zie ik alles zwart in, natuurlijk niet, maar omdat één of meerdere gebruikers hier op het forum al alles in SMD doet voor werk of hobby,
betekend dit niet dat andere ook de kennis en ervaring hebben om het project goed af te kunnen ronden als men veel SMD moet gaan solderen.
Als Sine b.v. zou beslissen om een SMD print te maken en deze ook al laten bestukken, dan vallen een aantal van de problemen die ik hierboven bespreek natuurlijk weg.
Ik denk dat dat echter wel een aardig kostenplaatje zal worden, willen de bouwers van dit project dit ook betalen?
Denk niet alleen aan jezelf, denk ook aan anderen die niet jullie "SMD" ervaring hebben.
Mijn twee Florijnen centen.
Groet,
Bram