'normale' discman upgraden naar mp3 speler, mogelijk?

Ik heb een discman en ik zou graag willen dat deze mp3'tjes kan afspelen maar is dit mogelijk?. ik weet wel dat een mp3 speler een mp3 encoder chip heeft. Ik weet niet of bijvoorbeeld een discman dit ook heeft maar dan voor een andere extensie en als deze die zou hebben of ik die dan kan vervangen door een mp3 encoder chip? iemand die dit wel weet? (of op een andere manier natuurlijk)
alvast bedankt :)

/edit ik heb een discman van grundig, een cdp 180.

Op 11 januari 2003 15:38:24 schreef Wouter SSijm:
Ik heb een discman en ik zou graag willen dat deze mp3'tjes kan afspelen maar is dit mogelijk?. ik weet wel dat een mp3 speler een mp3 encoder chip heeft. Ik weet niet of bijvoorbeeld een discman dit ook heeft maar dan voor een andere extensie en als deze die zou hebben of ik die dan kan vervangen door een mp3 encoder chip? iemand die dit wel weet? (of op een andere manier natuurlijk)
alvast bedankt :)

/edit ik heb een discman van grundig, een cdp 180.

je bedoeld een mp3 decoder
nee is niet mogelijk
een mp3 disk heeft een TOC die moet je lezen om te weten waar de mp3 file op de disk staat bij muziek cd is dit op een andere manier gedaan
dus je zult een stuk software moeten maken die een toc kan lezen het is denk ik goedkoper om een harddisk mp3 speler te bouwen

mm balen, ook al had ik verwacht dat dit moeilijk zal gaan. Ik denk dat ik dan toch maar even op internet ga rondkijken naar een schema van een mp3 speler:):):)

kijk ff in een van de topics
staat een link naar een schema

kijk eens op www.mp3projects.com
gewoon een massa aan info over players

hé tof ziet er goed uit die site, maar ik heb nog even een disc-man vraagje. We hebben namelijk een cd brander en deze cd's kan ik gewoon afspelen, maar helaas kan hij geen rewriteable's afspelel terwijl de disc-man van mijn broer die wel kan afspelen. Zou er misschien een mogelijkheid zijn om mijn disc-man deze te kunnen afspelen?

Op 12 januari 2003 11:32:35 schreef Wouter SSijm:
hé tof ziet er goed uit die site, maar ik heb nog even een disc-man vraagje. We hebben namelijk een cd brander en deze cd's kan ik gewoon afspelen, maar helaas kan hij geen rewriteable's afspelel terwijl de disc-man van mijn broer die wel kan afspelen. Zou er misschien een mogelijkheid zijn om mijn disc-man deze te kunnen afspelen?

zelfde verhaal TOC op rw
mischien is dit iets voor jouwmp3speler

is op zich wel een mooie mp3 speler, maar ik heb hem liever met een pic-processor anders moet ik weer een andere programmer maken.Ik heb even op www.mp3project.com gekeken en daar staan er wel een paar moie bij met een pic:) heeft iemand misschien ervaring met een mp3 speler met een pic?