Op dinsdag 28 oktober 2025 11:04:29 schreef rew:
Ik had gisteren een chatbot die begreep wat ik wilde.Nadat ie twee keer een identiek antwoord gaf op een vraag die ik niet gesteld had, typte ik "idiot". Toen kreeg ik: "Ik geloof dat je niet blij bent met m'n antwoorden zal ik een menselijke collega er bij halen?"
Laat me raden, was dat toevallig KPN? 
Knap dat je ze hebt kunnen bereiken: op hun website is geen telefoon nog een email adres te vinden. Alleen ergens diep verstopt op hun forum
Na lang zoeken vond ik een contactformulier op hun website. Maar het heeft tot nu niets opgeleverd. Zo jammer dat bedrijven niet meer telefonisch vragen aannemen, laat staan dat je dan vakkundige mensen aan de telefoon krijgt.
Op dinsdag 28 oktober 2025 01:39:59 schreef Arco:
Bijna alle grote bedrijven hebben tegenwoordig geen email adres meer voor contact, lekker klant(on)vriendelijk...
Telefonisch contact wordt ook steeds zeldzamer...Moet allemaal via een chatbot of facebook en dat soort ongein...
`
Of whatsapp, dat werkt prima in de paar gevallen dat ik wil crommuniceren. Handig voor buiten kantooruren en als het vlot moet. Maar de KPN heb ik niet snel nodig. Er ligt her al zoo lang glas. Enige nieuwe was dat 1Gbps Enexisis kassie dat moest de monteur aansluiten, de rest doe ik zelf. Zit trouwens bij Odido met 5G Klik&klaar. Ideaal.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Toch knap dat ze nog klanten hebben, want nieuwe kunnen zich niet eens aanmelden, want je kunt ze niet bereiken?
[Bericht gewijzigd door henri62 op (16%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Aanmelden gaat via de profiteur provider. KPN Nietwerk is er niet aan gewend om klanten te hebben die daadwerkelijk wat te zeggen willen hebben en hebben dus ook geen serieuze afdeling klantenservice. Liefst hadden ze überhaupt geen klanten. Het is een soort asociale verkapitaliseerde versie van Putjegraven Tentjeopzetten Tukkiedoen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Merk op dat "KPN Nietwerk" (daadwerkelijke naam KPN Netwerk) géén provider is!
Ziggo doet dat stukje gewoon zelf. Odido heeft Open Dutch Fiber.
Een groot deel van de ellende is gekomen na het privatiseren.
Het kabelnetwerk had in handen van de overheid moeten blijven en niet van een, uitsluitend op winst beluste , prive partij.
De overheid trad terug ten gunste van commerciele partijen. Dit land werd snoeirijk door de gasbaten van Slochteren en wist niet wat ze met het geld moesten doen wat over de plinten klotste. Het kabinet Kok bekostigde er oa. een miljarden old fashion spoorlijn mee. Maar gedane zaken nemen geen keer, life goes on.
maartenbakker
Golden Member
Op donderdag 30 oktober 2025 07:22:27 schreef revado:
Het kabelnetwerk had in handen van de overheid moeten blijven en niet van een, uitsluitend op winst beluste , prive partij.
Dat, maar er had ook een einde moeten komen aan de uitzonderingspositie dat zowel KPN Netwerk als PostNL meer mogen dan de overige providers respectievelijk bezorgdiensten. Dat is van twee walletjes eten.
Bij KPN Netwerk denk ik aan het vergunningsvrij neerplempen van bovengrondse infrastructuur en bij PostNL denk ik aan vergunningsvrij foutparkeren wat andere diensten niet mogen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (15%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op donderdag 30 oktober 2025 10:02:42 schreef RAAF12:
De overheid trad terug ten gunste van commerciele partijen. Dit land werd snoeirijk door de gasbaten van Slochteren en wist niet wat ze met het geld moesten doen wat over de plinten klotste. Het kabinet Kok bekostigde er oa. een miljarden old fashion spoorlijn mee. Maar gedane zaken nemen geen keer, life goes on.
ken nog zo'n spoorlijntje, wandel er weleens overheen. is in de 90's compleet gerenoveerd met overwegen en al. daarna zijn er geen 4 treinen meer over gereden..
Op donderdag 30 oktober 2025 20:22:33 schreef maartenbakker:
[...]
Dat, maar er had ook een einde moeten komen aan de uitzonderingspositie dat zowel KPN Netwerk als PostNL meer mogen dan de overige providers respectievelijk bezorgdiensten. Dat is van twee walletjes eten.Bij KPN Netwerk denk ik aan het vergunningsvrij neerplempen van bovengrondse infrastructuur en bij PostNL denk ik aan vergunningsvrij foutparkeren wat andere diensten niet mogen.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Op dinsdag 30 september 2025 19:39:22 schreef Arco:
Men wil de inkomende kabel het liefst in kelder of meterkast plaatsen, omdat 'ie daar de meeste overlevingskansen heeft...Het gebeurde namelijk heel vaak dat als de kabel in een bewoonde ruimte zat, die bij verhuizing door de nieuwe bewoners werd afgeknipt (men dacht: 'niet meer nodig')
Om er dan later achter te komen dat 'ie toch wel nodig was. (en veel werk om de boel weer te herstellen)
Nou wilde TS het juist in de kelder, de onderaannemer wil alleen maar snel klaar zijn. Ros door de muur kastje scheef vastboren stekker erin werkt het ? Ok doei.
Ik heb Delta glas hier liggen gebruik ik niet, maar kabel heeft een jaar uit de grond gestoken buiten. Briefje dat ze hem graag wilden invoeren. Nu had ik van meerdere mensen in de buurt vernomen dat ze het ook niet echt netjes deden. Aangezien ik toch nog een verlichting naar de schuur nodig was de glasvezel maar ingevoerd naar de meterkast. Deze bij de mantelbuis van KPN ingedaan daar kunnen wel 10 van die glaskebaltjes bij in. Rolletje in de kast gehangen. Monteur komt binnen kon de kabel buiten niet zien, klopt kijk hangt al klaar. Was niet goed wilde een apart door de gevel .... Te verstaan te geven dat ik geen geboor in mijn gevel meer wil hebben, straat lag er ook net weer in. Na wat morren ok , komt de man met een A4 stikker welke in de meterkast moet met in dikke letters Uw Delta Glasvezel. En moest op de plek hangen waar nu mijn modem hangt en een spanningsslof. Vlak boven de watermeter plaats zat, dus ik weer nou dan gaat u maar weer weg. Na een bakje koffie werd het kastje dus daar aan geschroefd met de door mij inmiddels aangepaste sticker.
Ik had ook gewoon kunnen weigeren, maar een volgende bewoner wil misschien wel Delta.
De aansluiting van de glasvezelkabel werd geschouwd door een Mister X, onder-onderaannemer. Hij weigerde de aansluiting in de kelder te accepteren, het moest in de kamer. Toen de echte monteur kwam was hij het met mijn keus eens (wat hij zei maakte toch niks meer uit) maar sloot de kabel in de kamer aan. Daar moest dan ook het modem komen, of ik moest een kabel over de muur en plinten naar de kelder accepteren. Ik heb toen aangeboden zelf op dat moment kabel door de kruipruimte te leggen, en dat werd geaccepteerd. Maar ja, de afwerking blijft erg slordig. Ik denk dat ik het contactformulier opnieuw invul.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op donderdag 30 oktober 2025 07:22:27 schreef revado:
Zoals altijd is dat ook het geval bij;
- Zorgverzekering.
- Energie.
- Waterleiding.
Maar de politiek is daar toch doof voor. 
testman
de graafploeg verstaat geeneens nederlands , engels of duits. 1 man van dat graafploegje praat nederlands/ engels en die komt naar je toe als er iets niet goed is ofzo, bijv parkeren waar hun willen graven 
idd steken er maanden die vezels uit de grond voor er iets naar binnen word gebracht. heb al eens gezien dat maanden later de stoep werd vernieuwd en de kabels er dus onder geduwd werden. later moest dat naar binnen gebracht worden, hee geen kabels meer uit de stoep 
@vergeten En we verkopen onze ziel ook aan China. Vond het lang geleden al vreemd dat Griekenland zijn havens verkocht https://geografie.nl/artikel/de-havens-van-piraeus-en-thessaloniki-in-…
maar NL heeft ook veel van de hand gedaan aan onze Chinese 'vrienden'
https://decorrespondent.nl/14553/china-koopt-overal-kennis-en-invloed-…
Mensen uit de linkse hoek kopen vaak niet bij Ali en consorten of kleding gemaakt in Bangladesh. Kan je ook makkelijk doen als er voldoende pecunia aanwezig is. De armlastige zal die keuze niet hebben.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op donderdag 30 oktober 2025 22:14:18 schreef testman:
de graafploeg verstaat geeneens nederlands , engels of duits.
Pools, bulgaars, roemeens noem maar op. Niet dat ik er een probleem mee heb, als ze hun werk maar goed doen.
idd steken er maanden die vezels uit de grond voor er iets naar binnen word gebracht.
Bij ons bedrijf al ruim een 1/2 jaar.
maartenbakker
Golden Member
Op donderdag 30 oktober 2025 20:57:24 schreef testman:
[...]ken nog zo'n spoorlijntje, wandel er weleens overheen. is in de 90's compleet gerenoveerd met overwegen en al. daarna zijn er geen 4 treinen meer over gereden..
Tegenwoordig weet Prutsrail niet hoe snel ze de zooi moeten opbreken. Denk aan de lijn Haarlem-IJmuiden. Was ideaal geweest voor een hofpleinlijnachtige tram of metro, maar bewust onmogelijk gemaakt. In mijn herinnering sloopte Prorail de boel ongeveer de dag nadat de laatste trein van Lovers eroverheen was gegaan. Tot die tijd heeft de lijn wel 10+ jaar ongebruikt gelegen, maar toen kon dat nog.
Het contactformulier heb ik gister weer ingevuld. En inderdaad, vanmorgen alweer een telefoontje van KPN. En toen kwam (voor mij) een aap uit de mouw: ze hebben het doorgezet naar een externe aannemer! Op de vraag hoe snel/langzaam ik daarvan een reactie mag verwachten, was het antwoord: afwachten.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Dat schijnt een standaard antwoord te zijn, dat heb ik ook al een keer of drie te horen gekregen. Zonder response van die aannemer overigens.
Wèlke aannemer dat dan is, is kennelijk staatsgeheim...
Een half jaar geleden werden er bij de volgende trap aansluitingen gedaan, groot plakkaat op die voordeur en die aannemer had er een telefoonnummer bijgezet.
Gebeld, afspraak gemaakt, buren gewaarschuwd, iedereen in de startblokken. Komen die figuren op het afgesproken moment ook nog opdagen!
Ik kon mijn geluk niet op...
Helaas, het was te mooi om waar te zijn.
Ze ontdekten (toen pas, was al een aantal malen doorgegeven) dat de ploeg die de andere trap had aangesloten de verkeerde vezelbundel had gebruikt; de bundel die voor die trap bedoeld was ligt een dikke 20 meter terug en is dus veel te kort voor ons.
Ze hebben nog wel een putje gegraven maar weer haastig dichtgegooid, en foetsie waren ze. Geen meldingen, geen berichten, geen contact, en geen glasvezel aansluiting.
Dat was dus een dikke twee weken geleden, sindsdien niets meer gehoord; telefoon gaat direct naar een antwoordapparaat en op email wordt ook niet gereageerd: het lijkt wel KPN...
testman
Op maandag 3 november 2025 17:42:28 schreef fatbeard:
Helaas, het was te mooi om waar te zijn.
Ze ontdekten (toen pas, was al een aantal malen doorgegeven) dat de ploeg die de andere trap had aangesloten de verkeerde vezelbundel had gebruikt; de bundel die voor die trap bedoeld was ligt een dikke 20 meter terug en is dus veel te kort voor ons.
dat is vaak met die graafploegen, het hoe en waar weet een ander die er niet bij is en er word maar een kabeltje in de muur geduwd. jaren terug ook gezien bij een flat waar kpn de stoep open ging trekken ineens want er moest een koperlijn bijkomen in een flat voor adsl. ik had zoiets van waarom? want er liggen 2 aansluitingen in de meterkast van elke flat die op de kpn centrale uitkomen. blijkbaar ging men ervanuit dat er geen koper lag in dat pand van 2001. nou er lag glas, coax, en kpn koper dus keuze zat.
overigens is het dunne mantelslang wat er ligt, de vezels zitten er nog niet in. ze koppelen de slangen met een mofje en blazen er een langere vezel in vanaf het laspunt in de straat of de pop.
zag pas nog een man van de graafploeg een 140mtr oranje mantelslang door een mantelbuis duwen vanuit de bosjes en verderop weer uit de struiken omhoog te komen.