Ik probeer nu al een tijdje assembler te leren via boeken enzo, maar ik snap er nog altijd nix van:s

Nu is mijn vraag of er iemand een basic-assembler-compiler kent?(freeware)
Want basic lijkt mij een stuk eenvoudiger...
al vast bedankt

Ja die ken ik. Alleen dan moeten we wel weten voor welke microcontroller/processor.

mm, is eigenlijk eender, maar als ik dan toch kan kiezen, liefts iets voor atmel's:)
Daar heb ik toch al veel goeie commentaar over gehoord

BASCOM-AVR schijnt een goeie te zijn, echter ik prefereer toch assembly, het is even doorbijten, maar daarna wil je niet meer anders :D

Groeten
Antoine

Op 6 februari 2003 19:08:23 schreef Antoine:
BASCOM-AVR schijnt een goeie te zijn

Die wilde ik dus ook net geven :)

voor de pic heb je een hele simpele en goeie

http://www.voti.nl/jal

de gene die het ontworpen heeft zweeft hier ook op het forum rond namelijk Wouter van Ooijen ( als je dit leest Wouter hoop ik dat ik je naam goed heb gespeld) dit is een hele makkelijke taal waarmee je toch complexe dingen kan maken

Telindus heeft er ook een (80c552)

mm, die bascom ziet er mij idd heel goed uit, maar ook heel duur => 78,66 euro. dan kan ik even goed een boek over assembler kopen:).

maar nog ff iets: is het programeren van een atmel juist hetzelfde als bij een pic? (buiten de andere compiler?)

Op 6 februari 2003 19:19:36 schreef Soulfly:
mm, die bascom ziet er mij idd heel goed uit, maar ook heel duur => 78,66 euro. dan kan ik even goed een boek over assembler kopen:).

Ik dacht dat je met bascom ook wel een demo kon gebruiken die was gelimiteerd tot een bepaalde grote van je programma. Maar voor specifieke info moet je de site zelf daarvoor raadplegen.

(80 euro voor zoiets is niet echt duur te noemen, misschien wel voor jouw, maar in het algemeen van het wel mee)

maar nog ff iets: is het programeren van een atmel juist hetzelfde als bij een pic? (buiten de andere compiler?)

Een PIC is van een hele andere fabrikant, dus de assembler code is anders. Al lijken ze allemaal wel een beetje op elkaar. Ook heeft elke fabrikant zijn eigen keuzes gemaakt over de opties die de chips hebben en hoe snel ze zijn, enz.
Maar over het algemeen lijken ze allemaal op elkaar.

k, kzal die demo is zoeken. 80 euro is op zich mss niet zo veel, maar ik weet toch dat ik niet voor altijd in basic wil blijven programmeren,
het is eigenlijk gewoon om wat met te experimenteren (en aangezien die basic stamps meer dan 10x zo duur zijn...)

De demo versie die je kunt downloaden ondersteund
de AT90S2313 volledig. Let op, de AT90S1200 is NIET
bruikbaar. De Bascom compiler maakt gebruik van
het RAM geheugen, en dat heeft de AT90S1200 niet.

Verder is de BasCom compiler een prima compiler
om snel een programma te maken. Werk er ook zo nu
en dan mee.

Wertk als Visual Basic, controleert direct de door jouw
getypte code. Niks mis mee.

Robert