electronica cursussen

Hallo,

Ik heb een technische achtergrond (scheikundig ingenieur) en houd me sinds kort bezig met electronica waar ik veel plezier aan beleef.
Om naast al het geknutsel ook wat kennis op te doen heb ik het cursusmateriaal voor het F zendamateur examen bestudeerd en op 2 nov examen gedaan (en tot mijn verrassing nog gehaald ook).
Ik vind het allemaal hardstikke leuk en wil me verder verdiepen maar ik houd het graag praktisch, mijn dagelijks werk is al theoretisch genoeg. Wat ik zoek is een cursus met erkend examen op gebied van consumenten electronica repareren dus tv's radio's etc. Het liefste doe ik dat door het cursusmateriaal te bestuderen en dan gewoon examen te doen, dus niet allerlei flauwekul van lessen bijwonen enzo.

Hebben jullie een tip wat leuke cursussen zouden kunnen zijn?

Alvast bedankt voor een antwoord en groetjes,

electro_fan

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Basiscursus electronica van Dirksen.nl.
Dit is een thuiscursus met veel praktijk.

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reakties. De opleiding van tv reparateur van dirksen.nl lijkt me wel wat.

Weet iemand nog andere cursussen (+ erkend examen)?

Vriendelijke groet,

electro_fan

Henry S.

Moderator

Ik heb de cursus BTV van Dirksen afgerond, heel gedetailleerd ahv Philips schema's. Ook heb ik de KTV mappen, alleen ben ik daar door omstandigheden niet doorheen gekomen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Was dat dit examen?

http://www.agentschap-telecom.nl/informatie/examensradiozend/2005_2F_f…

Zijn die examens zo simpel? zou haast voor de grap ook eens ff examen doen :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

@electro_fan: gefeliciteerd met de grote jachtakte, wanneer gaan we je horen, en welke roepletters heb je (aangevraagd) ??

@xenobinol: wat houdt je tegen ?? zo'n papiertje kan nooit kwaad.

Op 8 november 2005 09:12:25 schreef DC2PCC:

@xenobinol: wat houdt je tegen ?? zo'n papiertje kan nooit kwaad.

Wat kost het dan om zo'n examen te doen? (heb overigens nog geen aspiraties om mijn zolder vol te zetten met zend/ontvangst apparatuur :-) )
En geld er ook een jaarlijkse bijdrage voor de zendmachtiging?

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 8 november 2005 09:12:25 schreef DC2PCC:
@electro_fan: gefeliciteerd met de grote jachtakte, wanneer gaan we je horen, en welke roepletters heb je (aangevraagd) ??

@xenobinol: wat houdt je tegen ?? zo'n papiertje kan nooit kwaad.

Bedankt voor de felicitatie. Ik heb de roepletters PA1MJJ aangevraagd (nog geen bevestiging gekregen). En tja, ik heb nu een rijbewijs maar moet echt nog leren rijden. Ik ga eerst maar eens lekker luisteren voordat ik veel te horen ben. Er gaat wel een hele wereld voor me open en dat is leuk.

Groetjes,

electro_fan