Vervolg van "De beste moderator" van EA

Dit topic is gesloten

Lucky Luke

Golden Member

[knip]
[als ik toch tegen dit soort discussies ben en vind dat we allemaal gewoon voor en nadelen hebben, waarom zeg ik dan wat]

als de mod's door al dit gebabbel eerder hun diploma "kleuterleider" hebben, is dat het enig nut

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 7 januari 2006 13:27:53

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Nou ik vind dat EA zeker de laaste tijd behoorlijk hulp vaardig is, al blijft ea natuurlijk ea.

en logic, zoveel aandacht verdient ie nu ook weer niet. Het geen aandacht geven werkt denk ik beter

Mijn voorstel is gewoon om lekker door te gaan op het forum en deze discussie te vergeten. De aanpak van EA is aan de ene kant erg goed maar aan de andere kant ook weer iets te hard.

Als een "beginner" een vraag stelt die je met google kan vinden dan kunnen we dat gewoon uitleggen of naar de FAQ verwijzen. En als het niet in de faq staat dan plaatsen we het erin zodat, als het nog een keer word gevraagt direct naar de faq kan verwezen worden.

Aan het "postings gedrag" van EA kunnen we natuurlijk niks veranderen :P

arne, ik heb misschien 1 maal verwezen naar google. Je verwart me met Marco69 en dat kunnen we vast allebei niet op prijs stellen.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

De "problemen" zijn wel opgemerkt. Maar wat kunnen we eraan doen? :s

[Bericht gewijzigd door Arne op zaterdag 7 januari 2006 13:49:27

Sine

Moderator

Op 7 januari 2006 05:51:05 schreef logic:
"direct op de man spelen" en "met je vinger naar iemand wijzen"
Als dat niet mag, hoe kun je dan iets over iemand zeggen als je het ergens niet mee eens bent?
Als een moderator een topic op slot gooit (en dan bedoel ik niet perse het vorige topic, maar gewoon in het algemeen) en je bent het daar niet mee eens, hoe moet je dat dan duidelijk maken als je hem daar niet direct op mag aanspreken?

Wat je daaraan moet doen ? helemaal niks imho ..

Als men vind dat de maat vol is worden er vanzelf wel waarschuwingen of erger uitgedeeld.
( en in het geval van EA is dat ook al gebeurt )

Ik vind: zeg het maar gewoon wel, dan is de situatie (en je mening) duidelijk.
Al dat achterbakse er-omheen-gedraai (pas op jongens, vooral geen namen noemen) vind ik iets voor politici.
Ik ben geen politicus, ik zeg gewoon wat ik ervan vind.

Dan ga je weer openbaar bekvechten, bereik je niks mee, zeker bij EA niet, die vind zo'n discussie zelfs geweldig.

"Hoe ga je om met een zoveelste (nieuwe ?) user die voor de 3643e keer vraagt hoe hij in s'hemelsnaam een led moet aansluiten op zijn scooter accu."
Gewoon, normaal, dwz. beleefd, want voor hem is het een hele serieuze vraag.

"Als ik het mag zeggen kijk ff rond trek je plan slot er op, anders vervuilt het hele forum en hebben komen we om in dit soort vragen"
Mee eens, maar een slotje erop kan toch ook op een normale manier?
Sterker nog, heb jij hier al eens een slotje op een topic gezien op een onbeschofte manier?
Ik niet. (ook al ben je het er soms niet mee eens dat er een slotje op komt)
Maar moderators die een slotje plaatsen, doen dat toch niet met onbehoorlijk taalgebruik?
Is ook nergens voor nodig.

Ho, je hoort mij ook niet zeggen dat dat onbeschoft moet !
Je kan bv. naar een topic wijzen waar het eea uitgelegd wordt

Maar om het led voorbeeld er nog maar eens bij te slepen, CO heeft een zoek functie, na die 30.000 topics waar het eea al 25.000 keer uitgelegd is moet je toch wel een oplossing kunnen vinden ?

"er mag ook best een geintje gemaakt worden ( graag zelfs )"
Jazeker, helemaal mee eens.
Geintje, zeg je?
Waarom denk je dat ik die topics van Gerhard zo mooi vond?
Lachen man!

"maar er zijn grenzen"
Ja, dat vind ik dus ook. (hoewel we nu waarschijnlijk iets anders bedoelen ;-) )

Je hebt geintjes en geintjes,
Dingen als Gerhard en JosVanMieghem is gewoon de zaak opjutten mogen van mij direct dicht.

Als jij die vraag al voor de zoveelste keer leest, dan weet je toch op een gegeven moment wel waar de antwoorden te vinden zijn?
Vertel dat gewoon tegen de TS (op een normale manier!), en dan is er niks aan de hand.

Precies, en dat is het probleem, dan krijg je 300 topics met kijk maar eens in topic X, dat gebeurt nu al en dat zal alleen maar erger worden. dat bedoel ik met vervuiling..

Kijk maar weer naar T.net, daar werd men op een gegeven moment overspoeld door nieuwelingen met de ene vraag nog onzinniger als de andere, resultaat totaal onleesbaar onoverzichtelijk forum.

Men heeft dat opgelost door een topic start aan een paar regels te laten voldoen, onder andere EERST zoeken dan posten, en als je dan post omschrijf je probleem DUIDELIJK, dat laatste laat ook nog wel wat te wensen over hier en daar, je moet de informatie er soms echt uit trekken.

Voeldoet een topic hier niet aan, slot er op, probeer het nog maar eens. kwestie van opruimen.

Nu zeg ik niet dat het hier zo strikt moet, maar iets moet er gebeuren.

Als er bv. een vraag komt over een timer van een PIC, dan zie je soms door de bomen het bos niet meer. (ook al staat het er allemaal wel in)
Op zo'n moment is het toch fijn als iemand je alleen maar het juiste pagina-nummer geeft, zodat je verder kan?
Inplaats van dat je wordt afgeblaft en uitgemaakt voor weet-ik-veel-wat, omdat je nog niet zoveel ervaring met PIC's hebt.

Nogmaals, ik heb het nooit over afblaffen gehad.

Reageer gewoon normaal, dan is er niks aan de hand.

Bingo !

elmowww

Golden Member

Op 7 januari 2006 13:48:56 schreef arne:
De "problemen" zijn wel opgemerkt. Maar wat kunnen we eraan doen? :s

Laten we eerst maar kijken of de personen in kwestie een oplossing willen.

Mensen die last hebben van EA: Willen jullie je iets minder op je tenen getrapt voelen, en EA de kans geven om zich communicatief iets te verbeteren?
EA: Zou jij je willen inzetten om wat vriendelijker over te komen?

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 7 januari 2006 13:54:39 schreef elmowww:
[...]

We gaan door voor de wasmachine! :P
En daar hebben we het andwoord op deze discussie...

[Bericht gewijzigd door Arne op zaterdag 7 januari 2006 13:59:38

Jan Klaasen: "zoveel aandacht verdient ie nu ook weer niet"
Ja hoor, dat verdient 'ie wel degelijk.
Hij loopt hier toch ook rond?

Brokencore: "logic, wat probeer je met deze actie te berijken?
Ik heb het even vluchtig doorgelezen, en het komt er op neer dat jij voor de mod's wilt beslissen dat EA een waarschuwing of zelfs een (tijdelijke) ban krijgt"
Nee, integendeel.
EA weet van bepaalde dingen veel af en kan anderen soms prima helpen.
Ik wil helemaal niet dat 'ie een ban krijgt.
Wat ik graag zou zien, is dat 'ie eens nadenkt over wat er over hem gezegd wordt (en niet alleen door mij) en dat 'ie daar wat mee doet.
Maar ik denk dat dat ijdele hoop is.;-)

Bliksem: "Ik moet zeggen dat ik blij ben dat dit onderwerp eindelijk op tafel komt.Ik vond het ook bijzonder jammer dat het topic van pia laatst met de titel "slotje?" ofzo op slot ging."
EA: "Dan zou ik nog liever verkiezen om met logic in een groep te zitten, hij maakt het tenminste...'discussievol'."
Precies, dat was ook mijn bedoeling, dat bepaalde dingen gewoon eens uitgesproken werden.
Daarom was ik ook een beetje pissed toen het vorige topic op slot ging.

Sine: "Dan ga je weer openbaar bekvechten, bereik je niks mee, zeker bij EA niet, die vind zo'n discussie zelfs geweldig."
Ik ook! :-)
Er is toch niks mis met een beetje bekvechten zo af en toe?

EA: "Het syndroom van Asperger"
Sorry EA, nooit van gehoord. :-)

"En voor je denkt 'Alsof het je iets kan schelen.' Nee, daar heb je dan gelijk, het kan me inderdaad niks schelen."
Nee, dat dacht ik al.
Dat is nou juist het probleem, dat het je allemaal niks kan schelen.
Als er een nieuwkomer van het forum wordt gejaagd door jouw botte opmerkingen, dan kan je dat niks schelen?
Als CO daardoor mogelijk een slechte naam krijgt, dan kan je dat niks schelen?
Ik heb het me in alle ernst wel eens eerder afgevraagd: is er eigenlijk iets wat jou wel wat kan schelen?
Maar geeft niet, hoor, ga gewoon lekker zo door.
"ken jou ut sgeluh, man, ut zijn jouw spulluh toch niet"
Veel te veel mensen die er heden ten dage zo over denken, helaas.

"Dat is helemaal niet goed voor je bloeddruk, je tanden etc... "
Valt wel mee, hoor.
Ik denk dat alles opkroppen slechter voor je bloeddruk is.
Het heeft even gedonderd, de lucht is nu weer helder. :-) :-) :-)

Maar dat is logisch ...
Lucky Luke

Golden Member

Op 7 januari 2006 13:54:39 schreef elmowww:
[...]

Laten we eerst maar kijken of de personen in kwestie een oplossing willen.

Mensen die last hebben van EA: Willen jullie je iets minder op je tenen getrapt voelen, en EA de kans geven om zich communicatief iets te verbeteren?
EA: Zou jij je willen inzetten om wat vriendelijker over te komen?

ik wil me best wat minder op mijn tenen getrapt voelen, maar dat kan ik niet.

ik voel me namelijk niet op mijn tenen getrapt!
(vraag me af wat EA op vraag 2 zegt...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Tja, logic, denk je dat EA door dit topic zich anders gaat gedragen?

er zijn hier veel meer mensen die op eenvoudige vragen dom antwoorden niet alleen EA

en asperger: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger

EA: "Zeg logic, heb je trouwens ooit al van het syndroom van Asperger gehoord?"
Oh, dus dat is er met jou aan de hand. ;-)

Maar dat is logisch ...

Op 7 januari 2006 14:21:13 schreef logic:
EA: "Zeg logic, heb je trouwens ooit al van het syndroom van Asperger gehoord?"
Oh, dus dat is er met jou aan de hand. ;-)

waarschijnlijk hebben velen van ons hier in meer of mindere mate last van. zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/view/29332

Ja, dat dacht ik ook toen ik het las. (deze bedoel ik http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger)
Dat slaat waarschijnlijk op een heleboel van ons.
Niks mis mee, toch?

[Bericht gewijzigd door logic op zaterdag 7 januari 2006 14:25:37

Maar dat is logisch ...

Je moet ALLE symptomen hebben, anders is het maar een afwijkende stoornis en geen asperger.

Tekort aan inlevingsvermogen, etc...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Tja je hebt een bergje stoornissen in het autistisch spectrum, danwel andere psychische afwijkingen.

om geklasificeerd te worden als bijvoorbeeld een asperger moet je inderdaad alle symptomen hebben, maar dat neemt niet weg dat er vele tussen en meng vormen zijn en daarnaast nog een heleboel rand gevallen. Deze gevallen kunnen natuurlijk wel verschijnselen hebben van asperger

mensen hebben nu eenmaal niet een datasheet waarop precies staat welke eigenschappen ze hebben. mensen zijn geen "exacte" wetenschap

Op 7 januari 2006 14:27:35 schreef Evilest Aedolon:
Je moet ALLE symptomen hebben, anders is het maar een afwijkende stoornis en geen asperger.

Tekort aan inlevingsvermogen, etc...

goe kunnen toneelspelen is ook een pre.....

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Op 7 januari 2006 14:34:05 schreef Sparks:
[...]

goe kunnen toneelspelen is ook een pre.....

Hmm? Het kopieeren van sociaal gedrag is er wel 1 ja maar wat jij bedoelt is me een raadsel...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Sparks: "goe kunnen toneelspelen is ook een pre....."
Deze ontgaat mij volledig.
Wat bedoel je precies?
Bedoel je dat mensen met Asperger veel zouden toneelspelen, dus dingen zeggen en doen die ze helemaal niet menen?

Maar dat is logisch ...
elmowww

Golden Member

Maja, nogmaals: zijn we bereid om het probleem dat er is op te lossen?

Edit--
Want nu dreigen we weer offtopic te gaan (over asperger), en nu de stoom afgeblazen is zal het weer even duren voordat er iemand ontploft, maar het probleem is er nu dus nog steeds. Ik kan me voorstellen dat stiekem beide partijen tóch wel een of andere manier een minder fijn gevoel hebben over het geval dat we elkaar niet zo mogen.

Anders gezegd: ik denk dat jullie het toch fijner vinden om samen in een kroeg te kunnen zitten en elkaar aan te vullen, in plaats van elkaar af te moeten kraken. Zou ook de andere users goed doen --> komen er alleen maar betere oplossingen.

[Bericht gewijzigd door elmowww op zaterdag 7 januari 2006 14:47:29

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

om geklasificeerd te worden als bijvoorbeeld een asperger moet je inderdaad alle symptomen hebben, maar dat neemt niet weg dat er vele tussen en meng vormen zijn en daarnaast nog een heleboel rand gevallen. Deze gevallen kunnen natuurlijk wel verschijnselen hebben van asperger

Ik denk inderdaad ook dat de meesten van ons in deze groep vallen.

mensen hebben nu eenmaal niet een datasheet waarop precies staat welke eigenschappen ze hebben.

Geweldig.
Heel raak opgemerkt

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

EA noemt zijn asperger als excuus voor zijn soms botte reacties. Toch mag hij wel op zijn botte reacties afgerekend worden, ookal kan hij er zelf misschien niet al te veel aan doen. Hij zeikt namelijk soms ook 'domme' mensen flink af. Die mensen kunnen er nou eenmaal ook niets aan doen dat ze minder slim zijn.

EA valt trouwens toch niet te bannen, omdat hij achter een wisselend IP-adres zit.
(net als ik >:))

Ik hoorde trouwens van EA een verhaal dat de MODs geen reden wilden geven toen ze EA hebben verbannen. Dat vind ik ook niet netjes. Ik weet niet meer precies hoe dit helemaal is gegaan, maar het was iig niet netjes.

Verder is EA één van de mensen met vrij grote theoretische kennis. En bij moeilijke problemen is hij vaak ook niet te lui (zoals ik) om te reageren met goede oplossingen. Daar heeft het forum wel degelijk wat aan.

Free the whales!
KT88

Overleden

Op 7 januari 2006 02:50:55 schreef logic:
Sorry hoor, KT88, maar ik vind het wel een beetje slap van je, dat je het topic dicht gooit zodra de discussie eindelijk echt op gang komt.

Dat topic ging op slot omdat er uitspraken stonden als : "EA moet tegen de muur" en zo.
Dat doen we niet op dit forum.

Verder, als jij denkt dat het openen van dit soort topics veel zin heeft, dan moet je dat maar doen, dat recht heb je.
Net zoals de mods het recht hebben om zo'n topic dan ook weer te sluiten.
Overigens kan mij, denk ik, niet verweten worden dat ik nu bepaald met slotjes strooi.
Schelden, vloeken en ander grof taalgebruik is trouwens wel *degelijk* een reden om een topic te sluiten.

Ten laatste: alles wat iedereen hier schrijft, staat op zichzelf.
Daar bedoel ik mee dat iedereen zelf kan opmaken hoeveel en wat er in een bepaalde post of topic voor hem van belang is. Net zoals iedereen er uit op kan maken wat de poster voor een persoon is of lijkt, en daaruit zijn conclusies trekken.

Slechts als het de spuigaten uitloopt, grijpen de mods in.

[Bericht gewijzigd door KT88 op zaterdag 7 januari 2006 17:21:37

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 7 januari 2006 17:19:19 schreef KT88:
[...]
Dat topic ging op slot omdat er uitspraken stonden als : "EA moet tegen de muur" en zo.

Dat is anders wel een grappige uitspraak. Ik vraag me af de betreffende persoon ook mans genoeg zou zijn om zijn woorden in daden om te zetten en de gevolgen te dragen.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Dit topic is gesloten