Beste moderators

Als beginneling in de elektronica en dan bedoel ik echt van O, leekt het mij een goed idee ook voor ons een plaatsje op dit forum te maken. Het is soms met aarzelende schrede dat ik iets op dit forum durft te vragen, het zijn allemaal zo'n krakken op elektronica vlak waar ik enorm bewondering en respect voor heb,maar toch he... bang om uitgelagen te worden enz... Toch weet ik zeker dat ik niet de enige ben.

Alvast bedankt voor jullie begrip,

Marty

vast niet, er zijn er genoeg die geen crack zijn. waaronder ik.

uit gelachen word je niet snel. wel worden echt herhaaldelijk gestelde eenvoudige vragen bestraft.

er zwerft hier ergens op het forum een link van een beginners electronica cursus rond, zoek er eens op zou ik zeggen

Niet schromen, je weet;
domme vragen bestaan niet, WEL domme antwoorden......
Veel plezier op dit forum...
Henri.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk
Hugo Welther

Moderator

Op 9 januari 2006 12:22:29 schreef Jan klaasen:
[...]

er zwerft hier ergens op het forum een link van een beginners electronica cursus rond, zoek er eens op zou ik zeggen

Je bedoelt deze: http://home.planet.nl/~heuve345/nl/electronics/course/course.html

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Dat er ergens een lijn moet zijn begrijp ik. Naar die curssus op het internet ben ik reeds geweest en kan het iedere beginneling aanbevelen. Trouwens zijn er verschillende zeer interesante sites. Maar heel dikwijls ben je dan bezig met het een en ander te maken, en dan doen zich problemen voor. Voor een beginneling als ik frustrerend, voor cracks lachwekend of denken bij zichzelfe van pfffff......., antwoord ik niet op. Vandaar misschien op dit forum echt iets voor echte beginnelingen.

Alvast bedankt Jan en iedereen,

Marty

Nog maar eens Marty...
als je het niet meer ziet zitten, gewoon in de groep gooien, en de reacties op waarde schatten.
En je zeker niet laten ontmoedigen, als er eens een minder prettige reactie is, gewoon doorgaan
H.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk

en de mensen op dit forum een beetje leren kennen. dat help in het accepteren van ogenschijnlijke boten reacties. zo van ach als hij dat zegt dan ach

Niemand dwingt u hier vragen te stellen. Realiseert u goed dat de overige leden hier ook puur voor hun plezier posten, niets laat zich op enige manier afdwingen.

Als u zich houd aan de normale netiquetten wordt er in het algemeen redelijk gereageert. Luiheid in enig opzicht wordt genadeloos afgestraft. ;)

Soms zijn de beginnersvragen de leukste, zoals de discussie over de theorie achter het branden en falen van gloeilampen.:)

[edit]
Men kan nog opmerken dat de moderatie minder streng lijkt als op veel andere fora.
Er wordt een redelijk wat eigen verantwoordelijkheid (incasseringsvermogen en zelfbeheersing) van de leden verwacht.
Dat kan op het internet nooit kwaad. :)

[Bericht gewijzigd door Aart op maandag 9 januari 2006 13:08:11

veel dingen zijn ook al eens eerder behandeld. dan kan je de zoekfunktie gebruiken. (aanrader). als het dus nog nooit ter sprake is gekomen kan je het dus iig vragen. ook google boed soms een duidelijk verhaal. als het hier nog nooit is behandeld zal er denk ik niemand moeilijk over (mogen) doen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Goed jongens ik heb het begrepen en weet het naar waarde te schatten.

Iedereen van harte dank.

Marty

Ach, ik was er ook altijd bang voor. Ik post de laatste tijd het ene na het andere topic geloof ik :) maar krijg altijd serieuze en nuttige reacties. It's like one big family :)

Daarbij is het volgen van topics en de zoekfunctie idd een manier om dingen te leren. Veel plezier op CO!

idd. als we de zoveelste vraag over een voorweerstandje voor een LEDje krijgen, dan wordt dat wat langdradig. Daarvoor kun je gewoon zoeken op forum of google.

Maar als beginner moet je ergens beginnen, 30 jaar geleden hadden we geen fora, dus was je meestal als beginner erg geisoleerd als je problemen had.

Het mooie van een forum is, op een gegeven moment ga je zelf ook andere beginners helpen met jouw opgedane ervaringen. En dan is de kring weer aardig rond.

Veel plezier op het forum, en bedenk, je zit niet tegen een domme machine te praten, maar aan de andere kant zitten mensen, die net als jij ook wel last van stemmingswisselingen hebben.

Lucky Luke

Golden Member

ik ben ook nog bezig met een beginnerscursus, maar ik ben nogal een beginner in het maken van beginnerscursusen.
:)
aleen de transistor staat pas online, en voor de echte 0,3 en ben ik bezig met iets over schema's lezen.
(maar das nog niet geuploaded)

(ben ook bezig met een led's en weerstand deel, maar daarvan staat ook al wat op CO zelf bij artikelen.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)