Kleine afbeeldingen...

Sinds een tijdje zijn alle afbeeldingen op CO op mijn pc veel te klein. Ik weet niet precies wanneer dit voor het eerst optrad. Als ik de eerste keer een topic open ziet dat er bijvoorbeeld zo uit (ik heb een willekeurig topic genomen):

http://members.home.nl/erik.g2rp/kleine_plaatjes.jpg

Open ik daarna het topic nog een keer dan is alles normaal?? Waar kan dit aan liggen en hebben misschien anderen hier ook last van? Het maakt ook niet uit waar de afbeeldingen gehost zijn, het is altijd hetzelfde. Mijn Browser is IE6 op WinXP.

PS: Kom aub niet aanzetten met 'dan moet je maar firefox gebruiken' ofzo :) want het is alleen op CO zo, op andere sites heb ik er geen last van, en voorheen heb ik dit probleem nooit gehad met IE.

Thanks

Heb ik ook last van, druk ik op F5 (vernieuwen) dan krijg ik de afbeeldingen ook groter! (Heb ook IE 6 maar dan op ME)

Druk- en typfouten voorbehouden.

Voorheen was dit toch niet kan ik me herinneren, misschien is er iets veranderd in de forum software?

Bij mij net hetzelfde: eerste maal openen ==> kleine afbeeldingen, "vernieuwen" ==> grote afbeeldingen

Ik (nou ja, vuurvos) heb / heeft er geen last van. Maar dat heb ik wel met meer dingen waar M$-bagger geen chocolade van kan maken...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Dat probleem heb ik ook !
Inderdaad, na een druk op F5 is het wel goed.

Edit:
Ik gebruik Internet Explorer 6

[Bericht gewijzigd door MMSoft op woensdag 11 januari 2006 17:19:50

Deze "bug" had firefox een tijd geleden ook maar die is nu opgelost dus ik denk dat het IE over een tijdje ook wel opgelost zal zijn als je update.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb het geprobeerd met IE en firefox, en met firefox werkt het goed. :P

Sine

Moderator

Lijkt me niet dat dit een FF/IE probleem is

Het zal meer te maken hebben met het auto resize ding wat te grote afbeeldingen moet verkleinen.

En ja het is HEEL erg vervelend / irritant :(

Henry S.

Moderator

Op 11 januari 2006 18:54:04 schreef Sine:
Lijkt me niet dat dit een FF/IE probleem is

Het zal meer te maken hebben met het auto resize ding wat te grote afbeeldingen moet verkleinen.
[...]

Denk het ook, maar zo'n scriptje is heel gemakkelijk te maken, of er is iets over het hoofd gezien...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jeroen

Moderator

Het ligt inderdaad aan het auto resize script (nou ja, eigenlijk aan IE). Het probleem is dat het niet altijd fout gaat (als ik test bijna nooit), wat het moeilijk maakt om de fout te vinden.

Het komt voor bij plaatjes die even moeten laden en nog niet in je cache staan.
Het is consequent reproduceerbaar door een plaatje in te voegen met steeds een andere (fake) URL (plaatje.php?{timestamphier}), en in dat phptje een seconde wacht en dan een plaatje teruggeeft.

In forum.js wordt scaleImage volgens mij soms op het verkeerde moment aangeroepen. Bij het event onreadystatechange bijvoorbeeld. Dit event geeft aan dat er een verandering is in de readyState eigenschap van het plaatje, maar dit betekent helemaal niet dat ie geladen is! De state kan ook 'loading' worden bijvoorbeeld, wat waarschijnlijk gebeurt als het even duurt om een plaatje te laden. Maar dan wordt de grootte dus al bepaald, voordat het plaatje echt geladen is.

Probeer na 'img = this' in scaleImage eens dit neer te zetten:

code:


if (img.readyState)
{
    if (img.readyState != "loaded" && img.readyState != "complete")
        return;
}
Jeroen

Moderator

Ik heb wat aan de code gesleuteld, en ook in IE zou het resizen nu goed moeten gaan :).

Op 11 januari 2006 22:17:34 schreef madwizard:
Het komt voor bij plaatjes die even moeten laden en nog niet in je cache staan.
Het is consequent reproduceerbaar door een plaatje in te voegen met steeds een andere (fake) URL (plaatje.php?{timestamphier}), en in dat phptje een seconde wacht en dan een plaatje teruggeeft.

De oplossing voor het reproduceren is inderdaad een random string achter de URL van het plaatje plakken. Dan wordt het debuggen een stuk makkelijker ;).

In forum.js wordt scaleImage volgens mij soms op het verkeerde moment aangeroepen. Bij het event onreadystatechange bijvoorbeeld. Dit event geeft aan dat er een verandering is in de readyState eigenschap van het plaatje, maar dit betekent helemaal niet dat ie geladen is! De state kan ook 'loading' worden bijvoorbeeld, wat waarschijnlijk gebeurt als het even duurt om een plaatje te laden. Maar dan wordt de grootte dus al bepaald, voordat het plaatje echt geladen is.

Ook als een plaatje nog geladen wordt, kun je al de afmetingen uitlezen. Alleen krijg je in IE dan schijnbaar wat standaard waardes (28 pixels), waardoor het fout gaat.

Hij doet het nu goed hier met IE6 :):):):):)

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP