'TS modereren'

Laten we hopen dat Jeroen het ziet :)

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

niveau's in het leven zoepen ... zal 100% zeker dubbelposts veroorzaken, alsook onnodige vragen, van mensen, die bepaalde niveaus niet lezen.

wat handiger zou zijn, is dat er een uniform link systeem komt, naar schema's.

bvb dat de TS een schema linkje in een veld invult, en dat die dan op iedere pagina van z'n topic verschijnt, in een appart kleurtje.

zo moet je niet een kwartier zoeken achter het schema alvorens iets nuttigs te kunnen posten.

Ook heb ik m'n twijfels bij het aantal mensen die hun topic ook daadwerkelijk gaan modereren.

wat ook ambetant kan zijn, is dat in een lijst met topics, de topicnaam verwijst naat pagina 1, en niet naar de laatste pagina !

Lijst met actieve topics een beetje langer ? ... stuk ok 10 topics ofzo

@EA, er staat een grote fout in je signature !

Nee, maar als de auteur zijn eigen artikel kan aanpassen is het ook goed lijkt me..

Welke fout in mijn sign? Inhoudelijk?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Henry S.

Moderator

Op 20 januari 2006 23:55:15 schreef Mr Soldeer:
[...]
wat ook ambetant kan zijn, is dat in een lijst met topics, de topicnaam verwijst naat pagina 1, en niet naar de laatste pagina !
[...]

Dit is handiger ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Henry S.

Moderator

Op 21 januari 2006 00:16:57 schreef Evilest Aedolon:
Nee, maar als de auteur zijn eigen artikel kan aanpassen is het ook goed lijkt me..

Welke fout in mijn sign? Inhoudelijk?

'wis- en natuurkundigen'

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat is geen fout, je kan perfect wiskundigen en natuurkundigen zeggen. Taalkundig is het inderdaad iets mooier.

Maarja, achter Mr hoort ook een punt te staan taalkundig gezien.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

ik begrijp wat je bedoelt EA, op het eerste zicht lijkt het wel handig dat je als TS de voortgang van je topic gaat bepalen.
maar dan krijg je ook meteen wat punten die niet zo goed zijn:
- jij bepaald wat er dus uiteindelijk aan comment zichtbaar gaat worden, maar dit houd dus ook in dat informatie die volgens jou "nutteloos" is weg gaat, terwijl die informatie nou precies net wel juist was. maw, je trekt een scheef beeld van het topic.
- wat is de grens dat je rechten krijgt op je topic te modden? bij een simpel hoe-reken-ik-mijn-voorschakel-weerstand-topic al rechten geven, of bij een potentieel langdurig topic?
- maak je zo niet een methode waarbij je alleen een selecte groep deel laat nemen aan je topic? mensen die een "minder slimme" vraag stellen lopen zo natuurlijk makkelijk het risico om buiten het topic gesloten te worden.

begrijp me niet verkeerd, ik vind je idee goed, maar je moet van te voren wel duidelijk hebben wat er nu precies aan ingrijpende veranderingen plaats gaan vinden.

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 21 januari 2006 02:06:15 schreef Jeroen Boere:
begrijp me niet verkeerd, ik vind je idee goed, maar je moet van te voren wel duidelijk hebben wat er nu precies aan ingrijpende veranderingen plaats gaan vinden.

Iedereen mag zjin eiegn topic moderen, maar posts die je delelte gaan iet weg, maar in de plaats komt een link, als je daar op klikt gaat de post open en kun je alsnog lezen.

Op 21 januari 2006 02:06:15 schreef Jeroen Boere:
ik begrijp wat je bedoelt EA, op het eerste zicht lijkt het wel handig dat je als TS de voortgang van je topic gaat bepalen.
maar dan krijg je ook meteen wat punten die niet zo goed zijn:
- jij bepaald wat er dus uiteindelijk aan comment zichtbaar gaat worden, maar dit houd dus ook in dat informatie die volgens jou "nutteloos" is weg gaat, terwijl die informatie nou precies net wel juist was. maw, je trekt een scheef beeld van het topic.
- wat is de grens dat je rechten krijgt op je topic te modden? bij een simpel hoe-reken-ik-mijn-voorschakel-weerstand-topic al rechten geven, of bij een potentieel langdurig topic?
- maak je zo niet een methode waarbij je alleen een selecte groep deel laat nemen aan je topic? mensen die een "minder slimme" vraag stellen lopen zo natuurlijk makkelijk het risico om buiten het topic gesloten te worden.

begrijp me niet verkeerd, ik vind je idee goed, maar je moet van te voren wel duidelijk hebben wat er nu precies aan ingrijpende veranderingen plaats gaan vinden.

Niet voor de 'LED' gevallen natuurlijk maar voor een potentieel langdurig topic waar de TS zich ook nog in gaat mengen. Nu zijn er 2, het tesla topic en het laser topic. Dat zijn gewoon heel erg veel paginas en de TS heeft er vast meer zicht op dan een moderator.

En het is een vertrouwenskwestie van de moderators naar die user toe, de posts moeten niet verwijderd worden maar het lijkt me wel mogelijk om te posts te minimaliseren, dat je ziet dat hij er wel is maar de tekst kan je niet zien zonder op een link te klikken (dan krijg je ze meteen allemaal te zien die 'klein' zijn?)
Als de TS wat teveel misbruik maakt van die macht dan is de oplossing toch redelijk simpel... Rechten afnemen en nooit meer teruggeven?

Mensen met een minder slimme vraag moeten uiteindelijk ook geholpen worden natuurlijk... Maar dat hoeft dan niet in het starttopic toegevoegd te worden.

Lijkt me gewoon handig voor de leesbaarheid van die grote topics, Als een probleem is opgelost en het is niet van groot belang om de startpost aan te passen dan kunnen ze gewoon verkleind zonder meer. Als het iets handig was maar er 20 posts nodig waren om het op te lossen valt het in de startpost te plaatsen en de rest te 'verkleinen'.

(Eventueel zelf mogelijk om dan een link te plaatsen 'zie de posts die over dit probleem gaan, maar dat lijkt me technisch een heel grote verandering)

Ohja, en dan nog een klein veranderingetje: Misschien mogelijk om als je je post veranderd een reden op te geven? bvb spellingsfout of leesbaarheid verbeterd?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 21 januari 2006 12:05:38 schreef Evilest Aedolon:
Nu zijn er 2, het tesla topic en het laser topic.

Je vergeet het wiskunde topic, EA! Het wiskunde topic! Je was het wiskunde topic toch niet vergeten?!

Op 21 januari 2006 13:27:05 schreef ikkedus:
[...]
Je vergeet het wiskunde topic, EA! Het wiskunde topic! Je was het wiskunde topic toch niet vergeten?!

Bewust vergeten, omdat hoe graag ik het ook zo willen, het niet zoveel aandacht krijgt.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Ja, maar dan is het nog een open vraag tot er een antwoord op is..

En wat is er slecht aan betere artikel mogelijkheden? Of meer mogelijkheden in grotere topics? De enige reden die ik kan bedenken is dat het technisch veel werk is, maar er is tijd, veel tijd...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Is het misschien niet handag is bijvoorbeeld de user wel zijn titel kan veranderen. En zijn eigen topic kan sluiten als hij het antwoord al weet?

Op 25 januari 2006 12:56:38 schreef reneonline:
Is het misschien niet handag is bijvoorbeeld de user wel zijn titel kan veranderen. En zijn eigen topic kan sluiten als hij het antwoord al weet?

Dat hij zelf de titel kan veranderen vind ik een heel goed idee. Dat is zeer handig....

Free the whales!

Op 25 januari 2006 13:09:17 schreef zweetvoetje:
[...]
Dat hij zelf de titel kan veranderen vind ik een heel goed idee. Dat is zeer handig....

zeker geen goed idee, zoek dan eens een topic waarvan je dacht de naam te kennen... :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Nouja, ik verwacht ook niet dat mensen continu de naam aan het veranderen zijn, maar het komt wel eens voor dat er een foutje in zit, of dat blijkt dat je het onduidelijk geformuleerd hebt. Dan is het toch wel handig...

Free the whales!

Op 25 januari 2006 19:27:40 schreef zweetvoetje:
er een foutje in zit, of dat blijkt dat je het onduidelijk geformuleerd hebt. Dan is het toch wel handig...

kan je ik geen ongelijk geven. eens goed nadenken voordat je je titel plaatst is meestal ook een oplossing

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Jeroen

Moderator

Ik snap niet waarom ik hier per sé moet reageren, maar goed.

Ik vind het een beetje vreemd om de TS meer rechten te geven, wat maakt hem zo bijzonder? (natuurlijk zou je die extra rechten ook aan iemand anders kunnen geven)

Verder denk ik dat een systeem met niveau's vrij complex is, wellicht te complex voor het doel dat je probeert te bereiken. Verder kan een bepaalde post voor de TS misschien niet belangrijk zijn, maar voor iemand anders wel (die 'm dan niet ziet). Zelf denk ik dat we meer hebben aan meer moderators en wellicht strenger optreden tegen ongewenste zaken.

Op 25 januari 2006 12:48:53 schreef Evilest Aedolon:
En wat is er slecht aan betere artikel mogelijkheden?

Welke betere artikel mogelijkheden bedoel je?

De enige reden die ik kan bedenken is dat het technisch veel werk is, maar er is tijd, veel tijd...

Leuk dat je in mijn planning en todo kunt kijken ;). Er is op dit moment nog werk genoeg aan de site en alles wat er bij komt kijken.