hotelcode ??????????????

wij hebben een Blaupunkt PM 55-49 VT in de slaapkamer.
Het verhaal is kort : tijdens film in slaap gevallen en op de afstandsbediening gelegen of gedrukt. Sindsdien is het geluid op ( zachte ) kamersterkte ingesteld. Het volume kan nog wel zachter, maar niet meer harder. Ook kom ik niet meer in het menu instellingen. Mijn buurman had het over een "hotelcode"...dan zijn de tv's zo ingestellt dat andere gasten geen last kunnen ondervinden. Weet iemand hier meer over ? Kan iemand mij de een of andere tip geven ?
Ik heb op internet al naar een gebruiksaanwijzing gezocht, maar het toestel is waarschijnlijk te oud.......
lanuora

Op 27 januari 2006 21:38:06 schreef lanuora:
Kan iemand mij de een of andere tip geven ?

Kijk voortaan naar interessantere films... ;-)

Vervangen DOOR.

Het zou kunnen, is de OSD volume in beeld bij veranderen van de sterkte, werkt de C toets, zo niet hotelmodus deactiveren. Dit gaat als volgt, eerst het toestel uitschakelen met de netschakelaar, vervolgens de a/b ter hand nemen en de I toets indrukken en vast houden. Nu het toestel met de schakelaar aan zetten en nog steeds de I toets vast houden. Als het goed is verschijnt nu SERVICE in beeld. Met de cursor naar VOLUME gaan en eerst helemaal naar 0 regelen daarna opvoeren naar 63 en met de OK> toets bevestigen. Hierna het toestel uitschakelen en na ca. 15 seconden weer opstarten. Als het goed is moet alles weer normaal werken.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 28 januari 2006 01:51:37 schreef Zoef de Haas.:
Het zou kunnen, is de OSD volume in beeld bij veranderen van de sterkte, werkt de C toets, zo niet hotelmodus deactiveren. Dit gaat als volgt, eerst het toestel uitschakelen met de netschakelaar, vervolgens de a/b ter hand nemen en de I toets indrukken en vast houden. Nu het toestel met de schakelaar aan zetten en nog steeds de I toets vast houden. Als het goed is verschijnt nu SERVICE in beeld. Met de cursor naar VOLUME gaan en eerst helemaal naar 0 regelen daarna opvoeren naar 63 en met de OK> toets bevestigen. Hierna het toestel uitschakelen en na ca. 15 seconden weer opstarten. Als het goed is moet alles weer normaal werken.

GEWELDIG !!!!!!
Hij doet het het weer.
Super, hartstikke bedankt.
groetjes, lanuora

Groetjes Hans.

fzwart

Golden Member

Yep, loont het weer de moeite om na elke vakantie de TV mee naar huis te nemen ... ;-) ;-)

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Henry S.

Moderator

Neem dan ook je gereedschap mee, tv zit vaak omwrikbaar verbonden met de muursteun.

Mr. lanuora: Je toetsenbord is stuk, gebruik eentje waarvan het vraagteken niet blijft hangen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.