Vergissing

Sinds de komst van de nieuwe mods is er meer ongenoegen tesamen dan mijn 2 vorige aanwezige jaren.

Een beetje meer tolerantie is wel toegestaan vind ik, ook ivm het offtopic al dan niet gedrag want zo gaat er een hoop informatie verloren als deze op slot komt en daar boven op zonder een uitkomst te bieden voor de TS.
De TS even op het rechte pad helpen lost meer op dan radicaal en zonder al te veel commentaar een slot plaatsen.
Zo jaag je enkel mensen weg.
Ik vond de sfeer veel aangenamer voor de komst van de nieuwe en ik ben er zeker van dat ik niet de enigste ben.
Er was een tijd dat van deze mensen enkel zinnige posts kwamen..

Dat de nieuwe mods nu wel in hun g** gebeten zullen zijn is al niets nieuws dus hou ik even geen rekening mee.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

ik sluit me aan bij mr.digital. sinds de nieuwe mods er zijn, zijn er meer topic's die een slotje krijgen(of valt het nu meer op)

maar inderdaad de oplossing blijft dan verweg en dat is vooral voor een TS vervelend, maar ik denk dat er op dit moment ook een attitude probleem ligt bij een aantal van onze leden(ik veroordeel niemand). als er dan toch wordt gevraagd om on-topic en wij doen dit niet dan is zon reactie(slotje) te verwachten.

[voor de goede orde]
ik val niemand aan en trek niemand voor, het is gwoon hoe ik er over denk
[/voor de goede orde]

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 3 maart 2006 23:40:30 schreef timmie:
... maar ik denk dat er op dit moment ook een attitude probleem ligt bij een aantal van onze leden(ik veroordeel niemand). als er dan toch wordt gevraagd om on-topic en wij doen dit niet dan is zon reactie(slotje) te verwachten.
....

Daar ben ik het wel mee eens.
Ik snap niet wat iedereen nu ineens zo loopt te zeiken.
Hou je aan de regels, dan is er niets aan de hand.

of zoals ook wel eens gezegd word:
Doe gewoon normaal, want dan doe je al gek genoeg...;-):-)

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

sorry dat ik het zeg, maar ik vind persoonlijk dat de Mod's het goed doen, maar ''de tijd zal het leren''.

maar ik ben het aan de andere kant ook eens met voorgaande reactie's.

En ik ben hier zowiezo voorlopig nog niet weg. (het bevalt me erg goed)

Greetzz. Henk:P

Het slotje:

Voor de beginneling soms frustrerend omdat ie niet weet
hoe nu verder te gaan, dus start hij 'n nieuwe.
Voor de meer ervare, uitgekiende precisie, heeft meestal
aan alles laks en vindt het vervelend, alweer dat onderwerp.

Zelf ben ik zo goed als zonder ervaring, tis me te lang geleden, dat ik me erin verdiept heb.
Dus heb ik grote achterstand, zeker met die allernieuwste
methodes van etsen enz.
Ook berekeningen maken, snap ik nis van, helaas het zij zo.

mvg

De tollerantie moet wel van 2 kanten komen.

zeiken over de Mod's beslissing zal wel blijven maar een groot deel stoort zich ook niet aan hun waarschuwing/advies om OT te blijven.

Wil je dat de mod een topic open houd respecteer dan een OT verzoek van hen dan hoeven ze niet in te grijpen.

Ik vind dat de nieuwe mods het prima doen en zo streng zijn ze helemaal niet.

KT88

Overleden

Misschien moeten sommigen er nog wat aan wennen dat er nu ook overdag moderatie is? >:-)

Maarre, wat is nu eigenlijk precies de "vergissing"?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 3 maart 2006 23:49:17 schreef The Headhunter:
De tollerantie moet wel van 2 kanten komen.

zeiken over de Mod's beslissing zal wel blijven maar een groot deel stoort zich ook niet aan hun waarschuwing/advies om OT te blijven.

Wil je dat de mod een topic open houd respecteer dan een OT verzoek van hen dan hoeven ze niet in te grijpen.

Ik vind dat de nieuwe mods het prima doen en zo streng zijn ze helemaal niet.

inderdaad

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Wil ik voor eens en altijd m'n gal spuwen over het 'nederlands' hier op het forum.

Er vliegen me hier engelse termen over het scherm die niet nodig zijn, en makkelijk te vervangen zijn voor iets nederlands.

En vooral de afkortingen... daar erger ik me pas aan, ik zie de meest idiote afkortingen heen en weer vliegen en van de meeste weet ik de betekenis niet eens.

Om bij het onderwerp te blijven: we letten meer dan ooit op op wat de nieuwe moderators doen.
Lange tijd is er geen nieuwe moderator bijgekomen, en nu er bijkwamen die ook zeer actief waren op het forum, en de meesten hier die ook kennen, zijn we erg op gaan letten in het doen en laten van de moderators.

Ze zijn misschien botter geworden, maar eerlijk gezegd is dat soms wel nodig als je het aantal misposts en dubbelpostst ziet.

Nee hoor, gaat lekker zo. :)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik erger me er meer aan dat er een hoop mensen zijn die, (klein beetje terecht hoor..) meer tijd hebben/nemen om afkortingen/msn-taal/slecht nederlands en weet ik veel wat te beoordelen, dan antwoord te geven op een electronisch gerelateerde vraag. (schrijf ik dat in goed nederlands? Of is het Nederlands??)

T probleem ligt meer in het feit dat mensen (ja, ik zelf ook) meer durven schrijven naarmate de inschrijftijd op dit forum voor hen verstrijkt en ze de reacties van mods kennen en dus bijdehanter/assertiever/scherper/eerlijker worden.

Timmie: Over welke periode "sinds de nieuwe mods er zijn" heb jij het??? Sinds je inschrijving??? ;-)

Mdusss

@Weardguy
Ik begrijp echt niet waar jij je aan stoort, aangaande het Engels, MSN taal OK, dat is een ramp.
Maar Engels is Wereldtaal nr.1 en Spaans 2.
In dit vak is Engels zo ingeburgerd dat het haast niet meer opvalt, het is een soort mix geworden.
Maar dat vindt je ook terug in de taal van alledag op straat, of ivm internet, hoe vaak zie je niet gemailt
of geplant, resp. verleden tijd van mailen en plannen.
Iedereen maakt zich schuldig hieraan, ook jij, kijk maar eens op je homepage, ik tel op de 1e pagina al 8 Engelse termen, verder ben ik maar niet gegaan.
Dit is bedoelt als opbouwende kritiek, ik denk dat je ermee moet leren leven, een paar maanden geleden heb je ook al eens je gal gespuugd, daar heb ik ook op gerageerd.
Overigens een mooie site die je hebt, petje af....
Fijn weekend,
Henri.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk

@TS
in feite is dit een alledaags psygologisch verschijsel.
Kijk maar op de werkvloer of in het kantoor.
Als je daar als vreemde eend in de bijt arriveert, aanvaart je al je meerderen zonder problemen.
Waarmee ik wil zeggen, als je op dit forum inschrijft, aanvaart je zonder enig probleem de aanwezige moderators.
Als je een tijdje op het forum zit en je voelt je thuis, en je leert je medeforum leden een beetje kennen, dan is het wat moeilijker te aanvaarden dat die ineens moderator wordt.
Precies als op het werk, een kollega waar je al een tijd mee werkt, en lief en leed deelt, wordt ineens je chef....
In de meeste gevallen betekent dit dikke problemen.
En dit geldt voor beide partijen, de voormalige kollega wordt ineens een meerdere, en mag zich in feite niet meer op persoonlijke basis afgeven met het werkvolk, om allerlei problemen te voorkomen.
Om dat te voorkomen neemt men nogal eens nieuw personeel aan, die dus met een schone lei kan beginnen, en alle voordeel van de twijfel krijgt.
Dus een beetje consideratie van beide kanten, is vaak de beste oplossing, en de tijd heelt alle wonden.
Yes Live is not easy...
H.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk

Op 3 maart 2006 23:29:22 schreef Mr. Digital:
Sinds de komst van de nieuwe mods is er meer ongenoegen tesamen dan mijn 2 vorige aanwezige jaren.

Een beetje meer tolerantie is wel toegestaan vind ik, ook ivm het offtopic al dan niet gedrag want zo gaat er een hoop informatie verloren als deze op slot komt en daar boven op zonder een uitkomst te bieden voor de TS.
De TS even op het rechte pad helpen lost meer op dan radicaal en zonder al te veel commentaar een slot plaatsen.
Zo jaag je enkel mensen weg.
Ik vond de sfeer veel aangenamer voor de komst van de nieuwe en ik ben er zeker van dat ik niet de enigste ben.
Er was een tijd dat van deze mensen enkel zinnige posts kwamen..

Dat de nieuwe mods nu wel in hun g** gebeten zullen zijn is al niets nieuws dus hou ik even geen rekening mee.

Mijn hart klopt sneller van vreugde!
Volledig mee eens natuurlijk.
met dank

Ward

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
fzwart

Golden Member

Volgens mij komt bij een aantal mensen nu frustratie naar boven omdat ze zelf niet gevraagd zijn om moderator te worden .....
Zo van "moet je zien, Pietje is nu moderator geworden maar hij kan er niks van, ik ben veel beter!"

;-)

[Bericht gewijzigd door fzwart op zaterdag 4 maart 2006 09:42:29

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Kromme Volten zijn niet gevaarlijk
DE OLDE

Overleden

Ik ben zeer tevreden, hou je aan de regels. Maar dat schijnt soms moeilijk te zijn. Wat het taalgebruik betreft: laten we proberen met zijn allen gewoon nederlands te schrijven en niet "popie-jopie" door met MSN afkortingen of overbodige engelse termen te smijten.
Moderators ga zo door.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Op 3 maart 2006 23:29:22 schreef Mr. Digital:
Sinds de komst van de nieuwe mods is er meer ongenoegen tesamen dan mijn 2 vorige aanwezige jaren.

Daar ben ik het volledig mee eens.

Echter, er is iets als oorzaak en gevolg. Naar mijn idee is het gevolg 'komst van nieuwe mods' en de oorzaak 'meer ongenoegen' (in welke vorm dan ook) en het inzicht van de bestaande mods dat ze het alleen niet gaan redden (zonder hun priveleven aan te tasten).

Natuurlijk is het zo dat er met 2 maten gemeten wordt. Met zoveel mods is dat niet meer dan logisch. Daar staat tegenover dat zelfs de 'strengste' mod naar mijn idee ruimschoots tolerant genoeg is. Moet je dat dan niet gelijk gaan trekken? Nee!! Dan krijg je weer zinloze discussies over 'ja maar in die disucssie mocht hij dat wel'.

En wat dat 'meer ongenoegen' betreft... CO is nou eenmaal erg toegankelijk. Je komt dus ook steeds meer mensen tegen die hier (naar mijn mening) niets te zoeken hebben (dump-vraag-krijg-antwoord-zien-we-nooit-meer types, aka 'eendagsvliegen'), met alle bijverschijnselen die daarbij horen.

Bedenk tenslotte ook dat CO de hobby van een paar mensen is en dat wij daar gebruik van mogen maken. Dus een keer aangeven dat je het ergens niet mee eens bent zal geen probleem zijn (daar is 'lieve moderators' oa. voor), maar het is aan hen om daar wat mee te doen (of niet).

En ook ik ben het regelmatig niet eens met mod acties, maar dat wil niet zeggen dat ze hun 'werk' niet goed doen. Vaak zie je als je een topic volgt een slotje al aankomen, dus tsja... Jammer voor de TS (als die er niets mee te maken heeft), maar dat is een van de risico's van fora (nl. dat er niet uit komt wat je had willen hebben). En als iemand het beter kan: start je eigen forum ;).

Mods: succes!

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik ben blij dat er mensen zijn die zich inzetten voor een keurig behoud/onderhoud van het forum.
Een beetje reinigingsdienst zullen we maar zeggen. :-)

En daarbij(en in dezelfde trant): Nieuwe bezems vegen het schoonst. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 4 maart 2006 01:46:03 schreef weardguy:
Wil ik voor eens en altijd m'n gal spuwen over het 'nederlands' hier op het forum.

Er vliegen me hier engelse termen over het scherm die niet nodig zijn, en makkelijk te vervangen zijn voor iets nederlands.

Het woord 'consequent' staat zeker niet in je woordenboek?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Ik vind de manier waarop een slotje gegeven wordt soms jammer. Je ziet een topic, met 2 interessante antwoorden, en dan 15 zeverpost (waaronder een mod die enkele keren "ontopic" roept). En even later volgt een slotje, terwijl TS's probleem nog niet opgelost is.

Waarom verwijdert die mod dan niet de offtopic posts. Zo wordt verder offtopic gaan vermeden (het wordt toch weggegooid) en de TS kan toch nog een ernstig antwoord krijgen.

(en het probleem ligt volgens mij eerder aan degenen die beginnen zeveren, en zich van de mod's niets aantrekken. Als je op school een nieuwe leraar test, ga gerust uw gang, maar schrik niet als je buitenvliegt. Netzogoed kan je hier niet janken dat de mod's streng zijn, terwijl er overal tegen hun schenen wordt getrapt, de mod's geven heel wat vrije tijd op voor een schoon CO forum, ze vinden het ook niet leuk als topics verziekt worden).

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Waarom verwijdert die mod dan niet de offtopic posts.

Daar is geen beginnen aan, trouwens "zeverposts" zijn voor iedereen anders te kwalificeren.

Kom op jongens, begraaf de strijdbijl, en ga weer lekker aan het werk met technische informatie uitwisseling, daar is dit forum toch uiteindelijk voor.
Henri.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk

Op 4 maart 2006 11:12:56 schreef Henri Laprador:
Kom op jongens, begraaf de strijdbijl, en ga weer lekker aan het werk met technische informatie uitwisseling, daar is dit forum toch uiteindelijk voor.
Henri.

Beetje geven een beetje nemen, maar niet te veel.

En over dat "engels" dat kun je nooit tegenhouden, JIJ zit in het elektronica vak,DUS dan krijg je te maken met engelse termen. Veel worden zijn er niet in het nederlandse, en als ik het zou vertalen zou 90% niet weten waar ik het over heb omdat ze alleen de engelse termen kennen. Ikzelf ben geen ster in talen. Dat is de rede dat ik Mavo heb gedaan. Met een 4 en een 5 voor nederlands op mijn examen. En toch snap ik wel alles wat hier gezegt word en kan ik een begrijpbaar stukje tekst typen ( hoop ik althans).

Leg niet op elke D/T zout.

@ marco69
Ik vind dat je misschien iets minder op de spelling moet letten van anderen, we zitten hier niet op het van-dale forum. Je kunt als iemand vraagt om te beginnen met AVR en een cursus zoek, niet meteen vragen of hij een cursus nederlands nodig heeft. Reageer dan daar niet op of vraag of hij de fouten eruit wil halen. Ik vind de MSN taal ook storend, maar de eerste post hier kreeg ik ook meteen zo'n antwoord terug en dat is gewoon klote.

Voor de rest heb je veel kennis en help je veel mensen toppie, maar jij vind dat kun er ook wat voor moeten doen, en daar ben ik het wel mee eens.

@ wardje
Stel jij word ineens moderator hoe zou jij het dan aanpakken.

*ZET ZIJN SOLDEERBOUT WEER AAN EN GAAT VERDER MEE WAAR DIT FORUM VOOR BEDOELD IS

-

Marco69 heeft wel gelijk, sommige dt-fouten zijn heel erg storend.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.