Slotje van ip forum?

Dit topic is gesloten

Beste mod's

Ik heb dit topic
gepost en daar zit nu een slotje op

Er wordt door een van jullie gezegd dat ik een goed antwoord heb gekregen maar helaas kan ik geen c en heb ik niet veel aan het laatste antwoord in het topic.

Het was ook niet mijn intentie om een lap programma code te krijgen maar ik wil met de hand de checksum uit kunnen rekenen.

Nu had ik me ook al bedacht dat het topic misschien een beetje buiten de co onderwerpen viel en misschien meer thuis hoort op een it forum. Maar aan de andere kant dacht ik ook weer: " het gaat hier wel om bit's en byte's? "

Ik hoop dat jullie het slotje willen openen.

Edit: Inmiddels ben ik zelf achter mijn fout gekomen dus van mij kan de post dicht blijven.

Wel vraag ik me af of ik in de toekomst dit soort topic's wel mag posten of dat jullie het liever niet hebben.

Thx!

[Bericht gewijzigd door Bobbyb op donderdag 9 maart 2006 11:05:14

hallo

Dit is de eerste keer dat ik klaag over een slotje maar nu vond ik dit slotje ook wel overbodig.
De reden van het slotje = ontbreken van enige relatie tot harde elektronica

Dus kunnen we alle topics sluiten van compilers, visual-basic, C, assembler,... wegens het ontbreken van enige relatie tot harde elektronica

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Inderdaad, programmeren hoort er (helaas?) bij hoor.

Ik ben het ook vaak niet eens over die slotjes, maar wie zijn wij ;)

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

De slotjes zijn vooral bedoeld voor die topics waarin geen elektronica aan "gehecht" is.

mja maar een ethernet kaart kun je ook uitlezen met een PIC of ATMEL dus daar heb je de connectie :+

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Dank u voor de support SUPER!!

hallo

Alles gaat op co dicht...

Neem nu die GSM stoorzender, een fm bug is even illegaal, en een gsm stoorzender is veel interessanter en ingewikkelder!

Op 9 maart 2006 16:53:54 schreef Bertrix:
Alles gaat op co dicht...

Neem nu die GSM stoorzender, een fm bug is even illegaal, en een gsm stoorzender is veel interessanter en ingewikkelder!

Ja, erg consequent zijn ze niet.

Het is trouwens helemaal niet illegaal om schema's te hebben van een GSM stoorzender, of wel?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 9 maart 2006 16:57:24 schreef Evilest Aedolon:
[...]
Het is trouwens helemaal niet illegaal om schema's te hebben van een GSM stoorzender, of wel?

Nee

free_electron

Silicon Member

ik snap ook niet waarom ene topic over uitrekenen van een checksum op slot moet.
als je echt met een ethernet controller bezig bent is dat wel belangrijk.
ik heb indertijd zelf met een cs8900 en een 8051f020 ene controllerbord gemakt. dit behoort echt tot de binding hardware software.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ach, KT88 is meer een audio-man en geen grote computer-fanaat, ik kan het wel snappen dat hij de link niet ziet. En hij is nog netjes geweest door te wachten op antwoord.

Misschien is het toch verstandiger om het topic terug te openen, of je het nu leuk vindt of niet, elektronica is ook een groot stuk software.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

We zien wel, KT is overdag niet zo veel online.

Ik heb er zelf geen verstand van dit onderwep maar ben voorzichtig van mening dat als de link met electronica van een topic niet direct duidelijk is de TS er voor mag zorgen dat hij dat wel wordt. Verder is er niets aan de hand.

@ rest: Jullie zijn lief ;) :)

Henry S.

Moderator

Het ging alleen over het uitrekenen van een checksum.
Geen enkele binding opzich met Elektronica.
Het antwoord is gegeven <punt>

@free: Dan zit je met chipjes te communiceren = elektronica.

Op 9 maart 2006 16:53:54 schreef Bertrix:
Alles gaat op co dicht...

Neem nu die GSM stoorzender, een fm bug is even illegaal, en een gsm stoorzender is veel interessanter en ingewikkelder!

Alles? Je hebt van overdrijven ook een vak gemaakt zeg!

Het gebruik van een GSM jammer is illegaal, het gebruik van een fm-bug niet altijd.
Begrenzers van scooters zijn illegaal, sluiten we die?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Toevallig weet ik dat KT het niet zo heeft met embedded 'IP-based' apparaatjes. :)

Hè Katee? !!

;)

Een FM bug is primair bedoeld voor enige vorm van communicatie.
Een GSM jammer is primair bedoeld om een netwerk te verstoren.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op donderdag 9 maart 2006 17:30:48

Op 9 maart 2006 17:23:21 schreef Henry S.:
Het ging alleen over het uitrekenen van een checksum.
Geen enkele binding opzich met Elektronica.
Het antwoord is gegeven <punt>

@free: Dan zit je met chipjes te communiceren = elektronica.
[...]
Alles? Je hebt van overdrijven ook een vak gemaakt zeg!

Het gebruik van een GSM jammer is illegaal, het gebruik van een fm-bug niet altijd.

Wanneer is een FM bug legaal? (ok in een kooi van faraday, maar daar mag een gsm stoorzender ook in)

En het ontwerpen van een schema is nooit illegaal

Op 9 maart 2006 17:25:38 schreef Rd12tf:
Toevallig weet ik dat KT het niet zo heeft met embedded 'IP-based' apparaatjes. :)

Hè Katee? !!

;)

Een FM bug is primair bedoeld voor enige vorm van communicatie.
Een GSM jammer is primair bedoeld om een netwerk te verstoren.

Een FM bug voor communicatie is net zo illegaal als een Jammer voor GSM.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 9 maart 2006 17:33:20 schreef jovak:
[...]

Een FM bug voor communicatie is net zo illegaal als een Jammer voor GSM.

Dank u! Dus als ik op mijn gsm jammer data moduleer, dan is ie voor communicatie en mag het op co?

@Jovak
Accoord, maar het primaire doel is anders.
Daar zit hem het verschil, de intentie van gebruik.

Op 9 maart 2006 17:22:20 schreef Aart:
Ik heb er zelf geen verstand van dit onderwep maar ben voorzichtig van mening dat als de link met electronica van een topic niet direct duidelijk is de TS er voor mag zorgen dat hij dat wel wordt. Verder is er niets aan de hand.

Dat is zo, maar dan kan je beter dat eerst als request vragen voor een slotje gegeven wordt? Dan hoeft er geen extra topic te komen om te vragen WAAROM het slotje er is.

Desnoods de TS de mogelijkheid geven nog 1 post te plaatsen na een slotje om zichzelf de verduidelijken.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 9 maart 2006 17:35:22 schreef Rd12tf:
Daar zit hem het verschil, de intentie van gebruik.

Ik zou het bij theorie houden en dat nooit gebruiken, das enkel maar irritant voor andere mensen.

Een GSM in RF Testmode/Sweep test doet het ook goed!

Op 9 maart 2006 17:37:46 schreef Bertrix:
[...]

Ik zou het bij theorie houden en dat nooit gebruiken, das enkel maar irritant voor andere mensen.

Een GSM in RF Testmode/Sweep test doet het ook goed!

Maar een ander kan het misschien wel misbruiken ... Een rechter kan jou zien als medeplichtige van het vergrijp.

Henry S.

Moderator

Op 9 maart 2006 17:33:20 schreef jovak:
[...]

Een FM bug voor communicatie is net zo illegaal als een Jammer voor GSM.

Met de nuance dat in Belgie een bug niet illegaal is en dat deze ook als meetzender gebruikt kan worden. Een jammer kan alleen maar jammen.

En voor de slotjes geldt ook: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten