Ohm op CO

Evarist

Golden Member

Met de functie ALT+937 kan ik de letter Ohm maken. DIt werkt in MSN , in Word, Wordpad enz maar op CO krijg ik dit: ® Hoe komt dit, en wat kan ik doen om ohm te typen?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
klein is fijn

Moderator

Gewoon de universele html code gebruiken:

code:

Ω

geeft altijd Ω.
Let wel op de hoofdletter, anders krijg je een kleine letter omega: ω.

Evarist

Golden Member

Ω dat is duidelijk.

Maar gebruikt men bij CO dan andere ASCII codes? Ook mijn NL CO vriend xxxx heeft een andere code bij deze combinatie.De belgen daarentegen niet.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
klein is fijn

Moderator

Geen idee wat voor codes de site gebruikt, maar ik wel dat Alt codes ondertussen in 10 verschillende soorten bestaan, hier en daar zijn er nogal wat verschillen in geslopen. Via een helehoop website's zou het Ohm teken onder Alt 1002 moeten zitten, maar daar kreeg opeens iedereen een U met dakje voor in de plaats..

Dingen knippen en plakken vanuit word geeft bij mij al helemaal een crappy effect, maar dat kan ook aan m'n ingestelde codering liggen.

Mijn ervaring is dus dat alleen nog het echte basic spul overal goed werkt, hoe je je codering van je browser ook hebt staan, want meestal ligt daar het probleem.

Ik heb dat ook proberen te doen en kreeg (zoals velen voor mij heb ik gezien) zoiets als @op@"# ....zowel voor als na een woord
Ik heb het dan maar gelaten .
En copieren vanuit word levert een extra brede lijst op die men van rechts naar links en andersom moet schuiven wil hij leesbar zijn

Mon

free_electron

Silicon Member

dat heeft te maken welke codepage er geladen is.
belgie gebruikt meesta BE FR of BE NL codepage
( belgisch keyboard is iets afwijkend van NL keyboard. ergens twee accenten en nog ene paar tekens. )

das de miserie met al die localisaties.
ik heb ooit programma's gekregen die gewoon niet installeerbaar waren

tijdens de opstart blokkeerden die. bleek dat het probleme eraan lag dat in europa een , gebruikt wordt als decimaalteken. als je dat installeert op ene europese engelse versie werkt het niet. als je het installeert op een amerikaanse werkt het vlekkeloos.

ik loop nu alleen nog US english versie van windows. weg met al die localisatie troep. niks anders dan vodden want de meeste programmeurs lopen er niet achter om hun code daarvoor te schrijven ( zodat ze met ',' kan werken )
om een of andere reden heeft de US versie daar geen last mee. ergens een DLL die anders is en automatishc detecteert welke notatie ene programma gebruikt. de EU versie doet dat niet die kent alleen de , en niet de . als decimalteken

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Helemaal met f_e eens. Overigens heb je een aardige kans dat die M$ - Ω van ervarist het met dat wannebee browsertje van M$ wel doet. Maar ja... M$ is ook alleen compatible met zichzelf :)

Dan die kunstmatige intelliegentie nog... Je hebt een NL IP address, dus krijg je een NL service pack. Ook als je een Engelse winshit hebt... Weet niet of dat nu beter is, maar de XP van mijn werkgever (thuis doe ik daar niet aan) wordt steeds 2-taliger :-(.

[Bericht gewijzigd door Marco69 op maandag 20 maart 2006 06:36:34

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 20 maart 2006 06:34:49 schreef Marco69:
Helemaal met f_e eens. Overigens heb je een aardige kans dat die M$ - Ω van ervarist het met dat wannebee browsertje van M$ wel doet. Maar ja... M$ is ook alleen compatible met zichzelf :)

Dan die kunstmatige intelliegentie nog... Je hebt een NL IP address, dus krijg je een NL service pack. Ook als je een Engelse winshit hebt... Weet niet of dat nu beter is, maar de XP van mijn werkgever (thuis doe ik daar niet aan) wordt steeds 2-taliger :-(.

Och, ze zijn niet de enige. Btw ook dom dat je niet gewoon een taal kan instellen.
Ik heb laatst photoshop geinstalleerd, druk overal op engels, licentie overeenkomst staat er in het nederlands, vind ik wel best, ik akkoord, installeren, installeert hij hem ineens in het nederlands, zit je nog met gare termen die geen hond kent

Evarist

Golden Member

//zucht// Europa is nog echt niet één.NL en B hebben dan nog dezelfde taal //

Ik heb eens mails verstuurd vanuit turkije. Niemand bleek iets van de letterzooi te kunnen maken.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

tja modern europa, dat word steeds groter. turkije en de balkan staten horen er straks wellicht ook bij. terwijl vroeger turkije veel maar bij azie werd ingedeeld

free_electron

Silicon Member

Op 20 maart 2006 06:34:49 schreef Marco69:
Helemaal met f_e eens. Overigens heb je een aardige kans dat die M$ - Ω van ervarist het met dat wannebee browsertje van M$ wel doet. Maar ja... M$ is ook alleen compatible met zichzelf :)

Dan die kunstmatige intelliegentie nog... Je hebt een NL IP address, dus krijg je een NL service pack. Ook als je een Engelse winshit hebt... Weet niet of dat nu beter is, maar de XP van mijn werkgever (thuis doe ik daar niet aan) wordt steeds 2-taliger :-(.

als je een europees engelse hebt ja.
als je een US english hebt niet. daar zitte trouwens ook andere crypto systemen in dan in europa.

probleem is dat je in europa geen US versies kan kopen.
( ik bracht ze mee uit florida. gewoon in ene locale winkel een harddisk of muis of iets stoms wat als 'hardware' beschouwd wordt en dan de OEM versie derbij. das volledig legaal.

nog een weetje ( tkan zijn dat het ondertussen verander is . de eula's worden nogal eens bijgesteld )
Win XP kan je 2x legaal installeren !. 1x op een desktop en de tweede keer MOET op een laptop.beide computers moeten in jouw bezit zijn. je kan 2x registreren zonder problemen en het is volkomen legaal.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Ω

Dat laatste ging idd probleemloos, ik kreeg XP op een laptop maar die was niet vooruit te branden, toen XP op een desktop pc gezet, en de laptop w2k gevoerd. :)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Op 20 maart 2006 18:41:55 schreef GJ_:
Ω

----edit---------
oeps, ik wou alleen testen met preview. Maar het werkt dus
----edit---------
∑ ∏ π ∫
en nog meer moois...

[Bericht gewijzigd door GJ_ op maandag 20 maart 2006 18:57:34

Op 20 maart 2006 05:34:40 schreef free_electron:
dat heeft te maken welke codepage er geladen is.
belgie gebruikt meesta BE FR of BE NL codepage
( belgisch keyboard is iets afwijkend van NL keyboard. ergens twee accenten en nog ene paar tekens. )

Codepages zijn hetzelfde hoor alleen de toetsenbord layout is anders. Windows gebruikt standaard zijn eigen 1252 codepage. Waarom? Geen idee, het is nergens voor nodig. Een standaard als ISO-8859-1 of beter nog UTF8 zou veel handiger zijn.

Deze site gebruikt ISO-8859-15 dat is ISO-8859-1 (Latin 1 / standaard westeuropese karakterset) met een paar kleine wijzigingen, waaronder een toegevoegd euro symbool. Het Ohm Ω symbool maakt geen onderdeel uit van de 256 karakters in deze karakterset. Ga je toch karakters buiten die 256 vastgestelde karakters gebruiken, dan is het aan de nukken van je browser en besturingsysteem hoe dat wordt weergegeven. Met als gevolg dat niet iedereen hetzelfde Ohm symbool ziet.

Er zijn twee oplossingen. HTML entiteiten gebruiken zoals Ω Ω Of Jeroen moet de karakterset van CO wijzigen in UTF8. Maar dat laatste heeft als gevolg dat alle berichten die al geplaatst zijn met speciale karakters de fout in gaan.

In sommige schakelingen was het al goed, bij andere nog niet.
Dit hoeft alleen maar gelijkgetrokken te worden.

is misschien te veel gevraagd, maar kan gewoon van Ohm geen snelkoppeling of weet ik hoe zoiets heet gemaakt worden?

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
klein is fijn

Moderator

Op 20 maart 2006 20:40:34 schreef muddy:
is misschien te veel gevraagd, maar kan gewoon van Ohm geen snelkoppeling of weet ik hoe zoiets heet gemaakt worden?

Ik zie net dat dat op de todo list staat, Ohm tekens met UBB code oid maken. Totdan werkt de truuk met HTML code goed.