Krom beeld JVC AV-28WH3EPS

Sinds gisteren heb ik op mijn JVC AV-28WH3EPS televisie een krom beeld.
Op onderstaand plaatje kun je het duidelijk zien. Kan iemand vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en wat ongeveer de kosten zouden zijn om dit te laten maken?
Al vast bedankt voor de reacties.

http://img374.imageshack.us/img374/3671/dsc00052large1rm.th.jpg

Op 31 maart 2006 15:48:50 schreef Tonehv:
Sinds gisteren heb ik op mijn JVC AV-28WH3EPS televisie een krom beeld.
Op onderstaand plaatje kun je het duidelijk zien. Kan iemand vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en wat ongeveer de kosten zouden zijn om dit te laten maken?
Al vast bedankt voor de reacties.

[[url=http://img374.imageshack.us/img374/3671/dsc00052large1rm.th.jpg]afbeelding][/URL]

was het zomaar?
kijk eerst ff in je instellingen, denk eerlijk gezecht aan uitgedroogd c'tje ofzo, of echt een probleem in de deflectie.
kosten? geen id :).

Take a parachute, and jump!

Zal wel flink wat kosten in de winkel als je geen garantie hebt. Laat er liever ene hobbyist naar kijken met verstand.

Lijkt me een los contactje of foute instelling om de een of andere rede.

Ik heb (volgens mij) alle instellingen geprobeert. Van breedbeeld terug naar gewoon beeld enzo.

Toen het beeld al zo was heb ik ook een geluid gehoord wat ik niet helemaal thuis kon brengen (alleen de copmuter en tv stonden aan en de computer was het niet), het leek alsof er ergens iets knetterde wat uit de richting van de tv kwam.

Wat betreft de kosten, is alleen om te weten wat beste is nl. laten repareren een flink bedrag of iets meer uitgeven en een nieuwe kopen.

Vermoed zelf dat er iets met de beeldbuis (lees duur) kapot is.

Evarist

Golden Member

De oost/west is kapot. Klein probleem. De tor zal wel kapot zijn. Oorzaak slechte contacten in de hoogspanning. Remedie: solderen en tor vervangen.
Als je me mailt kan ik je het schema sturen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Bij dit type gaat een spoel los zitten wat je duidelijk kunt zien.De spoel is een vierkant blokje met 4 pootjes waarvan je er 1 opnieuw moet solderen.Aan de onderzijde van de print is dit duidelijk zichtbaar.

William

Ik heb vandaag nog een toestel met dezelfde klacht binnengekregen. Het toestel afwisselend met tussenpauzen een 2-tal centimeter schuin zetten, zorgt ervoor dat de gebogen lijn terug op zijn plaats komt. Het probleem was binnen het uur opgelost, en de klant was zeer blij met de vlugge reparatie. Let wel dat je dit niet te lang doet, anders krijg je hetzelfde probleem, maar dan boven en onderaan het scherm.
Laat nog eens iets weten...

verder nog een prettige dag

Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.

Op 1 april 2006 13:27:59 schreef tEmPeSt:
Ik heb vandaag nog een toestel met dezelfde klacht binnengekregen. Het toestel afwisselend met tussenpauzen een 2-tal centimeter schuin zetten, zorgt ervoor dat de gebogen lijn terug op zijn plaats komt. Het probleem was binnen het uur opgelost, en de klant was zeer blij met de vlugge reparatie. Let wel dat je dit niet te lang doet, anders krijg je hetzelfde probleem, maar dan boven en onderaan het scherm.
Laat nog eens iets weten...

verder nog een prettige dag

Hmmm.... Leuke 1 april grap....

Flauw hé.....maar ik heb hier nog ergens een betere in de running......:-p ...

Fighting the World every single day. Fighting the World for the right to play. Heavy Metal in my brain. I'm fightin for Metal cause it's here to stay.
Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 3 april 2006 23:53:35 schreef evarist:
Tonehv, al resultaat?

Nee nog geen tijd gehad. Ik kon trouwens niet echt veel beginnen, omdat er met het versturen van de schema iets niet goed is gegaan. In het eerste deel zat volgens de scanner van hotmail een virus. Ik heb je hier een mailtje over gestuurd.