elektronica winkel gezocht

Dit topic is gesloten

chuckie

Honourable Member

Beste medeforumgebruikers.
De "regenboog" electronica winkel in Maastricht is over de kop;(
Nu zoek ik hier in de regio (zuid-limburg/midden-limburg)een goede elektronica winkel, waar ik voor mijn hobby en werk terecht kan. Via internet koop ik niet graag omdat ik weleens een vraagje erbij heb, nog steeds niet contactgestoord ben en ik de onhebbelijke oud-hollandse gewoonte heb om eerst iets te willen voelen cq ruiken cq proeven voor ik iets koop(die laatste twee gelden in dit verband uiteraard niet)
Bovendien vind ik het heerlijk om te struinen in onderdelen en een alternatief aangeboden te krijgen.
In Maastricht zit nog een zaak, alleen kun je daar in de buurt onmogelijk parkeren (parkeergarage's gaat mijn bus niet in), iets dat bij de regenboog altijd wel kon.
Verder zou ik het liefst een zaak vinden in midden-limburg, met een surplus aan onderdelen en de gebruikelijke vakidioot achter de toonbank.
Iemand die iets weet?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Kijk eens op deze lijst

dan vind je onder andere deze in Geleen:

BOESSEN ELEKTRONICA - 10.4 Km
Rijksweg Noord 18 B
6162 AJ, GELEEN
THE NETHERLANDS
Tel.: +31 464743802
Fax: +31 464743802

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

En de Regenboog in Sittard?
Stationstraat 4B
6141 AZ Sittard
Tel : 046 - 420 04 75

Makkelijk te komen met de trein.

Boessen kun je alleen met de bus komen. Klein stukje lopen d8 ik. Weet niet hoe het nu zit omdat ze half Geleen aan slopen en verbouwen zijn.

Overigens heb ik ook de neiging om eerst alles in handen te hebben alvorens het te kopen. Maar soms is het toch handiger om het gezamelijk of via samenkopen.net of een webshob ofzo te kopen omdat ze je bij die zaken te halen omdat ze je "in de nek houe" ;)

Het begin van wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar zijn wet, getuigt van goed inzicht.

Op 28 juni 2006 07:46:32 schreef Hugo Welther:
Of deze lijst

Hajé is dacht ik wel ok, daar ging pascal tegenwoordig heen volgens mij.
De regenboog doet toch enkel nog computers?

GJ_

Moderator

De regenboog is al meer dan een jaar een computer winkel. De elektrowinkels van de regenboog heten nu tronicplaza.

Op 28 juni 2006 07:55:24 schreef Mullie:
En de Regenboog in Sittard?
Stationstraat 4B
6141 AZ Sittard
Tel : 046 - 420 04 75

Makkelijk te komen met de trein.

met de auto kun je er ook goed terecht.

Sine

Moderator

Als mijn info klopt is die is al even plat als de regenboog in maastricht, dat was de zelfde toko namelijk.

BOESSEN ELEKTRONICA is gru-we-lijk duur !

chuckie

Honourable Member

Yep, de regenboog in Sittard is ook lichtelijk overleden, ze hebben de laatste tijd inderdaad tronicplaza geheten, maar voor het gemak bleef ik ze altijd regenboog noemen.
En die lijst was me helemaal nooit opgevallen(sorry), wel een schraal aanbod hier in Limburg als ik het zo zie.
Ik zal in ieder geval eens bij die Boessen gaan kijken, en wat die prijzen aangaat, rijk zal ik toch nooit worden.
Thnx iedereen voor de reacties.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Jeroen

Moderator

De Tronicplaza's (vroeger dus Regenboog) in Sittard, Heerlen, Maastricht en Margraten zijn inderdaad failliet, dus daar hoef je al niet heen te gaan. De Tronicplaza in Heerlen had trouwens laatst faillissementsverkoop, daar heb ik nog wat leuk spul op de kop kunnen tikken.

Ik ben wel eens vaker naar Grootaers in Maastricht gegaan, dat is waarschijnlijk de andere zaak in Maastricht die je bedoelt. Ik parkeer dan onder de Kennedybrug, maar het zou best kunnen dat dat met een bus geen pretje is.

Algemene elektronica -> Ontwikkeling :)

chuckie

Honourable Member

Als je van Grootaers naar de Kennedybrug moet lopen met 4 250VA transfo's onder je arm zie je de wereld voor een ui aan;)
Vaak moet ik ook even snel/nog sneller iets halen voor mijn werk en mijn logge lichaam leent zich niet voor rappe verplaatsingen te voet.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
chuckie

Honourable Member

@elektronicacomputernerd
Lijsten heb ik inmiddels kunnen bestuderen, maar het gaat mij ook om ervaringen die mensen met dit soort zaken hebben.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
chuckie

Honourable Member

Toevallig kom ik net terug van Maastricht, waar ik er achter kwam dat ze vandaag faillisements uitverkoop hadden.
Morgen en overmorgen ook nog trouwens. Vandaag was -40%,morgen -50% en overmorgen -60% op het gehele assortiment.
Ik heb gelijk maar wat dingetjes aangeschaft waaronder een Dynatek toon generator(kreeg ik zelfs voor -50% omdat de doos er niet meer bijzat).
Dus als er mensen zijn die op een koopje uitzijn, zou ik wel morgen nog gaan, want overmorgen zal alles wel zo'n beetje weg zijn.

-edit- het gaat hier natuurlijk over tronicplaza

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Boessen inderdaad erg duur... daar zien ze me niet meer

Grootaers is in orde, alleen bereikbaarheid is niet zo goed vind ik.

[Bericht gewijzigd door The Puma op woensdag 28 juni 2006 19:45:25

chuckie

Honourable Member

Op 28 juni 2006 18:50:13 schreef The Puma:
Boessen inderdaad erg duur... daar zien ze me niet meer

Met een loslopende poema zullen ze daar wel niet rouwig om zijn denk ik;)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 28 juni 2006 19:13:07 schreef chuckie:
[...]Met een loslopende poema zullen ze daar wel niet rouwig om zijn denk ik

...haha, leuk grapje

[Bericht gewijzigd door The Puma op woensdag 28 juni 2006 19:46:02

heey geachte mensen
Tronicplaza in sittard is sinds 1juli wel weer open deze heeft een doorstart gemaakt en gaat nu verder onder de naam Gigatronic

de winkel is het zelfde gebleven als voorheen alleen alle electronica componenten van heerlen zijn na sittard verhuist

M.vr.g Danny Neis van gigatronic
telefoon nummer van gigatronic is nu tevens 046-4111062

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

de regenboog in margraten is sinds geruime tijd ook weer open. hier is alles verkrijgbaar op gebied van electronica en computer stuff.

Henry S.

Moderator

Spam en dubbelposts, ik heb even wat verwijderd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

@regenboog: leuk dat ie weer open is!
als ik daar weer eens in de buurt kom zal ik zeker ff kijken!

weet je waarvoor de http://www.circuitsonline.net/images/f_edit.gif knop (rechts bij jou post) is?

De Regenboog in Heerlen bestaat nog gewoon hoor!
Ik snap niet dat sommige mensen menen dat deze van Heerlen naar Sittard verhuist is? Op de onder afdeling bij de Regenboog in Heerlen(ik schat een 250 vierkante meter) is een volwaardige electronica winkel met alles erop en eraan. Het personeel daar ken ik ook al meer als 20jaar, zijn ook al zolang werkzaam bij de Regenboog en hebben een enorme vakkennis.

@Angel38,

Ik kom uit Landgraaf.
Hoe is het assortiment nu daar, ben er lang niet meer geweest.
Hebben ze ook uC stuff?

Meestal koop ik nu via ebay of webwinkel

Sine

Moderator

Die van sittard is wel ooit verhuisd, een paar honderd meter verder ;)

Maar ik ben al jaren niet meer over de drempel van een elektronica zaak geweest, het meeste doe ik via webshops, en daarbij leg ik langzaam maar zeker ook een eigen voorraad aan.

Voor het zwaardere materiaal zit hier een elektro groothandel letterlijk om de hoek.

Dit topic is gesloten