hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Ik ben nog maar 15:p.
Ben nu ong. 3-4 jaar er mee bezig denk ik.

[Bericht gewijzigd door ReneBiemans op donderdag 6 juli 2006 22:31:53

Leeftijd: 31
Aantal jaar bezig met elektonica: stuk of 25
Eerste project: led-flitser

Helaas heb ik de laatste jaren niet meer zo veel tijd om de echte ingewikkelde dingen te doen. Vooral microcontrollers vragen veel tijd. Tijd die ik liever besteed aan andere grote liefhebberijen: muziek maken en fotograferen. Met een eigen huis, 4 huisdieren en een 40-urige werkweek is dat geen kattepis.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Oke, dan zitten we nu gemiddeld op:

25,096296296296296296296296296296 jaar

GJ_

Moderator

Leeftijd: 46 jaar
aantal jaren elektrisch gestoort: 30 wv 25 beroepsmatig

22 jaar, zo'n 6 jaar bezig alleen nu pas echt serieus. Eerste project vast astabiele multivibrator (lampjes in de ogen van een Tweety klok gedaan :D).

Ik ben 28,

Het "virus" van mijn vader gekregen en de nieuwschierigheid alles waar een snoer aan zat moest uitelkaar eigenlijk ook zonder :) Eerste schokkende ervaring: paparclip in stopcontact op huisje op Ameland halfe camping zonder stroom. Daarna werd het erger sloop spul van pa en daar weer wat van brouwen.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

16 jaar
Eerste elektronica: Ik probeerde altijd zoveel mogelijk lampen met verdeelblokken op één stopcontact aan te sluiten, da begon al op men 2e.
Eerste échte elektronica: 2 jaar geleden begonnen met een amv, mss wel 2.5. (tussen men tweede en men 14e natuurlijk wel veel bij geexperimenteerd)

Ben nu 19 al zo'n 13 jaar bezig.
Eerste "projectje" 3v lampje uit de zaklamp op de 12V trafo van de modeltein aansluiten om te kijken of die dan feller gaat branden. Heeft maar één keer zeer kort gewerkt >:)

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Hugo Welther

Moderator

Al 49 jaar "in de hobby".
Op de foto ben ik twee jaar oud.
http://welther.nl/hugo/1957%20the%20beginning/foto%203%20bewerkt.jpg

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik ben nu 18, ben toch ook al een jaar of 11, 12 flink aan het klooien geweest tot aan m'n achtste, toen begon ik pas 'echt' met een astabiele multivibrator.

Daarvoor was het veel met batterijen klooien, motortjes, lampjes, en vooral kijken wat er gebeurt wanneer je '10 batterijen achter elkaar legt' WOW! dat motortje ging nu lekker hard (en nee dat motortje was er voor bedoeld:P)

Wij hebben ook ergens een foto van mij of m'n broer die met de multimeter van m'n vader aan het spelen is... eens zoeken...

[Bericht gewijzigd door weardguy op donderdag 6 juli 2006 23:46:13

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
klein is fijn

Moderator

21 jaren jong, en een jaartje of 6 a 7 bezig. Eerst veel met slopen, zo'n 5 jaar geleden m'n eerste serieuze project, een schemerschakeling voor het buitenlicht. Veel SMD natuurlijk, inclusief mooie behuizing.

Ben 22 en een zo'n 8 maanden ervaring op het gebied van elektronica ;)

Vooral de digitale kant, microcontrollers etc... Nu ook begonnen met het etsen van printen en SMD :)

[Bericht gewijzigd door ZX6RR op donderdag 6 juli 2006 23:54:23

Ik ben 35.

Elektronica is er als het ware met de pap ingelepeld. Ik heb het geërfd van m'n vader. Ik ben spijtig genoeg altijd wat op en af met elektronica bezig geweest. De bedraging in m'n hoofd is niet echt zoals het hoort ;(

Eerste project: vormt een wafelvork in een stopcontact een stroomkring?
Op welke leeftijd dat was, zou ik aan m'n moeder moeten vragen. In ieder geval; het resultaat was een half gesmolten wafelvork :)
Antwoord op de vraag is dus JA.

Sindsdien ben ik bezeten door het demonteren van elektrisch en elektronisch spul om te onderzoeken hoe het werkt. Zowat alles wat in m'n handen komt, moet er aan geloven ;)

chuckie

Honourable Member

Ben 39, eerste project was toen ik 8 jaar was, een alarm op mijn slaapkamer deur, bestaande uit twee stukjes zilverfolie met punaises op de deur en een 12 volt gelijkstroommotortje in een sigarenkistje als klankkast, waar mijn moeder niet al te zachtzinnig op ging staan toen ze zich al een paar keer een lekke hartklep was geschrokken.
Eerste serieuze project was het maken van een lichtdimmertje waarbij ik de printplaat ging inkleuren met een speciale stift om de printsporen te etsen. Weet niet eens of deze stiften nog bestaan, ik was toen 12.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Hugo Welther

Moderator

Op 6 juli 2006 23:44:16 schreef KT88:
Da's toch een 2511 of daaromtrent, Hugo?
Heb je die nog? Zijn goud waard die dingen, nu.........

Nee helaas, de 2511 (volgens mij was het 'm of een 2514) is foetsie, als je goed op de foto kijkt is de kast al gescheurd. Ik denk dat mijn vader (RIP) hem in der tijd verder heeft gesloopt.

De schroevendraaier heb ik nog wel :P. Beetje normaal met het gereedschap omgaan, dan gaat het een levenlang mee.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Leeftijd: 29
Aantal jaar bezig met elektonica: ongeveer 23 jaar
Eerste project: probeerde de stofzuiger uit op een 9 Volt batterij, was geen succes :-P

Eigenlijk zolang als ik me kan herinneren ben ik geintereseerd in alles wat technisch is.
Mijn vader vondt dit geweldig en mijn moeder vondt het vooral erg gevaarlijk (die doorgebrande stoppen).
Echte theoretische kennis ben ik gaan opdoen vanaf mijn 15-de, tot die tijd was het vooral 'gepruts'.
Dat laatste levert je een hoop praktische kennis op zoals wat je wel en niet moet doen en hoe je het moet doen.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
fzwart

Golden Member

Ik ben benieuwd hoe "de jeugd" tegenwoordig nog "in de elektriek" terechtkomt. Mensen met technische aanleg komen volgens mij eerder in de computers terecht. 25 Jaar geleden toen ik in de electronica rolde had je die nog niet. Als er een stekker aan zat en het had je interesse werd vanzelf electronica je hobby. Winkels zat in onderdelen, veel hobby bladen.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
elmowww

Golden Member

Leeftijd: 19
Aantal jaar bezig met elektonica: 13, wv 3 professioneel
Eerste project: knipperlicht relays

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
free_electron

Silicon Member

nooit te oud om te leren.....

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

39jaar

+/- 30jaar met electronika bezig
waarvan 18 beroepsmatig

mijn eerste ervaring
mijn pa had zo'n oude radio met de luidspreker in het deksel.
Hij had deze door middel van een stekker (voor 220v) aan elkaar gesloten, ik wou even testen of de box ook op 220v werkte

ja dus maar heel kort
zekeringen weg en luidspreker dood

Ik ben net eind vorige maand 48 geworden. Mijn electronica interesse is ergens rond mijn twaalfde ontstaan. Mijn eerste project was het slopen van een televisie, het tweede het maken van een radio van de onderdelen.
Het eerste project is geslaagd!

Ik herken mezelf in de strooptochten naar electronisch afval die eerder werden genoemd. Op die manier heb ik ook heel veel tijd besteed en niet veel geld uitgespaard.
De hobby kwam in een stroomvernelling na het aanschaffen van een ZX Spectrum. In 1985 mijn eerste XT gebouwd met printen van Eilander uit Ede.
Dus duidelijk een voorkeur voor de digitale kant, naar ik me heb laten vertellen door analogen, de dark side of the force.

reading can seriously damage your ignorance

leeftijd: 19 jaar
bezig: bijna 3 jaar studie erop zitten, daarvoor een paar jaartjes wat gesloopt
eerste project: dat was op de basisschool met een techniekmiddagje, mochten we een drukbel maken
zoemertje die je in je kamer ophing en dan een matje met druksensor erin voor de deur, dus als er iemand voor je deur stond wist je dat :)

Ik ben (bijna) 22, heb al 3 jaar graduaat elektronica en een overgangsjaar voor ingenieur elektronica achter de rug.
Wanneer het begonnen is weet ik echt niet, maar techniek heeft me altijd al mateloos geïnteresseerd, ik heb mijn middelbare opleiding in elektromechanica gedaan (das vooral mechanica), maar in het hoger mijn "roeping" gevolgd :+
Zolang ik me herinner heb ik dingen opengehaald, en meestal weer werkend in elkaar gekregen, zodra mijn ouders ff weg waren, moest alles eraan geloven (nuja, van TV's bleef ik af, ik besefte ws dat dat gevaarlijk was), aan mijn 12 jaar ofzo een startset van velleman gekocht, omdat die dikke 50W bout van mijn vader toch niet zo handig werkte...

@fzwart: Ik ben idd ook erg into computers, maar met een µC heb je ook de elektronica, nietwaar. Maar je hebt ergens wel een punt, HF elektronica interesseert me totaal niet, ik ben meer voor de digitale zaken.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

mijn eerste (elektrische) groot project was een karretje voor achter de fiets (mijn harly karreson), zat vol met binnen huisschakelaars die de autoradio (met cd-speler !), lampen, micro's, compresseurs, claxons, ... schakelde . (ligt nu ergens op het stort) daarvoor tuurlijk veel geknustelt met elektricteit, en radio's en dergelijke uit elkaar gehaald.

toen ik een jaar of 7 was wou ik pinker op mijn fiets zetten. met een lampje, batterijtje, schakelaartje,... toen had ik door dat een lampje ook uit en aan gaat als je het schakelaartje in parallel met de lamp zet.

Op 7 juli 2006 09:49:41 schreef Ibanez:
Dat matje bestond dat toevallig uit 2 rietjes 2 stukken kartkon met alu folie er op ;)

ik heb ook zo (ik was een jaar of 8) een druksensor gemaakt (voor een lamp aan te schakelen, lag voor mijn door) die bestond bij mij uit karton, zilverpapier (alu folie) en damkapfilter.

na veel testen en proberen (en elektrische schokken) heb ik dan de "PLC" (logo!) van ons (nieuwe huis) geprogrameerd. Om de rolluiken met 1 knop te kunnen bedienen, en je kon met elke knop alle rolluiken naar beneden laten gaan (door 4 sec. te duwen). ik was toen een jaar of 14.

mijn eerste elektronische project was een VU-meter, ondertussen ben ik al bezig met µC's.

Verder ben ik ook met site's bezig (voor de geintreseerden http://www.kortsluiting.tk,http://www.mistervolt.tk,http://www.iwshit.tk,...)

En tuurlijk veel geleerd van CO !

en ik heb nog maar 1 keer de plonnen (zekeringen) laten springen, omdat ik wou weten of een 6 volt lampje ook werkt op 230 V (en ja hoor, dan geeft hij roet op het glas)

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Eerste ervaring via mijn oudere broer, woonde vlakbij een hifi zaak en die hielden de beste stukken voor ons :-). Dan mij op wetenschap/chemie gestort... Dan ooit een artikel over N. Tesla gelezen, en daar begon het dan.

Tussentijds mijn CCNA Cisco afgelegd, Nu ben ik 32j en al een ganse tijd met vanalles bezig.
Ik hou mij bezig met alles wat techniek en
(natuur)wetenschap/chemie heeft te maken.

Altijd leergierig geweest over de werking van alles...
Een nieuwe uitdaging ( job/hobby ) ga ik niet uit de weg.

Mijn eerste projectje ' een elektronische pomp ' dmv een sterke magneet als zuiger met daarond spoelen. Aangestuurd via stevige pulsen. Dat was ongeveer 17 jaar terug.

[Bericht gewijzigd door BruzaQ-Inc op vrijdag 7 juli 2006 13:02:01

Gewoonte is de intelligentie van de menigte