hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Laten we het gemiddelde nog een beetje opkrikken:
43 jaar jong, begonnen met de phillips serie en TV slopen omdat mijn pa me te oud vond om met lego te spelen. Daarna HTS en daarna hoofdzakelijk met treintjes gespeeld (Scale 1:1)

carpe cerevisi

Ik ben 1415 (nou moe ik da volgend jaar natuurlijk weer gaan wijzigen :-()gewijzigd en ik ben ong. 4jaar mee elektronica bezig. daarvoor wast aalleen prutse dan he ;)

leeftijd: 11 over een week 12:P
hoelang bezig: 5 jaar
eerste project: elektro magneet
eerste keer dat ik iets sloopte: een verloop scart naar tulp zat in tv 2 tulp stekkertjes liggen los op grond kom ik er aan tulp stekkertjes in stopkontack gedaan= status van tv skart naar de kl*te

groetjes jens

www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line

19 jaar jong, bezig vanaf m'n 12 de ofso... m'n eerste projectje waren geloof ik ledjes in m'n stunt-kite...erg grappig effect zo snachts op het strand... mijn oom heeft m'n verslaving aan robotjes opgewekt... (great uncle!!!)

madthijs

Leeftijd: 16
Aantal jaar bezig met elektonica: ongeveer 7jaar (verwacht ik)
Eerste project: stekkerdoosjes inelkaar maken op een houte plank van gewoone wandcontactdozen (met schakelaar, 3 stopcontacten (waarvan 1 met randaarde :p) en met een lampje van een gesloopte frietpan!!) :P

Nog niet zo lang bezig met schema's inelkaar zette, ik had er of de onderdeelen niet voor of niet genoeg kennis.

[Bericht gewijzigd door Nieko op vrijdag 7 juli 2006 16:56:06

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Ik ben 18 jaar, en mijn eerste project was volgens mij een buizenversterker toen ik 8 was waar ik een schokkende ervaring mee heb gehad. (de deuk van de schroevendraaier zit nog steeds in het plafon)

-
echtepino

Golden Member

Leeftijd: 45 (op 10 juli 2006)
Aantal jaar bezig met elektonica: bijna 30 jaar
Eerste project: Fm zendertje met 2N2905, daarna Philips EE2003

Word lid van de Benelux DX Club

17 jaar sind mijn 8 ste bezig met elektro,
was daarvoor ook vooral bezig met slopen van dingen en kijken hoe het in elkaar zat.
maar sinds ik zelf een lampje kan laten branden (mee begonnen) ben ik verslaafd aan elektro.

ik ben nu bezig met uC's en heb FPGA's nog op het todo lijstje staan en nog veel meer maar heb meer plannen dan tijd en geld (volgens mij ben ik niet de enige)

het hele ondergronds hoogspanningnet van 6,6kV urenlang plat te leggen door een verkeerde beslissing te nemen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 24 juli 2007 01:00:26 (92%)

Op 7 juli 2006 18:19:13 schreef NV Lambik:
het hele ondergronds hoogspanningnet van 6,6kV urenlang plat te leggen door een verkeerde beslissing te nemen.

En de echte Lambik had beslist een hele goede reden om dat aan tante Sidonia te rechtvaardigen.

Laat maar horen :-)

reading can seriously damage your ignorance

Leeftijd: 19
Aantal jaar bezig met elektonica: ca 11 jaar
Eerste project: lampje aansluiten op batterij idd

[Bericht gewijzigd door Canule op vrijdag 7 juli 2006 19:47:54

leeftijd: 21
aantal jaar bezig met elektronica ca 12-13 jaar

moest eens op de lagere school in de hoek staan en prikte toen met een punaise in het stopcontact (verveling :9 ) sindsdien helemaal getickt;)

Maak me niet gek, ik ben al gek.

leeftijd: 43
bezig sinds ik ~ 9 was
eerste projectje: kristalontvanger

Toen ik begon moest ik lang sparen om een BC107 te kunnen kopen...

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Schimanski

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:44:02 schreef Schimanski:
[...]
Ook ik heb de experimenteerdozen van Philips gehad, een EE1050. Heb er een radio mee gebouwd die hier nog steeds op de plank staat.

In vervolg op mijn eerdere post hier twee foto'tjes van mijn eerste zelfbouw radio, ik was denk ik een jaar of 10 en supertrots toen hij 't deed...
Voorkant (klik foto voor vergroting)
http://www.euronet.nl/~antoleid/EE1050-rx-front-small.jpg
Achterkant (klik foto voor vergroting)
http://www.euronet.nl/~antoleid/EE1050-rx-back-small.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Henry S.

Moderator

Leuk om dat weer eens te zien, een prachtsysteem die EE-dozen van Philips, zijn we mee verwend :)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik ben 39.... en met elektro/elektronica bezig vanaf tja denk jaar of 8.

met een treintrafo,(want dat moest van pa, die er een beetje verstand van had) alle lichtjes/ metertjes van een oud auto dashbord laten branden enz enz....

later knipperlichten op fiets bouwen enz enz...

toen ik een jaar of 14 was tot een jaar of 20 heel veel 3 mtr zenders enz gebouwd (was de piraten tijd...)

ook rond die leeftijd begonnen met de eerste computer...(1983 ofzo) met een Texas Instruments TI 99 4A...

aanvul:
ik heb trouwens toen een expermiteerdoos gehad van Tandy..
met van die veertjes...

later overgestapt op msx , en al snel van alles via de printer poort , joystick poort aan elektronica aan de computer hangen...

en eigelijk via dit soort hobby dingen, ben ik elektro monteur geworden,... en nu werk ik als PLC programmeur...

Ben toch aardig terecht gekomen... en dat voor een LOM kind...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

leeftijd: 20 jaar
begonnen met electronica: pff das een goede. zal ik me kan herinneren vanaf men zesde ofzo met men pa.
eerste project: een verlengkabel(gwoon een met RA)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 6 juli 2006 21:46:26 schreef Turbokeu:
Schepje bovenop: 50jaar (alhoewel hier nog oudere fossielen rondhangen ;) ), bezig sinds mijn 15e: (werkende!) kristalradio's, half werkende (levensgevaarlijke) lichtorgels met thyristors/triacs.

CD :)

Hehee, dan is die foto toch al een aantal jaren oud...;)

Alle gekheid op een stokje, we gaan het gemiddelde weer eens wat omhoog trekken:
Hier 32jaar, ongeveer 20 jaar in the running.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Sine

Moderator

25 Jaar en al zeker 22 Jaar met elektronica bezig.

Met een vader in de meet en regel techniek en een opa als radio amateur ( de ontvang kant ) kon het bijna niet anders dat ik ook in het zelfde straatje terecht zou komen.

Het enige beetje interessante "normale" speelgoed waar ik mee speelde waren lego blokken. Maar een groter plezier kon je me doen met fietslampjes stukken draad en fittingen.
Ik schijn zelfs een juffrouw op de basis school zover gekregen dat ze een stuk tweelingsnoer voor me mee bracht.

Opa had een behoorlijke werkplaats waar in de regel minimaal drie bakbeesten van TV's op elkaar gestapeld stonden, en waar ook diverse leuke onderdelen te vinden waren.

Toen ik die jaar werd kreeg ik van hem een kist met waarin een reeks drukknoppen / gloeilampen een motor met een mechanische tape counter een puls generator en vast nog meer dingen die ik me niet meer kan herinneren gebouwd waren, ieder onderdeel had twee banaan stekker bussen ernaast en door stekkers te steken kon er vanalles in elkaar gebouwd worden.

Het werk van mij vader had in die tijd een dump waar werknemers voor niets of weinig onderdelen konden "verschrotten" industrieele drukknoppen, puls tellers, relais en indicatie lampjes waren dan ook leuk speelgoed.
Een beltrafo die aan een plankje tegen de muur hing was de voedings bron voor al dit leuks ( die krengen waren kortsluitvast )

Ik heb geen idee wat mijn eerste brouwsel was, mijn eerste bouwerk met halfgeleiders was een astabiele multivibrator na een schema uit een EE-doos, met een strip bakelieten kroonstenen en TO3 torren in elkaar gezet,

Mijn eerste 'grote' project was denk ik een buizen oscilloscoop, met onderdelen van opa's zolder ( DG7-32, drie ecc40's( voortrap,afbuiging) ecf80 ecl81 (tijdbasis) na een schema uit een oude 'radio electronica' ( 1953 ? )

In 2000 mijn opleiding elektrotechniek afgerond ben nu alweer een paar jaar werkzaam in de ICT ( ook iets wat door opa binnen gedragen werd in de vorm van een MSX )

Oef, da's best een lang stuje geworden :P

30 jaar en toch al meer dan 20 jaar bezig met elektronica.

1e project, is nooit afgekomen: skelter ombouwen met een naaimachinemotor en autoaccu.
Tja zo'n naaimachinepedaal lijkt wel heel veel op een gaspedaal.
Mechanisch zou het misschien ooit werkend gekomen zijn, maar een naaimachine op een 12 V accu, wist ik toen veel :P

21 jaar en al 10 jaar met elektronica bezig
eerste projectje: wisselschakeling met paperclips als schakelaar

How more things change, how more everything stays the same

31 nu.. vanaf me 14'e met electronica begonnen, na mijn +- 20ste jaar was de hobby afgezakt (geen budget als arme student) en ben doorgegroeid in professionele IT. Sinds enige jaren heb ik al me kennis weer opgehaald en eigenlijk verder gegaan waar ik gebleven ben :)

Electronica anno 2006 is echt werelds, met hulpstukken als het internet. Vroeger datasheets bestellen voor abnormale bedragen.. nu slechts 'googlen' :)

Eerste projectje? Een zenerdiode lineaire voedinkje. Ik was n.l. begonnen met een reep kroonsteentjes, een ledje en een weerstand en het boekje "De jonge electronicus" o.i.d. en dat wou ik nog niet een projectje noemen :)

25 jaar, euhm, 3 maanden, eerste project: hello world knipperend ledje, daarna een looplichtje.

wil me bezig gaan houden net uc's, programmeer al sinds mijn 10de ofzo ;)

[Bericht gewijzigd door Bint op zaterdag 8 juli 2006 14:04:02

34 jaar, en al wel jaartje of 20 in elektronica bezig, hobby matig dan. laatste jaren iets minder, ben nu meer bezig met programmeren dan met elektronica.

woensdag 16 geworden, speel al sinds mn heugenis met batterijtjes lampjes motortjes enz.Sinds 3 jaar wat professioneler.
Stond al op mn eerste rapportje van de kleuterschool: Henri houdt erg van knutselen. :-)