hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Lucky Luke

Golden Member

behoor ook tot de jongeren op CO. eerste projectje was een lampje op 4,5V batterij houden. daarna een intercomsysteem in elkaar gezet (mircofoon van telefoonhoorn in serie met speaker via lange kabel.) werkte tot voor kort (stuk kabel uit gehaald.) heeft zeker enkele jaren gewerkt. zeer handig, heeft 3 toestellen. krijgt mogelijk een vervolg :)

mijn eerste echt halfgelijkderprojectje was een 2 torren knipperlicht, inmiddels gesloopt (had ingegoten in smeltlijm, vond toch niet zo leuk dat ik er niet meer aan kon, uitlslopen sloopte alleen ook de schakeling...

inmiddels voraal bezig met PIC's

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
DE OLDE

Overleden

Ik ben 57 en mijn eerste project was het slopen van een uitgebrande radio op mijn vijfde, voor al de "lampen met de roostertjes vond ik prachtig, op mijn negende begonnen met Pionier van Philips en vanaf mijn zestiende beroepsmatig , ik noem mij dan ook "de olde" (dialect voor de oude , maar er zijn dacht ik nog oudere leden.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Op 8 juli 2006 21:26:30 schreef DE OLDE:
, maar er zijn dacht ik nog oudere leden.

Mon1935 is volgens mij de oudste...als ik mij niet vergis uit 1935

Henry S.

Moderator

defro is ook niet de jongste, in de 60.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 8 juli 2006 23:20:20 schreef Henry S.:
Ik vind het eigenlijk meer een wonder dat m'n vader de pc niet constant in de hobbel schopt, was eerst wel het geval...

windows? >:)>:)

En om maar even aan het topic mee te doen:
Leeftijd: 17
Aantal jaar bezig met elektonica: geen idee maar lang
Eerste project: Men vader helpen met "de elektriciteit" op de bovenverdieping hier aan te leggen (was toen 5 of 6 denk ik).

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Leeftijd: 17
Aantal jaar bezig met elektonica: Niet lang genoeg :P
Eerste Project: Mijn opa helpen bij het maken van treinseinen (modelbouw)

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Leeftijd: 44
Aantal jaar bezig met elektronica: ca. 38 jaar
Eerste project: Batterij, schakelaartje en een lampje, daarna al snel Philips bouwdozen EE????

Enkele jaren minder met elektronica gedaan, maar sinds ik 9 maanden terug de PIC ondekt heb doe ik weer mee...

[Bericht gewijzigd door MMSoft op zondag 9 juli 2006 08:21:09

Ben met techniek bezig sinds mijn vijfde of zo.
ben dus daarmee nu zo'n 35 jaar bezig voornamelijk gericht op radiotechniek (zo sinds ik 8 was)
op mijn 18'e (of zo) de C licentie (heet nu F) en later nog es CW gedaan voor de A licentie.

Leeftijd: nog steeds 18, zal ook wel zo blijven ;)

Maar interesanter is de vraag aan ElectroFreak (die velen van ons ook kregen te horen) "hoe komt het dat jij dat allemaal weet ?"

Welnu Tante, dat komt simpel omdat ik de moeite neem om te onderzoeken
en niet alles kant en klaar op een presenteerblaadje aangeboden hoef te hebben.
Heeft niet eens eens iets met inteligentie te maken (maar dat helpt natuurlijk wel)
Iedereen die kan lezen (of tegenwoordig googelen) en wil knutselen kan zichzelf kennis eigen maken
Allemaal kennis waar je geen flikker aan hebt als je naar school gaat,
maar die je wel wat oplevert zodra je centjes gaat verdienen.

Wat het nu maar eens zo dat onwetende Mama's en Papa's dat zouden begrijpen.
(Dat laatste hoef je niet tegen Tante Toos te zeggen, want dat kan ze naar het voorgaande echt niet meer aan ;) )

[Bericht gewijzigd door Capt501 op zondag 9 juli 2006 22:52:35

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

Leeftijd: 33 jaar
Eerste elektrische ervaring: een fleishmann modeltreintje op 6 jarige leeftijd en dacht toen al het beter te weten dan wat er in de handleiding stond :-)
Intresses : Alles wat te maken heeft met digitale elektronika en vliegtuigelektronika. Verder ook programmeren van vele verschillende pc programmeertalen, plc's en Atmel microprocessoren. Verdere intresses zijn RC speedboten en een offtopic verslaving: Backpacking in Scandinavië :-)

[Bericht gewijzigd door shortcircuit op zondag 9 juli 2006 23:07:32

Wel, ik had m'n leeftijd nog niet verteld, en dat ga ik ook mooi niet doen, jullie mogen het zelf uitrekenen.
M'n ouders vierden het eind van de tweede wereldoorlog, het resultaat ben ik, m'n leeftijd is op een maand nauwkeurig uit te rekenen.

Sine

Moderator

Toepasselijke nickname wat dat aan gaat :)

En leeftijd is slechts een getal he ! dat is hier al minig maal bewezen ...

Op 9 juli 2006 23:38:05 schreef legacy:
Wel, ik had m'n leeftijd nog niet verteld, en dat ga ik ook mooi niet doen, jullie mogen het zelf uitrekenen.
M'n ouders vierden het eind van de tweede wereldoorlog, het resultaat ben ik, m'n leeftijd is op een maand nauwkeurig uit te rekenen.

Handig te weten wanneer je ouders bevrijd waren...
Kom je uit Belgie of zuidNederland?
Ben je ven boven de rivieren zou je afgaande op de leeftijd van mijn ouders, die ook uit die tijd zijn, nu 61 moeten zijn...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Evarist

Golden Member

Op 6 juli 2006 21:02:59 schreef Ibanez:
Leeftijd: 16
Aantal jaar bezig met elektonica: 9jaar
Eerste project: Deurbel trafo + bel en knopje op een plankje gemaakt :) lekker bellen;)

Was ook mijn eerste project op 7 jaar.
Nu: 55
Specialiteit: TV techniek

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 10 juli 2006 00:29:27 schreef evarist:
[...]
Was ook mijn eerste project op 7 jaar.
Nu: 55
Specialiteit: TV techniek

Dus er is nog hoop voor Ibanez :-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Zo, nu ik::)

Ik ben 18:P en heb gelukkg mijn rijbewijs en mijn schooldiploma ''monteur elektrische bedrijfs installatie's''.

Mijn elektronica interesse is er eigenlijk sinds mijn 6e, lekker wat ledjes opstoken en zo.

Mijn eerste project: de dure analoge multimeter van mijn vader slopen.

Mijn huidig lopende project: teveel om op te noemen! hah:P

(wel leuk om te lezen, hoe oud (jong) iedereen is!)

Greetzz. Henk:P

Op 10 juli 2006 00:17:29 schreef Fantomaz:
[...]

Handig te weten wanneer je ouders bevrijd waren...
Kom je uit Belgie of zuidNederland?
Ben je ven boven de rivieren zou je afgaande op de leeftijd van mijn ouders, die ook uit die tijd zijn, nu 61 moeten zijn...

Nee Nee Nee, ik schreef , het einde v/d oorlog, en dat was 5 mei 1945.
O ja, ik woon zo'n 3 kwartier rijden , bij je vandaan

Op 9 juli 2006 22:46:49 schreef Capt501:
...
Maar interesanter is de vraag aan ElectroFreak (die velen van ons ook kregen te horen) "hoe komt het dat jij dat allemaal weet ?"

Welnu Tante, dat komt simpel omdat ik de moeite neem om te onderzoeken
en niet alles kant en klaar op een presenteerblaadje aangeboden hoef te hebben.
Heeft niet eens eens iets met inteligentie te maken (maar dat helpt natuurlijk wel)
Iedereen die kan lezen (of tegenwoordig googelen) en wil knutselen kan zichzelf kennis eigen maken
Allemaal kennis waar je geen flikker aan hebt als je naar school gaat,
maar die je wel wat oplevert zodra je centjes gaat verdienen.

Wat het nu maar eens zo dat onwetende Mama's en Papa's dat zouden begrijpen.
(Dat laatste hoef je niet tegen Tante Toos te zeggen, want dat kan ze naar het voorgaande echt niet meer aan )

Mooie tekst, die moet ik onthouden, (lukt het ook als ik geen tante toos heb ?)

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Als het maar zo'n tante is met van die vieze natte kussen
en die op je 20 verjaardag nog steeds vraag hoe het op school gaat (goed tante ik ben nu over naar de vierde)

@Shortcircuit.
Vliegtuigelectronica is ook lang mijn intresse geweest.
Naast mijn (toendertijd) beroepshalve intresse vond ik het ook leuk om allerlij schakelingetjes te bedenken om intstrumenten te testen.
Ook paar maal bezig geweest met EFIS en dat soort dingen.
maar da's meestal PC based en die niet echt toepasbaar.
In deze ook bezig geweest met op GPS gebaseerd hires navigatie systeem
Inmiddels doe ik nagenoeg niets meer in de luchtvaart.
Teveel andere leuke dingen te doen.

[Bericht gewijzigd door Capt501 op maandag 10 juli 2006 14:49:18

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 10 juli 2006 01:01:24 schreef legacy:
[...]
Nee Nee Nee, ik schreef , het einde v/d oorlog, en dat was 5 mei 1945.
O ja, ik woon zo'n 3 kwartier rijden , bij je vandaan

de oorlog is officieel 15 augustus pas beeindigd hoor ;)

(zag het ook maar toevallig net op tv :P )

Leeftijd: 19
Eerste project: begonnen met lampje en motortje op 4.5V batt.
Eigenlijk afgelopen 3jaar echt actief in de electronica, maar nu zeeer fel vermindert.
Demotiverende werking van wegwerpmaatschappij, die bepaalt dat wanneer je er zelf aan begint, het weer eens duurder uitkomt...
Dus momenteel juist nog bezig met herstellingen en
electronica voor modelbouw-vliegen.
"vliegtuigelectronica" is een véél té groot woord, maar prulle voor m'n modelbouwhobby steek ik wel ineen.

Leeftijd : 17
Eerste project : electrolyse van water met behulp van twee potloden, water met zout erin, ijzerdraad en een 9V-blokje. Ik had geen flauw idee wat ik precies aan het doen was, maar mijn broer zei dat het zwembad ging ruiken, hij had gelijk!
Daarna alles een jaar of 8 laten liggen en sinds een jaar of 2 ben ik terug bezig.

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

maar een zwembad hangt hopelijk geen (pure) waterstof in de lucht !!!

bij een elektrolyse van water komt er toch geen chloor vrij ? (chloor = zwembadlucht)

H2O -> H + 2O waar zit die Cl ?

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
Henry S.

Moderator

Je vergeet het zout: NaCl

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 juli 2006 01:01:24 schreef legacy:
[...]
Nee Nee Nee, ik schreef , het einde v/d oorlog, en dat was 5 mei 1945.
O ja, ik woon zo'n 3 kwartier rijden , bij je vandaan

Ik blijf bij 61.
Om de datum te traceren moet ik je eerste reactie weer zoeken en ik ben krap in de tijd vandaag ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)