hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Zo, de gemiddelde leeftijd zit al op 27 jaar.
Wat een hoop oude mensen hier, waar is de jeugd :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Op 10 juli 2006 23:28:17 schreef Xenobinol:
Zo, de gemiddelde leeftijd zit al op 27 jaar.
Wat een hoop oude mensen hier, waar is de jeugd :-P

op de peuterspeelzaal

hier.....

20 jaar oud..... en vanaf mij 12e bezig.....

eerste project... 5wat fm zender zelfgebouwd...met daarachter een 400watt kachel... de tv in de hele buurt plat(ook de kabeltv)

wim

Op 10 juli 2006 22:31:36 schreef elektro_freak:
maar een zwembad hangt hopelijk geen (pure) waterstof in de lucht !!!

bij een elektrolyse van water komt er toch geen chloor vrij ? (chloor = zwembadlucht)

H2O -> H + 2O waar zit die Cl ?

Verschillende Natrium en Chloor ionen (NaCl splitst in ionen in water) gaan electronen afgeven/opnemen (je moet het bekijken op het niveau van een redoxreactie)
En dus zal er Cl2 gevormd worden, dit is een gas. Een deel zal opgelost blijven in het water, en een ander deel zal stijgen.
Dit krijg je niet als je bijvoorbeeld H2SO4 in je water doet.
Ik geloof zelfs dat ze eerder KOH (kaliumhydroxide) gebruiken om het water te doen geleiden (voor het ontginnen van zwaar water voornamelijk).

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

11 jaar is dat niet ''jeugtig'' genoeg?:P

www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line
Henry S.

Moderator

Op 11 juli 2006 10:35:40 schreef WIM STUDENT:
hier.....

20 jaar oud..... en vanaf mij 12e bezig.....

eerste project... 5wat fm zender zelfgebouwd...met daarachter een 400watt kachel... de tv in de hele buurt plat(ook de kabeltv)

wim

Een elektrische kachel achter een zender hangen wil ook niet :+

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

!K B3n n0G K3!-j0Ng, !k b3n 1337. 0MG, L0lz0rz. W0Ot, t3h L!ttL3 cH!ldr3N R g0Nn4 pWn t3h f0rUm. R0FlM4o.

oftewel, ik ben blij dat dit forum niet stikt van de 'kleine kindjes'. door het grote aantal wat oudere electronici is het juist leuk hier...

Free the whales!

ff een beetje offtopic maar toch ook een beetje ontopic omdat ik binnenkort verjaar ff mijn zelfgeschonken verjaardagskado laten zien :-)

http://www.uploadarchief.net/files/download/ferrari.jpg

25,93 jaar, al vanaf mn 13e bezig, eerste project? geen id, waarschijnlijk kortsluiting veroorzaken met een doorverbonden stekker in wcd's op school, de hele kantine in het donker....
Nu gelukkiger ietwat professioneler bezig.

Als het niet kan zoals het moet , dan moet het maar zoals het kan

Op 11 juli 2006 12:56:23 schreef shortcircuit:
ff een beetje offtopic maar toch ook een beetje ontopic omdat ik binnenkort verjaar ff mijn zelfgeschonken verjaardagskado laten zien :-)

[afbeelding]

gelukkige verjaardag of is dat nog wat te vroeg (of te laat?)

onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"

dank, tis nog een beetje te vroeg maar met de verzendingstijd in acht genomen moet ik em hebben op 1 augustus en dan wordt ik 33.

leeftijd 18
bezig 6
eerste project een flitsende stroboscoop:p

18 jaar

bezig sinds het lager

eerste keer vonken was met zo een paneel, gemaakt voor 3V, ik had er 220 opgestoken en een 220V lamp, en rook en plons vloger er uit :p

Op 11 juli 2006 12:28:28 schreef Ununoctium:
[...]

Verschillende Natrium en Chloor ionen (NaCl splitst in ionen in water) gaan electronen afgeven/opnemen (je moet het bekijken op het niveau van een redoxreactie)
En dus zal er Cl2 gevormd worden, dit is een gas. Een deel zal opgelost blijven in het water, en een ander deel zal stijgen.
Dit krijg je niet als je bijvoorbeeld H2SO4 in je water doet.
Ik geloof zelfs dat ze eerder KOH (kaliumhydroxide) gebruiken om het water te doen geleiden (voor het ontginnen van zwaar water voornamelijk).

Juist ja, je moet er zout bijdoen (dan gaat het wat rapper), volledig vergeten.

Op 11 juli 2006 12:56:23 schreef shortcircuit:
ff een beetje offtopic maar toch ook een beetje ontopic omdat ik binnenkort verjaar ff mijn zelfgeschonken verjaardagskado laten zien :-)

[afbeelding]

Is dat een vaartuig ? (ook een gelukkige verjaardag)

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Is inderdaad een 1:8 replica van een Ferrari Hydroplane.
Komt een borstelloze motor in.

leeftijd: 22j

eerste project: ooit vond ik het voorste stuk van een fietslamp, daarin stopte ik een nieuw lampje en maakte er een wc-rolletje aan vast met batterijen in, voila mijn zaklamp :p

Ik ben momenteel druk aan het solliciteren en selectieonderzoeken aan het ondergaan...

Op 10 juli 2006 23:28:17 schreef Xenobinol:
Zo, de gemiddelde leeftijd zit al op 27 jaar.
Wat een hoop oude mensen hier, waar is de jeugd :-P

Zeg es maat ! zie jij eerst maar eens zo oud te worden !

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

Deze hier is nu 18 jaar, zo'n 10 jaar geleden op een laag pitje begonnen, via slopen, uit elkaar vijzen, en niet meer samen krijgen, via de led en die verdomde (toen toch) kleurcodes van weerstanden begonnen aan het middelbaar, eerste 3 jaar redelijk rustig gehouden, en nu ruim 3 jaar relatief druk bezig met elektronica. eerste projectje: motortje op soeplepel, toen ik 7à8 was. (om de soep te koelen he ;)

de chaos in de zinnen staat symbool voor de regelmaat van mijn elektronicabezigheden in den beginne ;)

Bertrand

Op 11 juli 2006 15:20:46 schreef shortcircuit:
Is inderdaad een 1:8 replica van een Ferrari Hydroplane.
Komt een borstelloze motor in.

is dat zo een model dat tegen de 220 km/h gaat ?

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

grr, altijd dubbelpost als je binnen de 30 seconden al iets geplaatst hebt, al de derde keer vandaag

[Bericht gewijzigd door roelvh op dinsdag 11 juli 2006 19:28:13

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Leeftijd: 17
Aantal jaar bezig met elektonica: 4
Eerste project: Vellmankitje (robotje)

Meert

[Bericht gewijzigd door Meert op dinsdag 11 juli 2006 19:31:47

is dat zo een model dat tegen de 220 km/h gaat ?

het origineel heeft een top gehaald van 241km/h.
het model moet gemakkelijk 65a70km/h halen.

Binnenkort wordt ik 45.
Kort na de geboorte had ik al een soldeerbout te pakken en sindsdien heb ik talloze Velleman Kits, Radio Bulletin, Elex, Elektuur e.a. schakelingen in elkaar geprutst. Alles geleerd met vallen en opstaan oftewel trial en error. Héél véél error.
Dus al bij al toch al wel wat jaartjes bezig.
Greetz,

nu 20 jaar
begonnen rond men 7 jaar ongeveer (of was het nu 6 jaar?)
heel simpel pa had een paar oude casette spelers voor in de auto van realistic (zonder radio dus). en hij had een 12V trafo. een vette brugcel en twee speakertjes en ik kon verder.
de decks heb ik nog altijd.
moet wel zeggen dat bromde als de pest :p
elko's kende ik ni :d

ondertussen verder gegroeit via paar velleman kitjes (onderandere de k4005 etc).
en nu buis verslaaf geworden sinds een twee jaar ongeveer.
en heb nog veel ideën om te ontwerpen :)

My Tube is bigger then yours