schrikdraad

Dit topic is gesloten

just for the record in huis is de weerstand naar de aarde een stukkie hoger dan buiten, als je met je blote voeten buiten staat en je pakt een 230 fase draad vast (of als het nat is), heb je een HELE GOEDE kans dat je het aflegd of iig met een ambulance afgevoerd kan worden..!!! BE WARNED!
grtz

Ach, ik heb wel eens een aardeschakelaar laten opklappen door met de ene hand op geaard stuk metaal te leunen, en met de andere aan een lichtorgeltje te prutsen (was niet mijn ding, maar ok). Het is een nare optater, maar ik zit hier nog, dus zo erg zal het niet wezen.

Maar ik zou eerder die mooie schrikdraad-schakeling bouwen dat de fase-leiding door je tuin leggen hoor. Ten eerste kan je daar best aan dood gaan onder ongelukkige omstandigheden, en ten 2e flikkert je aardlek er bij iedere regenbui uit waarschijnlijk.

Leen eens een jachthond anders, werkt ook perfecto.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

scherpe kiezels!!
bij ons willen de katten daar nie overheen en dan is ook nie zo duur

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

gewoon ultrasoon ? op het hoogste bereik dat een kat kan horen, kan een mens toch niet horen....

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

hebben we het al over gehad :). Kwam ook in de catogorie zwaar dierenleedterecht.

Op 2 juni 2003 15:14:05 schreef Bliksem:
hebben we het al over gehad :). Kwam ook in de catogorie zwaar dierenleedterecht.

hoezo dat? ze zijn wel weg en je hoeft ze niet weg te halen (:)) en mijn pc doet dat ook (die piep) dat is mensenleed..

Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Op 21 mei 2003 19:22:09 schreef Marcel:
Zie http://users.castel.nl/~muldm07/elektronica voor een schema.

Marcel

Even een reactie op het schema van de schrikdraad.
Sluit de 220v niet rechtstreeks aan maar via een scheidingstrafo. Zonder scheidingstrafo kan bij doorslag de 22oV op de uitgang komen. Hartstikke link dus nooit zo gebruiken voor katten verwijderaar of iets dergelijks maar altijd een scheiding tussen de netspanning en de uitvoer aan brengen.

Op 26 mei 2004 08:29:06 schreef jbw:
[...]
Even een reactie op het schema van de schrikdraad.
Sluit de 220v niet rechtstreeks aan maar via een scheidingstrafo. Zonder scheidingstrafo kan bij doorslag de 22oV op de uitgang komen. Hartstikke link dus nooit zo gebruiken voor katten verwijderaar of iets dergelijks maar altijd een scheiding tussen de netspanning en de uitvoer aan brengen.

Lekker op tijd !
1 jaar later nog eens met een reactie komen.

Hoi flaterik en andere schrikdraad doe-het-zelvers,

Ook ik was op zoek naar een manier om zelf eenvoudig schrikdraad in elkaar te knutselen en kwam met de zoektermen "schrikdraad maken" via Google als eerste op deze pagina uit. Dus de volgende reactie is niet zozeer meer om flaterik te helpen, die zal er ondertussen wel uit zijn (of compleet van zijn vissen af) maar om anderen die hierop uitkomen te helpen.

Ik had geen zin om naar de electrowinkel te gaan en mijn soldeerbout heeft al jaren het daglicht niet meer gezien. Dus kwam ik met de volgende oplossing:

Benodigdheden:
- Electronische vliegenmepper (rond €2.50 bij Blokker/Hollands Handelhuis/Kruidvat:
http://www.kerstma-heida.nl/afbeeldingen/470.jpg
- Rolletje binddraad (voor in de tuin en vuilnisbak)
- Enkele stokjes
- Tupperware bakje
- Oude walkman adapter (voor de gevorderde MacGuyver)

Stap 1
Haal de electronische vliegenmepper netjes uit elkaar door de schroefjes op het handvat los te draaien. (batterijtjes er eerst uit om gejodel te verkomen) Je zult zien dat het racket gedeelte dmv twee draadjes verbonden is met het handvat. Knip deze draadjes af waarbij je ze zo lang mogelijk houdt aan handvat kant. Steek een stukje karton tussen het knopje waarmee je het racket op spanning zet zodat ie altijd het racket op spanning blijft houden. Schroef de boel dicht. Je hebt nu een handvat met twee adertjes eruit steken.

Stap 2
Steek de stokjes rond de vijver (of plantenbak waar je pup niet uit wilt blijven in mijn geval).

Stap 3
Pak de binddraad en maak het kaal. Die groene coating gaat er vrij gemakkelijk af. Eventueel de gasbrander erop :)

Stap 4
Span de binddraad van stokje naar stokje en hou op het einde wat kale binddraad over. Doe dit twee keer zodat er twee (niet met elkaar verbonden) draden langs de stokjes lopen. Zorg dat de draden redelijk dicht bij elkaar zitten maar dat ze elkaar niet raken. Eventueel een wasknijpertje ertussen hier en daar als afstandhouder.

Stap 5
Verbind de draden bij het laatste stokje met de draden die uit het geprepareerde handvat komen. (zorg wederom dat de draden elkaar niet kunnen raken) Doe de batterijen er terug in. En doe het handvat in de tupperwaredoos zodat ie droog blijft.

Stap 6
Voor de gevorderde MacGuyver. Pak die oude adapter van je discman die hetzelfde vermogen geeft als die twee batterijtjes die eigenlijk het racket van energie voorzien. Knip de stkker eraf die eigenlijk in je discman hoort te gaan. Maak de draadjes kaal en verbind deze met de polen in het handvat.

Nou dat was dat, hoop dat iemand ermee geholpen is. Heb het net zelf in elkaar gedraaid toen ik het zat was dat mijn pup voor Jan de Tuinman speelde. Werkt goed, ze schrikt ervan maar piept niet en komt er al niet meer in de burrt... ole!

Bartezz

GJ_

Moderator

Welkom op CO. Beetje late reactie. Let bij het posten op de grote rode waarschuwing.
Flaterik is al meer dan drie jaar niet meer aktief op CO dus die zal niet zo gek veel meer aan je post hebben.

Je bent de tweede al die dit topic een schop geeft.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zaterdag 8 september 2007 15:14:47 (28%)

Dit topic is gesloten