hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

nu 41 jaar, begonnen rond men 9 jaar met Philips bouwdozen(oa. de EE2003). Op mijn 12de had ik men eerste tv hersteld, toen nog een zwart-wit model met transistors en buizen.

RE-Applications.be

Binnen 9 dagen toont de tweede decade van m'n leeftijd een '6'.
Ooit aan electronica verslaafd geraakt, omdat een vriend LED'jes van verschillende kleuren over de boxen van z'n auto had aangesloten, en ik dat ook wilde hebben. Eerste fatsoenlijk project was dan ook een 6-kanaals lichtorgel voor de auto... ;-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Begin de 29 langzaam te naderen.
Heb m'n eerste 220V schok gehad toen ik 2 was toen mijn vader mij onbeheert liet rondkruipen op zijn werkbank met oude buizenradio's. Zijn hobby.
Ik heb toen veel ge-experimenteer met 220V schakelingen, relais en onderdelen die mijn vader mee nam van zijn werk. Later wat meer met electronica gaan bezig houden. O.a. de Philips EE-serie electro dozen. Daarna het slopen en repareren van audio en video apparaten en wat ik maar allemaal mee naar huis kon slepen. En wat ik van iedereen uit de buurt kreeg. Daar was mijn moeder nou niet zo blij mee. 3/4 van de zolder was in beslag genomen door mijn rotzooi. Heb een heleboel moeten weg doen. Maar nu heb ik o.a. een halve auto op zolder liggen in onderdelen.>:-)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
free_electron

Silicon Member

voor de mensen die deprie worden als de MSB verandert van hun jaartal : zet de boel om in hex !. tis direct een pak minder...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Hugo Welther

Moderator

Op 17 augustus 2006 22:04:55 schreef free_electron:
voor de mensen die deprie worden als de MSB verandert van hun jaartal : zet de boel om in hex !. tis direct een pak minder...

en dan maar hopen dat ik ff oud wordt.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Nu 21 almtijd al bezig geweest met gwn elektriciteit ben sinds een jaartje echt wel meer geintreseerd in elektronica :) zit beetje te knutselen met de laptop en printerpoort en hbrugjes :)

leeftijd nu 12 jaar
begonnen met electro ongeveer toen ik 8 was

Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
free_electron

Silicon Member

de most significant bit verandert eerder dan de most significant decade hoor ( tenzij je boven de 128 jaar begint te worden ... )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

18 jaar nu.

Mijn eerste project is volgends mij een wetenschappelijk biologisch onderzoek geweest naar het menselijk lichaam in combinatie met een schroef en het lichtnet.

En vrij vroeg al de stekker van de stofzuiger vervangen, waarom weet ik niet meer. Experimenteerdoos gehad van de jonge onderzoeker. En later nog 1 specifiek voor elektronica.

Hmm me echte eerste projectje was ook wel een deurbel.

LED there be light

ondertussen weeral 18 dagen verder van mijn verjaardag.

Leeftijd: 19 jaar
Hoe lang al bezig? Geen idee al sinds ik me kan herrinneren.. mijn oom is electricien en iedere keer als hij wat kwam doen bij ons thuis was ik er altijd al bij om te helpen e.d.. eigenlijk al vanaf mn geboorte :P

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

leeftijd: 16 jaar, dus ge zijd nie de enige jonge gast ;-)
pff hoe lang bezig? eu een jaar of 3 denk ik

39jr, me loopbaan is begonnen toen mijn moeder me vroeger al bij de stopcontacten moest weghouden omdat ik er van alles in wilde steken, kan me er nix meer van herineren (gelukkig?) dus zal wel lang geleden zijn :+.

Transistors are Cool Tubes are Hot

Hier hetzelfde, volgens mijn ouders presteerde ik het al op m'n 4e jaar om twee ijzerdraadjes gelijktijdig in het stopcontact te prutsen, en herinner het me nog levendig!?!
Ben 44, en af en aan eens een paar jaar met elektronica bezig.
Eerste project, een FM zendertje (colpits oscilator) toen ik 12 was.
Nu alweer 11 jaar bijna niets aan elektronica gedaan wegens overmatige belangstelling ( waarschijnlijk een of andere obscure overheidsinstantie) en raar maar waar sinds ongeveer een jaar zijn ze er achter dat ze wel erg veel belastingcenten aan het verkwanselen zijn aan de verkeerde dingen. Ze moesten waarschijnlijk ook nog boeven gaan vangen). Dus sinds ca 1 jaar weer aan de avr's en voel me in de wolken. wat er in 11 jaar verandert is, alles is zo veel gemakkelijker geworden. De europrinten vol met ic's die ik toen maakten vindt ik nu terug in 1 AVR of PIC en het is een "programmers heaven". (Overigens: Mensen die geen enkele interresse in elektronica hebben vind ik maar rare wereldvreemde vogels.)

Als peuter begon ik al zaklantaarns met 4,5V batterijen uit elkaar te halen om te weten hoe ze werken.
Sindsdien was mijn lot bezegeld. Ik ging elektronica studeren. Ben intussen 30 en heb nog geen minuut spijt van gehad.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

15
ik begon met 24v lampjes op het lichtnet aan te sluiten (er stond max 250V op de behuizing, max heb ik overgeslagen), en met de gedachte dat iedere ic gebruikt wordt om lampen te laten knipperen.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

ik ben 13
ik ben al 3 jaar bezig
mijn eerste project was een tijd klok die mijn computer om 9 urr afsloot(wel goed hoor niet gewoon de stroom eraf)
ben er drie weken mee bezig geweest was heel blij toen het werkte

19 jaar

één jaar algemene electronica
vooral theorie en soldere.

eerste project ooit was een schakeling die een led liet branden wanneer iemand ongewild mijn kamer binnenkwam. leeftijd toen 7jaar ofzo

Leeftijd: 0x1A :P
Bezig sinds: 0x0D

Eerste schakeling was een blokschakeling voor de modelbaan (die het nog steeds doet :))

ik ben 27
en al 13jaar ofzo met eletricteit en electronica bezig

mijn 1e project , een zekering doen springen

ps : om een degelijk antwoord te hebben op je vraag , moet je alle leeftijden optellen en, dan delen door het aantal deelnemers

Zo te zien ben ik hier zo'n beetje de oudste met m'n 56 jaar.
Begonnen op m'n achtste met een EE-Bouwdoos en met het HF Torretje die daar inzat een eenvoudig FM zendertje gebouwd.
Dat was schrikken toen m'n Vader de kamer binnenstormde met de vraag hoe het mogelijk was dat die mij beneden over de TV hoorde kakelen.

20 jaar, ongeveer 8 jaar bezig, en nog steeds een prutser :P