Atmega128 en c-control

Hallo,

Ik wil m'n huis gaan automatiseren, verlichting, verwarming etc.
Ik heb op internet schema's gevonden van de c-controlI.
Het ic van Hitachi dat hiervoor gebruikt wordt is outrunning.
Nu wil ik graag een schema hebben van het board en de proc. van de c-control-pro128 van Conrad.
Heeft één van jullie er zelf al eens een board van gemaakt?
Als ik alles kant en klaar bij Conrad koop ben ik een kapitaal kwijt.

groet, Karel.

Misschien dat je beter een andere topic titel had kunnen kiezen.
Overigens is de prijs bij conrad niet alleen voor de hardware, er zit nl. ook software bij inbegrepen.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Henry S.

Moderator

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Als je geld je lief is begin je NIET aan de CControl van Conrad. Ik heb hem ook gehad en het is, met slechts 2x8 digitale poorten waar er 8(!) gebruikt worden voor een display, erg beperkt voor de prijs die men vraagt voor het achterhaalde product.

Er zitten een hele hoop onzinnige dingetjes op die je nooit zult gebruiken, maar die er wel standaard op zitten...
Daar komt bij dat alle hulp en ondersteuning (forums ed)in het Duits is, soms in het Engels, en héél soms in het Nederlands
Mijn oprechte advies:
Begin er niet aan!

Koop een PIC of AVR, verdiep je in een programmeertaal (die altijd simpeler is dan de conradconstructie) en begin te hobbiën.
De ondersteuning is hier enorm, vooral wat programmeertaal PICbasic betreft.

Mijn C-control ligt stof te happen op zolder omdat ik er niets mee kan.

Ik hoop dat ik je heb kunnen overtuigen. :-)

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik zag hier van de week ook een topic over zoiets met een PLC. Even zoeken.

Elektuur heeft een jaar of wat geleden zoiets gepresenteerd. DCI bus of zo...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

stop maar met zoeken, dat staat hier http://www.circuitsonline.net/forum/view/39401

Maarja plc is niet echt zelf bouwen natuurlijk (op het programma na dan) en niet goedkoop.

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Dus het gebruik van een "Conrad" systeem kan ik beter vergeten?
Welke pic zou ik dan moeten gebruiken?
Ik ben 16 ingangen en 7 uitgangen nodig en dan nog een lcd aansturen.

Op 6 oktober 2006 22:59:36 schreef Kare124:
Dus het gebruik van een "Conrad" systeem kan ik beter vergeten?
Welke pic zou ik dan moeten gebruiken?
Ik ben 16 ingangen en 7 uitgangen nodig en dan nog een lcd aansturen.

kijk eens op www.microchip.com
Daar kun je zelf zoeken wat je wilt, aan de hand van specificaties.
Je kunt qua programmeertaal en dan vooral de cursus in het Nederlands eens kijken op www.picbasic.nl
PicBasic is een goed te bevatten programmeertaal.
Nadeel is het aantal regels dat je in de gratis "lite" versie tot je beschikking hebt versus het fikse bedrag voor de full versie.
Gezien je wensen (16 input, 7 output en een display (=4 poorten) kom je toch al snel op PIC's van het caliber dat niet eens met de lite versie te bestieren valt.

Neem eea even in je op voor je overhaaste besluiten neemt.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 6 oktober 2006 19:06:59 schreef Kare124:
Ik wil m'n huis gaan automatiseren, verlichting, verwarming etc.

Dan moet je zeker eens op www.picbasic.nl kijken.
Frits, de eigenaar van die site en de schrijver van de PICbasiccursus heeft -van wat ik begreep- zijn huis ook aardig voorzien van PIC gestuurde applicaties.

Henry S.

Moderator

PIC of AVR, ontwikkelomgevingen kosten geld...

Bascom-AVR komt op rond de €100.

En Elektuur heeft in mei een ATmega experimenteerboard gepubliceerd: http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=27&art=91007726&PN=O…

http://www.elektuur.nl/Portals/0/Magazine/Images/2006/050176-51.jpg

En jaren terug al een het PICee-board board voor PIC's: http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=28&year=2002&month=2… Feb 2002.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 7 oktober 2006 03:48:33

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.