Op 13 november 2006 23:05:47 schreef beertje_01:
you're a mad man i tell you, A MAD MAN!
I humbly defer to your experience
mijn schakeling is single ended klasse A bij wijze van spreke er doet maar 1 tor het werk en die is belast met een constante stroombron. en deze is nog eens gemoduleert en bij een slechte voeding geeft dat dus brom alhoewel dat veel elco's ook wel gaat maar die inshakelpieken....auw.
Klopt, maar een SE schakeling heeft dan ook een PSRR van nul.
Een PP schakeling als het goed is gedaan, kan heel erg immuun zijn voor de voedingsperikelen.
De oude Quad II versterkers bijvoorbeeld, met 2 x 16 uF en een smoorspoel ertussen, hadden 15V aan rimpel op de anodes staan. No problem, PP cancelt dat wel uit.
veel succes alvast en kabel kan nog wel eens belangrijk worden bij peak stromen tot 100A alhoewel dat wrsch in real life amper berijkt gaat worden.
Klopt ook, ik dol maar wat.
Maar 20 V eff in 2 ohm geeft redelijke stromen, hoor.
En die 20 V eff heb ik al eens bereikt (buren kwamen vragen of die straaljager bij mij vandaan kwam.......Pink Floyd: Final Cut op vinyl, en denk maar niet dat die draaitafel ook maar enige problemen had met terugwerking! )
Op 13 november 2006 23:08:44 schreef Ganzz:
@KT88 Jij start een topic over duurzame apparatuur en zuinig e.d. en dan lees ik dit hier Beetje tegestrijdig
Zuinig heb ik niet gezegd, wel duurzaam.
En men kan zeggen van mijn versterkers wat men wil, maar duurzaam opgebouwd zijn ze wel degelijk!
Plus dat heel, heel veel uit de rommeldoos komt, dus recyclage.
Zo komen al mijn MOSFETs van bestaande printen af........