Hallo iedereen, Wie weet wat een drie polige verbruiker is. Is dit alleen maar een motor of kan dit nog iets anders zjn. wie kan daar een goede definitie (omschrijving)van geven.

Amateur19

Overleden

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Een kookplaat voor 380V 3 Fase.

:)

Henry S.

Moderator

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Een stevige wietplantage. :-7

GJ_

Moderator

www.xj3.nl

Verwarmingselementen in een tunneloven, dikke DC voedingen, frequentieomvormers, om er nog maar eens enkele te noemen.

Er zijn genoeg verbruikers die driefasen gebruiken.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 14 november 2006 18:48:32 ]

Henry S.

Moderator

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 14 november 2006 18:47:48 schreef buzzer:
[...]
heeft jou wiet 3stengels dan?

Draait op 3-fase ;)

Op 14 november 2006 18:45:37 schreef Henry S.:
Een stevige wietplantage. :-7

valt me nog mee dat we op CO onze nek niet breken over de wietboeren.
die mannen (m/v)lopen altijd te klooien met stroom voor verlichting en ventilatie en draadloze signaaloverdracht van de sensors(temp,vocht,licht)

MAH

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

een driepolige verbruiker is dus ieder apparaat dat 3 fasen verbruikt.
motoren, verwarmingselementen (maar meestal 1 fase per element) en alles waar veel vermogen bij nodig is...

GJ_

Moderator

www.xj3.nl

Op 14 november 2006 19:01:23 schreef MAH:verwarmingselementen (maar meestal 1 fase per element)

Welnee, thuis misschien. In grote installaties staan ze vrijwel altijd in ster of driehoek geschakeld.

Kortom vrijwel alle apparaten die meer dan 3000 à 3600kW nodig hebben;

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 14 november 2006 18:57:12 schreef johne:
[...]
die mannen (m/v)lopen altijd te klooien met stroom voor verlichting en ventilatie en draadloze signaaloverdracht van de sensors(temp,vocht,licht)

dat zijn al die mensen met topics over gratis energie en perpetuum mobilee's; dan worden ze niet gepakt omdat ze ineens heel veel stroompakken of omdat ze illegaal aftappen.

LaStei

carpe cerevisi

Gewoon zelf stroom genereren, en dan de warmte van de generator ook gebruiken... Valt wel op det je elke week 50 ltr slaolie bij de aldi koopt, en dat alles in de buurt naar een frietkot stinkt....

jovak

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 15 november 2006 09:33:29 schreef LaStei:
Gewoon zelf stroom genereren, en dan de warmte van de generator ook gebruiken... Valt wel op det je elke week 50 ltr slaolie bij de aldi koopt, en dat alles in de buurt naar een frietkot stinkt....

Of landbouw diesel kopen. :+ Je teelt toch (w)iets :+

Op 14 november 2006 18:57:12 schreef johne:
[...]

de meesten zeggen dat er ook niet bij he;)

rimco

Digitaal - Mijn ding :P

Op 15 november 2006 05:29:21 schreef Henk B:
Kortom vrijwel alle apparaten die meer dan 3000 à 3600kW nodig hebben;

ik ga er toch al op over bij 3,6 kW, maar waar haal jij die 3600 kW vandaan?;)

LaStei

carpe cerevisi

Van een stevige 25kV bovenleiding (is trouwens wel eenfasig!)

leeg

[Bericht gewijzigd door crt78 op zaterdag 24 april 2010 10:55:35 (93%)]

Op 15 november 2006 17:49:14 schreef tcr1978:
verwarmingweerstanden van een koelmeubel (diepvries) zo'n 9kw ongeveer in het toetaal.

Verwarmingsweerstanden in een diepvries????

Denk dat je het koelvermogen bedoeld, maar die 9 kW koelvermogen komt dan overeen met ongeveer 3kW elektrisch

leeg

[Bericht gewijzigd door crt78 op zaterdag 24 april 2010 10:57:38 (98%)]

Op 15 november 2006 17:22:39 schreef rimco:
[...]

ik ga er toch al op over bij 3,6 kW, maar waar haal jij die 3600 kW vandaan?;)

Direct van het net natuurlijk, anders is zo'n plantage niet te betalen man :)

Op 16 november 2006 20:31:52 schreef tcr1978:
neen ik ben er zeer zeker van anders vriezen die dingen dicht, en als die dichtvriezen is het gedaan met koelen.
Als er ijs rond het element komt dan kan het gas niet meer verdampen omdat het te koud is. Als er geen verdamping meer is, tja dan is er ook geen koeling meer.

Deze weerstanden werken op een aantal periode van de dag, dit zolang dat het ijs op het element weg is.

Wordt dat tegenwoordig niet opgelost met omkeerventielen? Bij airco's is dit toch het geval, vooral de nieuwere toestellen die eigenlijk een warmtepomp zijn, koeling in de zomer en verwarming in de winter. Er wordt even omgekeerd gewerkt, waardoor er binnen even verwarmd wordt, en op de buitengroep gekoeld. Dit natuurlijk zonder de ventilatie over wat in normale werking de verdanmpingsbatterij is.

Trouwens als er geen verdamping meer is, dan heb je grote kans om een vloeistofslag te krijgen in de compressor. Aangezien vloeistof niet samenpersbaar is, is die daar niet gelukkig mee, en kan je die in veel gevallen vaarwel zeggen.

Greetz K

ondooien met heetgas gaat ook, maar dan heeft men meer regelstanden nodig en nog een buisje meer. Als ge eens 20 tot 40 m moet leggen en dat aan de huide koperprijs. Degene die dan mag uitbreken zal in zijn pollekes wrijven