Versterkertje voor discman; te gebruiken als line

Hallo allemaal;

ik heb in de schuur een oude stereotoren staan. Hier zit geen cd-speler in en nou wilde ik mijn discman (een sony; zonder line uitgang; alleen koptelefoon) op dit setje aansluiten.

Dit kan uiteraard zonder versterkertje ertussen, alleen ik weet dat een line ingang eigenlijk iets meer spanning wil dan mijn discman levert aan de koptelefoon. Klint lekker vaag allemaal.

Concreet gesteld; ik wil mijn signaal dat mijn discman afgeeft aan de jackplug zodanig versterken dat het gewoon gebruikt kan worden als ware het een line-out.

Heeft iemand hier een schakeling van, en zo nee; hoe kan ik er zelf eentje verzinnen.

Stap 1: het meten van de uitgangsspanning heb ik nog niet gedaan; maar het lijkt mij een logische 1e stap.

NB: Het moet uiteraard wel in stereo versterkt worden!

Groeten,

Wesley

makkelijk en goedkoop zat :

2x deze bouwen :

http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=2

en je hebt een stereo mini versterker....

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen

Moderator

[verplaatst naar Audio]

Je kunt gewoon de koptelefoon uit aansluiten op de line-in van de stereotoren hoor. Die geeft een sterker signaal als de line-out normaal, eventueel kun je er nog een potmeter tussen zetten.

Oke bedankt! Ik geloof dat de normale line-out/in zo rond de 2,0 mV hoort te liggen toch? Dan kan ik mijn discman namelijk ook zo instellen (dan meet ik dus gewoon de spanning op de hoofdtelefoonuitgang).

Groeten

Wesley

Ik geloof dat de normale line-out/in zo rond de 2,0 mV hoort te liggen toch? [/quote]

Hmm, lag dit bij de consumenten-audio niet ergens rond de 0,8 volt? en bij pro-audio bijna 1.5 volt?!
geloof ik..... meende zoiets

ro

Op ma 22-04-2002 13:44:53 schreef Ro:

[...]

Hmm, lag dit bij de consumenten-audio niet ergens rond de 0,8 volt? en bij pro-audio bijna 1.5 volt?!
geloof ik..... meende zoiets

ro

Het zou kunnen, heb eigenlijk geen idee, daarom juist!

ik zal het zo zegge

een line uitgange heeft bij een huisinstallatie 250 mV
en bij een pro installatie 1,5 v tot 4 a 5 volt
Dit laatse komt vooral voor bij carhifi

gr

Je zou een afzwakker tussen koptelefoon uit (disc man) en line in (stereo) doen. Ik denk (weet niet zeker) dat je die Phono naar line adapter hier op CO kan gebruiken. Aangezien de koptelefoon uit een hogere uitgang heeft dan Phono apparaten, zal de uitgang ook nog wel een beetje hoog zijn. Maar dan zal ie wel afgezwakt zijn :)
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ