Oven om keramiek in te bakken

Ik heb een oven die ik op220 mono of 3x220 moet schakelen.
Eerst moet ik een nieuwe weerstand laten maken speciaal voor deze oven waar ik deze moet vinden is een raadsel.Mijn grootste probleem heb ik om hem te schakelen daar ik 5 weerstanden heb.Als ik info zoek(ster/driehoek) is het steeds met pare weerstanden.Twee vragen waar vind ik een weerstand voor deze oven(temperatuur tot 1200 graden) .En het schakelen op 220 mag alles parallel staan?En in 3x220?
Alvast bedankt voor de reactie.

Heeft de oven helemaal geen merk / type / fabrikant / leverancier die u info kan verstrekken ?

De oven is van het merk Vingerling Gouda 3.2KW 220v ph serie.Het typ nr 066020.Heb zelf al wat na vraag gedaan zonder succes.Nu het schakelen dacht ik langs deze weg te kunnen.

Hugo Welther

Moderator

Vingerling Gouda is in 2001/2002 over de kop gegaan.

Wat ik kan herleiden is dat:
SCHIELAND - BROERE BV
Schielandse Hoge Zeedijk 70
2802 RC Gouda
Postbus 105, 2800 AC Gouda
Tel. 0182- 5211 44
Fax 0182- 522485
E-mail: schieland@broere.nl

De reparatie en service in die tijd heeft overgenomen.
Of die dat nu nog doen? http://www.broere.nl/

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Al bedankt voor de reactie!Hoe zit het met het scakelen van die weerstanden daar blijf ik toch problemen mee hebben.5 weerstanden schakelen in driehoek?Of alles parallel en mono aansluiten.Ik dacht ook aan P=UxIxvierkantswortel 3 voor de kost prijs of ben ik daar fout in?

Op 4 december 2006 18:40:50 schreef Take off:
Al bedankt voor de reactie!Hoe zit het met het scakelen van die weerstanden daar blijf ik toch problemen mee hebben.5 weerstanden schakelen in driehoek?Of alles parallel en mono aansluiten.Ik dacht ook aan P=UxIxvierkantswortel 3 voor de kost prijs of ben ik daar fout in?

alleen in yen

Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming