hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

leeftijd: 15 jaar (bijna 16)
bezig: een jaartje of 3
eerste project: spullen uit elkaar halen :) en van de weerstandjes ect. poppetjes maken

Leeftijd: 23
Bezig: jaartje of 10
Eerste project: Fietslampje met batterij :)

Access violation at address 0x8BA82089. Read of address 0xC0FFEE in module coffee.sys. Please refill coffee bin and wait till i get back.

Leeftijd: 16 jaar
Aantal jaren al bezig: 6
Eerste project: in de klas met poortjes spelen :p

Keep it alive
Anoniem

Op 16 december 2006 12:54:26 schreef cosphi:
Net begonnen met elektronica en al direct infrarood webcams en toongenerators bouwen.

OFF-TOPIC:Das heel simpel hoor...
maar ds nie zo moeluk as je denkt als
je wil kan ik wel uitleg geven in ander topic
over ir webcam

ON-TOPIC: ben net klaar metnieuw project
IR optische muis oftewel je ziet geen lichtje

ik ben 15 jaar, en ben vanaf mijn 9 ongeveer wat van mijn vader gaan leren (nog best simpel)

Anoniem

ik denk dat nu het gemiddelde nog net ongeveer misschien eind 25 jaar begin 26

Ik ben 21, over 18 dagen 22 ;-)
Bezig vanaf me 6 de, toen kreeg ik een modelspoor baan.
1ste project was een flip flop met 2 ledjes, deze heeft het wel 10sec. volgehouden voordat jij kapot was.
Ik denk dat ik ongeveer een jaartje of 10 was.
Verder ben ik er alleen mee bezig als ik zin heb en echt wat nodig heb. (niet heel veel)

Leeftijd: 19:P
Aantal jaren bezig: euhmmm ff denken......14
Eerste project: papa's analoge multimeter van binnen bekijken, en meteen slopen:)

Mijn papa had ook een kist vol euh... meters. Tellers is een betere beschrijving. Het waren dingen die ooit deel uitmaakten van de straatverlichting op gas: een stel tandwielen, een spiraalveer en nog wat klein grut. De gasaansteker, op een fiets met een ladder op de schouder, wond bij iedere lantaarnpaal de spiraalveer op, als ware het een antieke wekker. Daardoor opende die de gaskraan, en kon de lantaarn ontstoken worden. Na een tijd "liep de wekker af", en werd de gaskraan dichtgeknepen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

leeftijd : 14
bezig : 2 jaar
eerste project met solderen was een laserdac
veel te hoog gegrepen natuurlijk :P
3 ic's en een 8 bit datalijn
en dan voor de eerste keer de soldeerbout aanraken

maarja hij werkt wel
(pap is ernaast blijven zitten)
mede dankzij doordat ik een fatsoenlijke soldeerbout had : een weller magnastat

AVR powerd

Op 18 december 2006 23:13:01 schreef Rafael_:
Leeftijd: 19, bijna 20
Begonnen: Het eerste dat ik me herinner zijn de TO lessen op de middelbare school. 12-13 jaar dus. Beetje knutselen met blauwe bordjes, met een lichtsensor, temperatuur sensor, drukknop, en schuifknopje. Hier nog een uitbreiding op met geheugenfuncties. Hierna even niets gedaan, verandering van richting, maar uiteindelijk er toch weer in terecht gekomen. Ondertussen een hogeschool opleiding in de elektrotechnieken...

Die bordjes hebben ze ook overal he, ik vond ze alleen te simpel ... terwijl andere in mijn klas nog niet begrepen hoe hun zelfgemaakte verlengkabel waar ze 2 lessen (van 2 lesuren) aan gewerkt hadden werkte ...

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Leeftijd : 26.
Bezig sinds : Augustus 2006.
Eerste Project : rcd programmer.
Had deze in eerste instantie in een vierkantje gebouwt.
Vier printplaatjes met op het koper geplaatste componenten,dit om de prints aan de binnenkant van de behuizing te kunnen plakken, plus de vele draadbruggen van print naar print deden het geheel niet werken.
Het werd dus recht toe recht aan printje.

Vincent.

leeftijd: 14 (in feb. 15)
Bezig Sinds: 19 - 08 - 2003
Eerste Project: een lampje laten branden ofzo of een motertje laten draaien

al vrijwilligers om het gemiddelde uit te rekenen?

[Bericht gewijzigd door buzzer op maandag 1 januari 2007 12:50:39

leeftijd 25 jaar
begonnen op 8 jaar gestopt op 8 jaar opnieuw begonnen op 18 jaar

ik was altijd al geïnteresseerd in alle vormen van techniek en haalde alles uit elkaar wat ik onder handen kreeg ( daarna was het wel stuk).

1e project: toen ik 8 was probeerde ik een 12V lampje uit een radio direct aan 220V te knopen, resultaat: zwart lampje en m'n eerste zekering opgeblazen.
2e project: nadat m'n opa ( ook electronica fan ) me verteld had hoe een transformator werkte ging ik dat thuis bekijken, ik schroefde een radio open volgde de snoeren en besloot dat die 2 pinnetjes laagspanning waren,dus even voelen ( ik had nog geen multimeter) en ik voelde weinig, voor de zekerheid maar even voelen met natte vingers, toen voelde ik wel wat, en van schrik schiet ik door naar de 220V kant ( auw).
3e project: de treintravo van m'n vader maakte zo'n raar geluid, dus ik beweeg het snoertje wat terweil ik m'n hoofd vlak naast de travo hou om te luisteren, een grote steekvlam vlak voor m'n neus ( en m'n 2e opgeblazen stop) luidde het einde van electronica in voor mij. vanaf nu alleen nog maar lego en mijn commodore 128

jaren later; 5 havo kregen we bij natuurkunde het deelvak fisiche informatica. praktijk daarvan ging over logische poorten met van die mooie kasten met alle poorten slechts 1x ( and,or,not, tellertje, pulsgeneratortje enz) wij besloten een karretje te maken dat een zwarte lijn ging volgen, maar de leraar vond dat te makkelijk, we mochten het wel doen als we het zelf gingen maken dus ik haalde m'n lego tevoorschijn, kocht een paar logische poorten, paar relais en wat leds ( lichtsensor en comperator werden tijdelijk vervangen door drukschakelaars, leds gavan de toestand van relais aan) dat werkte uiteindelijk
dit dus aan de leraar laten zien en we kregen de opdracht het maar werkend te maken ( dus rijdend) dus ik knoop er een paar relais tussen, en de relais werken niet goed/ schakelen slecht enz.... toen ben ik verstandig geworden en heb een boek gekocht ( electronica echt niet moeilijk deel 1,2,3) en heb nog tijden lopen zoeken voordat ik het probleem had gevonden ( ik had de relais in serie gezet met de leds ) project is overgens niet op tijd afgekomen.

1 jaar later bracht lego z'n mindstorms uit ( toen hebben we hem wel werken gekregen, maar dat was al te laat)

Leeftijd: 13
Hoelang bezig: 5 jaar
Eerste project: Zwart-Wit tv uit elkaar slopen en de elco's wegschroeien met een soldeerbout... :+ + electro bouwkit van Mehano...

[Bericht gewijzigd door Radio Beta op woensdag 3 januari 2007 11:53:59

Leeftijd: 19
Begonnen toen ik heeel klein was. Een paar jaar uit de running geweest. Eerste project: lampje op batterijen met 2 druk schakelaars. Je moest ze allebei indrukken wou het lampje branden :P
Nu weer een jaar begonnen. Eerste project: Looplicht met IC's NE555 en 4017

leeftijd: 15 bijna 16
ongeveer 3jaar bezig
eerste project lampjes op een batterij met een schakelaar
kleine fout al langer bezig op mijn 9de kreeg ik z'n experimenteer doos

[Bericht gewijzigd door flush op woensdag 10 januari 2007 14:27:02

13 en een half
al anderhalf jaar bezig
eerste project
een lichtalarm die ging piepen als het licht werd voor in een la

naam: Rijkwessel

eeste project: lampje -> batterij
TL fitting -> 220V

leeftijd nu: 15
leeftijd toen ik begon: 7/8

als de vrouw van huis is danst de buuf op tafel

31 bijna 32 (februari). Eerste printplaatje toen ik 19 was of zo. Daarvoor alleen een Legotransformator met lampjes en motortjes en een occasionele elektromagneet. Maar het leven begint natuurlijk pas echt bij je eerste print.

Leeftijd: 16

Eerste project: Effect van stukjes ijzerdraad in stopcontact op mensen (lees: mezelf).

We ain't got no place to go, so let's go to the punk rock show! Darling take me by the hand, we're gonna see a punk rock band!

Ik ook maar even:

Leeftijd: 15 jaar.
Doe al 3 jaar iets met elektronica.

Daarvoor was het meer wasmachines kapot maken en ach ja, ook nog eens af en toe een video recorder over straat smijten. Wat heb ik een spijt daar van. Er zaten zoveel mooie elektronica componentjes in! :P

edit: oh jah, eerste project....

een computer fan laten draaien op een houten plankje, ooooh wat knap!!!!!!!:)

[Bericht gewijzigd door soundmouse op zondag 7 januari 2007 17:04:52

Ik ben 17 bijna 18.
Ben hellemaal weg van chipjes en printplaten ben er verliefd op..
Ook al kan ik er niks mee ik wil ze toch hebben kan er uren naar kijken:P

Doe mts opleiding op een Roc school 2de jaar bol4

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Anoniem

nog even nagedacht over m'n eerste 'project'
de vaatwasmachine laten draaien terwijl hij open staat!!!
(vader was boos en wat natgespetterd >:))

Op 8 januari 2007 20:29:42 schreef Andreesie:
nog even nagedacht over m'n eerste 'project'
de vaatwasmachine laten draaien terwijl hij open staat!!!
(vader was boos en wat natgespetterd >:))

Noem je dat een project? Was meer iets lolligs om uit te proberen. :P:P