nonkel_dw
nonkel dw
Hallo
mensen ik heb op school de opdracht gekregen om een Dmx stuuring terug op te knappen
deze is opgebouwt volgens het schema dat ongeveer 10 jaar geleden in een elektuur gestaan heeft
Zou iemand aan het schema kunnen helpen?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
10 jaar is wel een tijdje terug, hoe weet je dat het zo lang geleden is?
Verder is het voor ons allemaal lastig om te bepalen welke schakeling je het over hebt. Elektuur heeft een aantal keer iets met DMX gepubliceerd. Kijk even hoe de opbouw is, wat voor 'n uC wordt gebruikt, of het een interface vanuit een PC betreft (parallel/serieel?) of een stand-alone schakeling, etc.
Verder is er op de site van Elektuur ook best wat te vinden... Beetje eigen inzet?
nonkel_dw
nonkel dw
volgens de leerkracht
ik zou anders niet weten waat ik het zou kunnen vinden
De website levert ook niets op deze gaat niet zo veel terug in de tijd
eigenlijk is het een console
[Bericht gewijzigd door nonkel_dw op ]
Jochem
welke uC?
interfacing naar buiten?
fotootje eventueel?
Je geeft nog steeds geen antwoorden en aanwijzingen...
nonkel_dw
nonkel dw
ik heb geen foto's
enige wat ik weet is dat deze 10 jaar in de elektuur heeft gestaan en dat dit zonder pic is
en dat dit een condole is met 10 kohm pot meters meer weet ik niet
Sorry
Vraag het Elektuur...
Kan er ook een post of titel zonder spelfouten van af?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Jochem
Op 16 januari 2007 21:01:58 schreef nonkel_dw:
ik heb geen foto's
Dan MAAK je ze toch? Er is jou toch gevraagd dat ding op te knappen? Wat moet je er trouwens aan opknappen? Haal hem eens los en kijk op de print, als het een elektuur-print is staat er wel een nummer op.
enige wat ik weet is dat deze 10 jaar in de elektuur heeft gestaan en dat dit zonder pic is
en dat dit een condole is met 10 kohm pot meters meer weet ik niet
Sorry
Geeft niks hoor, ik weet IN IEDER GEVAL niet meer dan dat je me vertelt. Succes.
nonkel_dw
nonkel dw
hallo
heeft iemand dit schema nog liggen dit is ook voor school
LPT/DMX-interface
480 DMX-kanalen via de parallelle poort
september 2001
dat hebben zo ook gebouwd maar dit werkt niet meer en ook geen schema
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Bij mijn weten heef Elektuur nooit zoiets gepubliceerd.
Wel een simpele analoge console en de bijbehorenden dimmers.
Alle DMX-gerelateerde artikelen die mij bekend zijn zijn te downloaden op de Elektuur website, gezien het copyright kan Co je daar niet aan helpen.
Move -> Schoolvragen btw.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
gradtje
Ja... en toen ?
Ik denk dat je de Illuminator bedoeld, okt/nov 1985 (das dus ruim 20jaar).
Dit is geen DMX apparaat, heeft wel een console en wordt door potmeters bestuurd.
Wat betreft je 2e vraag, dit is waarschijnlijk de MIDI-DMX interface, daar moet je nog wel aan kunnen komen.
MGP
LDmicro user.
Op 23 januari 2007 18:51:51 schreef nonkel_dw:
hallo
heeft iemand dit schema nog liggen dit is ook voor schoolLPT/DMX-interface
480 DMX-kanalen via de parallelle poort
september 2001dat hebben zo ook gebouwd maar dit werkt niet meer en ook geen schema
Dat artikel spreekt over 512 kanalen, aangestuurd door een pc die midi out heeft.
Heeft een 80C320 µP aan boord!
EN geen 10K potmeters, geen enkele trouwens!
Jochem
De eigen inzet is weer marginaal... Eerste hit google laat zien dat het april 2002 betreft. Via die link is ook het artikel/schema/software te downloaden tegen een kleine vergoeding.
Zie jij door de bomen het bos nog wel? Ik heb je al over minstens 5 verschillende DMX interfaces bezig gezien in verschillende topics. Zo moeilijk kan het niet zijn toch?
nonkel_dw
nonkel dw
zo moeilijk niet
ik heb de manolator en de interfase van kristof nijs maar ik ik kijg er geen fatsoenlijk signaal uit (waar men dimmers op reageren
)
Maar bedankt voor jullie uitleg
MGP
LDmicro user.
Op 23 januari 2007 20:46:59 schreef nonkel_dw:
zo moeilijk nietik heb de manolator en de interfase van kristof nijs maar ik ik kijg er geen fatsoenlijk signaal uit (waar men dimmers op reageren
)
Maar bedankt voor jullie uitleg
Niet zo moeilijk????
Ik heb nu al enkele keren dit draadje gelezen en weet nog altijd niet waarover jij het hebt, en ik betwijfel of je het zelf wel weet.
Over onsamenhangende teksten gesproken...voor een buitenstaander althans!
Je hebt zelfs geen emailadres en maar vragen om schema's.
hey weet jij nog welk in welk nummer dit verscheen ik heb verscheidene nummers liggen van elektuur van 1999 - nu
ik wil je zeker helpen
Ik heb net op zolder wezen opruimen. Heb Elektuurs vanaf 1968. Maar je zult wat meer info moeten geven.
Trouwens je profiel is maar erg summier. In het kader van de wet op de privacy heb je daar recht op, maar toch. Waar moet ik bv. mail naartoe sturen?
Extra info: onder de 3 op je keyboard staat een punt, gebruik die af een toe eens. Wanneer? Sla je cursus Nederlands er eens op na.
jdjere
If I had asked people what they wanted, they would have said "faster horses".
Mod-edit: illegale zaken verwijderd.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Waarschuwing: Co komt in de problemen als we als platform voor het uitwisselen van Elektuur-artikelen gebruikt worden.
De hier genoemde artikelen over DMX zijn bij mijn weten allen op de Elektuur website verkrijgbaar, zoals al opgemerkt.
Op wat men via email doet hebben wij geen zicht, maar het mag NIET op het forum.
Neem deze waarschuwing serieus.
BVD,
Aart