hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Anoniem

nou ja,
normaal krijg je die dingen niet open én draaiend

Jaartje of 39 (dat gemiddelde kan omhoog :-) )
Op en af zo'n jaartje of 30 bezig.
Eerste project een badkuipoverloopbeveiling (3x woordwaarde) bestaande uit: 1 rinkelbelletje, 1 batterijtje (zo'n groot 4,5V blok), schelledraad (jaja), 1 wasknijper, twee punaises en een suikerklontje. Alles zo'n beetje serieel en tokenring verbinden, de wasknijper met punaises en suikerklontje halverwege de badkuip, kraan open en wachten maar...

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Anoniem

Ik ben inmiddels 25 jaar en mijn eerste woordje dat ik kende was '' lampje '' gemiddelde leeftijd waarop iemand gaat praten is 2 jaar

mijn intresse in electronica is dus inmiddels 23 jaar ik ben voor het eerst echt gaan werken met electronica toen ik 6 was ik kreeg op mijn verjaardag mijn eerste electro bouwdoos en daar heb ik er aardig wat van versleten

belletjes aansluiten , lampjes laten knipperen met een schakelaartje en een motortje dat waren leuke momenten

ik hoop nog wat jaartjes verder te kunnen met deze hobby bevalt me prima

Turbokeu

Golden Member

Op 10 januari 2007 17:08:43 schreef Andreesie:
nou ja,
normaal krijg je die dingen niet open én draaiend

Normaal niet nee, maar in de jaren '76 tot '79 (ik was toen technicus bij Bosch) was dat een 'undocumented feature' van de Bosch vaatwassers na een aantal jaren dienst.
De deurmicroschakelaar (die alle stroom naar de vaatwasser onderbreekt) had de nare gewoonte omgekeerd te werken bij defect (van NO naar NC), dus je kan het resultaat wel raden...>:)

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Anoniem

LOL!!>:)
maar dat is ook al 30 jaar gelden

ben 23 jaar.

pas sinds toen in 15 was geinteresseerd, aangezien ik niet bij de marine mocht vanwege mijn bril :(.

toen MBO gedaan elektrotechniek telematica, en nu laatste jaar HBO embedded systems & mechatronica. Next Year TUd

Op 21 januari 2007 19:45:24 schreef Mitchell S:
pas sinds toen in 15 was geinteresseerd, aangezien ik niet bij de marine mocht vanwege mijn bril :(.

Dwaas, aangezien brillendragers tegenwoordig piloot kunnen worden. Nou ja, bij het leger is alles dwaas, inclusief het leger zelf...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 21 januari 2007 21:53:26 schreef pros:
[...]
Dwaas, aangezien brillendragers tegenwoordig piloot kunnen worden. Nou ja, bij het leger is alles dwaas, inclusief het leger zelf...

En daar geef ik je helemaal gelijk in.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Ik ben ook iets van 30...met bril

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

Ik ben 23 jaar.

Op mijn 8 jaar was ik al bezig met elektriciteit.
Ik ben pas op mijn 17de begonnen echt begonnen met elektronica. Hiervoor waren het meer puur elektrische projecten geen IC's dus.

Mijn eerste project was een verkeerslicht gewoon drukknoppen met lampen in serie...

Buiten met elektronica ben ik vaak bezig met computers.

En weer ... iets bijgeleerd

Durf het bijna niet te zeggen: 63 met meer dan 40 jaar ervaring, waarvan 35 in research.

Ah! Toch iemand om de leeftijd wat op te trekken (ben zelf 60), en om dat jonge grut wat in te tomen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

ik ben 15 en 3 jaar bezig met elecktronica, vaak samen met me vader.. meestal voor m'n treinbaan:-P:-)

eerste projectje: een velleman knipperlichtje, daarna lichtorgel en K8055 en de relaiskaart eerst veel geoefend met een leerdoos van Busch. voor een prikkie op de rommelmarkt gekocht:-P

[Bericht gewijzigd door Wouterboreft op dinsdag 30 januari 2007 19:54:08

Check me site http://wouter771991.googlepages.com/ met extra info over me modeltreinbaan! Problemen met de K8055 van velleman? Check me site voor voorbeelden!
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Ik ben 32 jaar.

Toen ik 10 was repareerde ik het verlengsnoer
van de meester >:-)

Die philipsbouwdoos van m'n vriendje toen die was echt onveilig voor ons. We waren 10 jaar ofzo.

Later deden de Kosmos-dozen hun dankbare werk.
Enne, daar speel ik nog wel 's mee hehe

Eerste projectje? Pfoei zeg, ik denk dat het zo'n Kemo
bouwpakketje was. Looplichtjes, sirenes wie is er niet groot mee geworden ;-)

En daarna kwam er een scoopje, kocht je een voeding, gingen we zenders bouwen, deed de pc zijn intrede, zelf printjes bakken deed het ook goed. Tot je in ene in staat bent om zelf een apparaat te ontwerpen. Leuk!

Leeftijd: 10
Aantal jaar bezig met elektonica: 9 jaar
Eerste project: input stekker van computerbox in stopcontact (autch!)

Anoniem

Inmiddels 15 geworden!

Op 30 januari 2007 19:37:11 schreef pros:
Ah! Toch iemand om de leeftijd wat op te trekken (ben zelf 60), en om dat jonge grut wat in te tomen... :-)

en hoezo jong?
ik voel me hartstikke oud!
(vooral bij de opendag op school,daar
vind je heel veel jonge kindjes!)

Leeftijd: 19 Jaar
Aantal jaar in de elektronica: 5 Jaar
Eerste Project: Ik wilde een mengpaneel maken voor de stereoinstallatie van onze vriendengroep. Flink wat geld in gestoken, maar nooit gerealiseerd dat de meeste elektronica een DC spanning nodig heeft. En ik maar afrvragen waarom die Elko steeds eruit vloog. Ik had tog alles goed aangesloten.

Eerste werkende project, is de LED VU meter die ik voor het mengpaneel wlde maken.

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Leeftijd: 16 jaar bijna 17
Aantal jaar in de elektronica: een krappe 1/2 jaar echt in de elektronica.
Ik ben al langer bezig met elektriciteit. Al van jongs af aan. Het begon met een technisch legomotortje en de elektrische trein. Nu met eerste project is een thermostaat. Heb ook diverse keren kortsluiting gehad en de stroom gevoeld.

joopv

Golden Member

Op 30 januari 2007 19:37:11 schreef pros:
Ah! Toch iemand om de leeftijd wat op te trekken (ben zelf 60), en om dat jonge grut wat in te tomen... :-)

Ik doe mee ;-)
49, en ik denk zo'n 35 jaar aktief in de elektronica. Begonnen met de Pionier I kristalradio, waarvan ik het boekje nog heb liggen.
Tegenwoordig in de IT (Cisco netwerkbeheer) werkzaam, maar hobbymatig nog steeds een beetje met elektronica bezig.

Op 3 februari 2007 12:21:22 schreef Andreesie:
Inmiddels 15 geworden!

[...]

en hoezo jong?
ik voel me hartstikke oud!
(vooral bij de opendag op school,daar
vind je heel veel jonge kindjes!)

Nu voel jij je ouder dan je bent,wacht maar tot je zo rond de 60 bent, dan voel jij je jonger dan je bent.:)

ben nu 20 jaar
ongeveer 8 jaar bezig met stroom.
Eerste project een een trafo een deurbel en wat lampjes. Daarna modeltreinen gehad en nu bezig met de opleiding MBO Electrotechniek. Voor mijn stage nu bezig met printplaatjes ontwerpen.

20 jaar.
laatste jaars mbo automatiserings en energie techniek.
stage als engineer bij friesche vlag. (friesland foods)

In mijn hoofd klopt alles wat ik zeg.

Op 21 januari 2007 22:26:20 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
En daar geef ik je helemaal gelijk in.

heb er tegenwoordig ook helemaal geen spijt meer van. Elektro is mijn hobby waarvan ik mijn werk ga maken :)

30 jaar (vandejaar 31)

Eén van de eerste projecten was een radio op de bagagedrager van een fiets dat werkte op de dynamo en zo door de straten rijden.
Men dacht waarschijnlijk dat de ijsboer er aankwam ;-)

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple