Beginner topics

Dit topic is gesloten

Beste mensen,

Ik ben iemand die zot is van elektriciteit en toch ken ik er bijna niets van, mijn broer heeft me al heel veel uitlegt over elektriciteit ( basis uiteraard ) maar nu wil ik nog verder en nog meer mee zijn met de techniek van vandaag!!
Dus zou ik vragen aan de moderators als er een beginnerstopic
kan komen. Dit zou ik echt waarderen.Met een beginners topic bedoel ik, iemand die kan basis geven bv. wat is stroom wat is stroomsterkte wat is volt wat is... Hoe maak je een elekttrische stroomkring? zoiets bedoel ik, nu dit allemaal ken en kan ik een groot deel dus zou ik vragen om gewoon optebouwen tot hogere niveau's van begin tot ...
alleszins bedankt!!!!

Met vriendelijke groeten elektrozoeker

dit als eens gezien?

wikipedia kan ook veel helpen

welkom overigens op CO

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op woensdag 21 februari 2007 17:49:58

een probleem dat ik heb is, deze sites werken niet op mijn pc alleen die onderste ( daar ben ik je al dankbaar voor ) ik wacht op verdere reacties

wikepedia vind ik zeer goed ik vind alleen dat ze het wat moeilijk uitleggen ( misschienn kan iemand mij verder helpen )

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 juli 2007 01:31:07 (30%)

voor al die eerste links heb je acrobat reader nodig, ook voor de laatste, want de links op die html pag verwijzen ook naar pdf's

verder hebben de mod's ook graag als je binnen de 5 minuten of en bericht wil bijplaatsen, en het laatste is ng van jou, dat je de edit functie gebruikt http://www.circuitsonline.net/images/f_edit.gif

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op woensdag 21 februari 2007 17:55:07

Op 21 februari 2007 17:53:41 schreef Blanckaert Tim:
voor al die eerste links heb je acrobat reader nodig, ook voor de laatste, want de links op die html pag verwijzen ook naar pdf's

verder hebben de mod's ook graag als je binnen de 5 minuten of en bericht wil bijplaatsen, en het laatste is ng van jou, dat je de edit functie gebruikt [afbeelding]

sorry dat wist ik niet ik ben hier nieuw,nogtans heb ik acrobat reader

Henry S.

Moderator

Er zijn heeel veeel beginnertopics, gebruik de zoekfunctie ;)
geen dubbelposts, net als op elk behoorlijk forum, en geen quote van de voorgaande poster, daar is de beantwoorden link voor.

Move /Feedback

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 21 februari 2007 18:11:43

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wel ik zou dit ook zeer leuk vinden eigenlijk...:)
Eerst eens die site's overlopen :)
Hopelijk kan ik hier veel leren :)

Op 21 februari 2007 18:10:29 schreef Henry S.:
Er zijn heeel veeel beginnertopics, gebruik de zoekfunctie ;)
geen dubbelposts, net als op elk behoorlijk forum, en geen quote van de voorgaande poster, daar is de beantwoorden link voor.

Move /Feedback

sorry ik ben nieuw en wist het niet
dankuwel...

MVG elektrozoeker

moderator zou u het erg vinden moest deze topic nog mogen blijven ik zou graag nog wachten op wat meer reacties

en die zoekfunctie is gewoon schitterend

En toch krijg je het voor elkaar om die vraag in een dubbelpost te zetten :P

Er is imo geen aanleiding dat ie dicht gaat, dus vragen of ie open blijft..

moderator sorry dat ik nog een dubbelpost zette ik lette er niet op
I'm sorry !!

Op 22 februari 2007 17:02:39 schreef ness:
Kijk eens naar : http://www.on4cp.org/cursus/
en misschien kun je wat van leren.

dit is een zeer goeie site !!!
echt dankuwel

Anoniem

Ik heb hier nog een geweldige site vol met
beginners spul zoals formules enz. enz. :o
en die kan je ook aanvullen (en daar ben je al geregistreerd voor)

Hallo beste mensen,

Ik heb dankzij jullie nu al een aantal boeken gelezen van elektriciteit!IK ben jullie heel dankbaar ervoor! Nu ben ik erbij gekomen om een elektrische paneeltje optestellen. ( Het stelt niet zoveel voor maar het is basis hé. ) Ik ben nog maar 12 jaar, maar ik heb een soort van elektromotortje nodig, klein uiteraard. Nu wilde ik vragen of iemand een winkel weet waar ik die kan kopen, liefst rond brugge en omstreken ( zelf heb ik al wat gezocht op internet maar het zijn allemaal grote elektromotors en ik wil een kleine,... )
Het is een paneeltje met ( 3 lampjes, 4 schakelaars, 2 9V clips,3AA cellen houders, 1 verwaringselement, 1 zoemer,
(hopelijk)een klein elektromotor en 23 kroonsteentjes

Kzal proberen om een tekening te maken en dan een op het forum te zetten zo heb je misschien een idee !!

Alvast bedankt !

Anoniem

wat denk je bij klein? zo eentje in een CD-speler die de lens verschuift, of eentje in modelauto's (die op een racebaan rijden a.k.a. slotcars

;)
(klik de smiley)

dat motortje ziet er goed uit, bedankt !! :)

kdenk toch niet dat ik het koop verzendingskosten zijn 14.05 euro( das nie normaal )

en waar vind ik iet rond BRUGGE ????!!!

Anoniem

bij C*nr*d is het nu toch gratis?

ow, wacht, ik zie dat het vanaf 20 euro is...
maar misschien moet je dan maar extra soldeer gaan kopen,
heb je nooit genoeg van:P

Als je je omgeving kent dan kan je eens kijken of er niet toevallig 1 in de buurt ligt... buurdorp ofzo...

@ Andreesie : ik wil gerust aan 20 euro aankopen maar de verzendigskosten zijn 14.05 euro !!

Dit topic is gesloten