Nieuw laser en dergelijke topic deel 12

Dit topic is gesloten

hij geeft echt ineens veel meer licht na 30 40 sec brand hij dan weer gewoon heeft echt iets te maken met de koeling

Op 28 februari 2007 19:14:31 schreef haan:
hij geeft echt ineens veel meer licht na 30 40 sec brand hij dan weer gewoon heeft echt iets te maken met de koeling

kan me alleen voorstellen dat er iets gaat supergeleiden
of dat de frequentie flink zakt zodat ht feller lijkt maar heb dat nog nooit voor elkaar gekregen bij een laser diode

filmpje ?

AVR powerd

SuperBeamer is back in tha House!!

heb een paar mooie plaatjes online gezet:
hier

Een vraag aan de mensen die hier een blauwe DPSS hebben:
Zit er bij jullie ook zoveel ruis op de intensiteit van de laser? Dit is bij mij goed te zien in de folder "blue photons" waar een groot raster wordt gescanned. De lijn heeft felle punten en is zelfs onderbroken terwijl de modulatie aan een 4.5V batterij ligt. Bij 4.5V is dit type laser vol uitgestuurd (volgens leverancier) en de batterij geeft geen ruis. Dit blijkt typisch een eigenschap van blauwe dpss te zijn (op dit moment) maar ik vraag me af hoe opvallend het 'hoort' te zijn. De bauwe laser die is afgebeeld heb ik niet meer want had nog wat andere manko's. Maar vraag het me nog steeds af van die ruis.

@ DJ Antoine, (hoe is't?) jij hebt een blauwe Lasever, heeft die daar ook last van?

Op 28 februari 2007 20:32:08 schreef roelke.nl:
ledfreak :)
ook weer eens hier :)

ja ben dr altijd hoor maar post alleen niet zo vaak meer

ben de laatste tijd alleen nog maar bezig met 100 mw rode pointers te bouwen verder ligt het kwa lasers allemaal een beetje stil

hallo ik heb een filmpje gemaakt en op youto gezet over variable power onder invloed van temp deze diode was max 20mw en geeft op dat moment minimaal 100
http://www.youtube.com/watch?v=gLTJxl2tIKU
de power variatie van die blauwe laser komt waarschijnlijk van de inwendige weerstand van de battery
gr jt

Op 2 maart 2007 13:18:23 schreef haan:
hallo ik heb een filmpje gemaakt en op youto gezet over variable power onder invloed van temp deze diode was max 20mw en geeft op dat moment minimaal 100
http://www.youtube.com/watch?v=gLTJxl2tIKU
de power variatie van die blauwe laser komt waarschijnlijk van de inwendige weerstand van de battery
gr jt

zie wel flinke mode hops
maar of ie daar de 100 mw ook haalt
mijn 100 mw diodes zijn toch wel een flink stuk feller maar kan ook door de cam komen dat het minder lijkt
maar hij wordt inderdaad wel een flink stuk feller door de kou
jammer dat je hem zo niet kan houden wanr dan vriest de output windows dicht
doet ie op het filmpje ook al ;)

635 nm lijkt natuurlijk al snel vrij fel vergeleken met 655 nm

Op 1 maart 2007 00:06:46 schreef SuperBeamer:
SuperBeamer is back in tha House!!

heb een paar mooie plaatjes online gezet:
hier

Een vraag aan de mensen die hier een blauwe DPSS hebben:
Zit er bij jullie ook zoveel ruis op de intensiteit van de laser? Dit is bij mij goed te zien in de folder "blue photons" waar een groot raster wordt gescanned. De lijn heeft felle punten en is zelfs onderbroken terwijl de modulatie aan een 4.5V batterij ligt. Bij 4.5V is dit type laser vol uitgestuurd (volgens leverancier) en de batterij geeft geen ruis. Dit blijkt typisch een eigenschap van blauwe dpss te zijn (op dit moment) maar ik vraag me af hoe opvallend het 'hoort' te zijn. De bauwe laser die is afgebeeld heb ik niet meer want had nog wat andere manko's. Maar vraag het me nog steeds af van die ruis.

@ DJ Antoine, (hoe is't?) jij hebt een blauwe Lasever, heeft die daar ook last van?

Heej kerel,

Toch de boel maar weer opgepakt, Is toch veel leuker om met lasers te spelen. Volgens mij heb ik daar geen last van idd. Mijn blauw is wel ok. MAg ook wel heefd genoeg gekocht maar toch. Verder ben ik rustig bezig met het opnieuw schoonmaken en alles stofvrij maken zodat ik geen afgebroken laser stralen heb. Ben met de bouw van mijn laser box ook begonnen en krijg allemaal al meer vorm. Misschien in het weekend nog wel iets aan gaan werken.

Wie Weet, ik zal ook nog een keer een paar foto's maken.

Hey Antoine,
jaja, lasers..... het is net een virus waar je niet makkelijk vanaf komt ;)
Ik ben een mooie RGB setup aan het bouwen. Die blauwe laser had ik via ebay van Pusch gekocht. Het is er een van CNI die wel bekend staat als de betere chinese laser maar bij mij lijkt het niet zo. De bundel is niet mooi en er zit dus behoorlijk wat ruis op. Dit treedt ook op als hij aan de modulatie van easylase ligt en lijkt dus niet verbonden met de inwendige weerstand van de batterij, die had ik juist gebruikt om ruis van easylase uit te sluiten (overigens zie ik niet helemaal hoe de inwendig weerstand ruis zou veroorzaken, de modulatie ingang van de laser trekt amper stroom.) De laser is retour gegaan en heb netjes mijn geld terug dus ben nu Lasever aan het overwegen.

Ben benieuwd naar je vorderingen, laat maar snel weer wat foto's zien! :D

Hallo

ik heb een probleem met scannen ongeveer om de 2 seconden komt er een puls die alles verstoord iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Op 2 maart 2007 20:12:37 schreef SuperBeamer:
Hey Antoine,
jaja, lasers..... het is net een virus waar je niet makkelijk vanaf komt ;)
Ik ben een mooie RGB setup aan het bouwen. Die blauwe laser had ik via ebay van Pusch gekocht. Het is er een van CNI die wel bekend staat als de betere chinese laser maar bij mij lijkt het niet zo. De bundel is niet mooi en er zit dus behoorlijk wat ruis op. Dit treedt ook op als hij aan de modulatie van easylase ligt en lijkt dus niet verbonden met de inwendige weerstand van de batterij, die had ik juist gebruikt om ruis van easylase uit te sluiten (overigens zie ik niet helemaal hoe de inwendig weerstand ruis zou veroorzaken, de modulatie ingang van de laser trekt amper stroom.) De laser is retour gegaan en heb netjes mijn geld terug dus ben nu Lasever aan het overwegen.

Ben benieuwd naar je vorderingen, laat maar snel weer wat foto's zien! :D

op youtube een filmpje van blauw met duidelijk het zelfde efechttp://www.youtube.com/watch?v=Yo1IF5ZrPQs&mode=related&search=t

Op 3 maart 2007 12:35:15 schreef haan:
[...]op youtube een filmpje van blauw met duidelijk het zelfde efechttp://www.youtube.com/watch?v=Yo1IF5ZrPQs&mode=related&search=t

"De pagina kan niet worden weergegeven."

Op 1 februari 2007 23:32:26 schreef The TOOL man:
Voor mijn laser zoek ik het schema van een schakeling om twee (of drie!) motortjes aan te sturen, en dan het liefst een beetje uitgebreide versie....

In een ver verleden heb ik al eens zoiets gemaakt, ik weet het niet meer zeker maar volgens mij was dat een schema van het merk ELV (duits in ieder geval)

Ik heb mezelf maar even ge'quote om het wat duidelijker te maken, maar inmiddels ben ik -een hele kleine- stap verder!
Ik zat vannavond een oude videoband op DVD te branden, en wat zag ik, mijn oude laser project met op tafel het boekje waar het schema in stond....!!aaaarghhh!!
Allemaal leuk -onleesbaar- gefilmd door m'n vader, en voor zo ver ik het kon zien was het een Elektuur magazine waar met grote letters stond

BOUW UW EIGEN LASER SHOW

Dus als iemand dit artikel -tegen vergoeding- nog ergens weet te vinden ,dan hou ik me heeeel erg aanbevolen :-)

En het maakt me weinig uit of dit een verouderde schakeling is, ik wil dit gewoon nog eens bouwen al was het maar om de teleurstelling van toen te doen vergeten... wahahaha ik had er heel wat foldertjes en kranten voor gelopen om de onderdelen te kopen, en dat was in één harde klap weg..... *snik* :-)

Vast bedankt,
Martijn

Take a parachute, and jump!

Ik heb zelf een hele mooie daarvoor liggen
op basis van een atmel
Motoren aanstuurbaar via rs232 (2 lisajous motoren)
en 20 figuren in de atmel zelf
en een playlist in de software

Het schema en wss ook de code is hier nog wek ergens
mail maar bij intresse

AVR powerd

Dat ontwerp, de ELV "Laser scanning interface" is van niet zo heel lang geleden, Elektuur heeft het beschreven in 1-91 pag 73 deel 1 en 2-91 pag 54 deel 2.

Was niet enorm simpel, o.a. dubbelzijdige print, helemaal analoog met zo'n 40 IC's en een paar honderd weerstanden en condensatoren.
Ik zou er nu niet meer aan beginnen, met de simpelste PC sturing of zelfs in een microcontroller kom je gemakkelijk veel verder dan wat Lissajous en audio wat deze schakeling kon bieden.

Het was bedoeld voor bij van die hele simpele "spiegel wiebel" galvanometertjes, niet voor motoren.

E. heeft in dit verband wat eerder of later ook een HeNe voeding beschreven voor de surplus 1.5 mW HeNe laserbuisjes voor laserdisk welke toendertijd veel in de handel waren.

Kijk we komen steeds verder hahaha, nee, het is nog net geen obsessie aan het worden maar in mijn zoektocht ben ik deze foto tegengekomen!

Hier is te zien dat het zeker geen moeilijk dingetje is, en dus niet de schakeling is die Aart beschrijft. (hoewel ik daar toch erg benieuwd naar ben!)

http://img227.imageshack.us/img227/2356/lasersturingelektuureb4.jpg

De plek waar de boel was 'ontploft' was in het midden bij de condensatoren :-)
Als je goed kijkt zie je dat er nog twee IC's ontbreken, die stonden in bestelling bij mijn plaatselijke electronica boer

De schakeling van Roelke lijkt me voor nu even te moeilijk, zo'n held ben ik nu ook weer niet met elektronica, in ieder geval is RS232 nog een duister gebied voor mij :D

Zo, het is ondertussen al een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik lees gelukkig nog wel altijd mee.
Afgelopen weekeinde heb ik me 1ste grotere lasershow gegeven. Het was een erg gezellig feestje
met zo'n 250 bezoekers.

Hier zijn wat foto's:

http://laserfreak.nl/laser/d-fusion_03032007_7.jpg

http://laserfreak.nl/laser/d-fusion_03032007_21.jpg

Meer foto's op: link

De gebruikte lasers zijn:
8 x 100mW enkele stralen (boven publiek)
200mW R + 50mW G met 40K galvo's en safetyboard
200mW groen, aangepaste K-1000+pro
Dit alles is met LDS aangestuurd.
Verder nog 8 movingheads, paar beamers en tv's en nog ander klein spul.

Ik had een hele show gemaakt van 30 minuten lang.
Alle lasers waren erin voorgeprogrameerd, en ook de muziek zelf gemaakt.
Kortom, ik had het helemaal naar me zin!!!

Btw, ik heb nog LDS basic 2007 te koop. linkje
Hierbij zitten ook extra payshows t.w.v. 599 euro.
En nog wat andere extra shows.
Bij interesse kan je me mailen op "lds aapstaart laserfreak punt nl"

Beste allemaal,

Ik heb nog een vraagje over een term in de 'gebruiksaanwijzing' van mijn 100 mw dpss groene laser(met TC)

Er staat namenlijk warm-up time 10 minuten, betekend dit na tien minuten stuk, of na tien minuten pas op z'n felst ???

Voor de zekerheid heb ik hem na 5 minuten al uitgezet, maar vond de straal nog niet echt heel erg fel.
De jongen waar ik hem van gekocht heb vertelde mij -per email- dat hij zijn hand niet langer dan 10 seconden in de straal kon houden, maar mij lukt dat prima een minuut of zo...

Een ballon laten knappen is mikken.....en pats! dat is wel :-)

[img]http://www.uploadarchief.net/files/download/prisma%20uit%20beamer.JPG
foto van het prismah uit een beamer om rood groen en blauw te combineren

Uncleworm, mag ik vragen hoe je aan die 100mW modules komt, wat je er voor hebt betaald, hoe je ze hebt behuisd/gerigd, en aangestuurd ?

Loop ook al een tijdje met dit idee, maar sta altijd open voor suggesties qua uitvoering.

Real change comes from choice, not chance.

Misschien is er wat te vinden op www.hobby-lasers.startpagina.nl

Er staan ook mensen op die hier op CO actief zijn.

Op 16 maart 2007 16:23:31 schreef Croeske_b:
ik heb ook nog eens een paar foto's genomen

Mooi hoor ! maar heb je nog wat meer foto's van de techniek ?! :-)

(ik zou trouwens persoonlijk de grondplaat mat zwart gespoten hebben)

Dit topic is gesloten