hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Ik ben 15 jaar, 1 jaar er mee bezig en onder andere door de hulp van deze site geintresseerd geraakt. Zit nu in examenjaar en ga volgend jaar (als ik slaag) Technisch middenkader-elektronica doen.

25jaar, meer dan 15jaar mee bezig ;)
Eerste project: een elco op wisselspanning aansluiten en laten ontploffen :)

Mijn leeftijd is 17 jaar en zoveel maanden. Op 5 mei word ik 18.

Erwin

Ik ben ook 17 en heb net een velleman k8055 in elkaar gezet. (1e echte project) Eerder heb ik al wel eens een lampje op een batterij aangesloten en met een bewegingsmelder aan de gang geweest maar niet echt met ic'tjes enzo. Laatste jaren was ik wel veel bezig met programmeren van site's (PHP enzo).

[Bericht gewijzigd door corniel op vrijdag 23 februari 2007 20:05:59

Ik ben 18.
Al 4a5 jaar bezig met elektronica,
mijn eerste projecten nog hiervoor was speelgoed uit elkaar draaien om te zien hoe het werkt. (en vervolgens meestal niet meer in elkaar krijgen)

Ik heb al veel projectjes gedaan, en ben nu bezig met PICs te leren gebruiken.

Ik ben 17 en al van toen ik 6 jaar was vees ik elektrische autootjes uit elkaar.
Eerste echte projectje was een vellemankitje weet niet meer welk.

Den Dries www.hulens.be

Nou dan zal ik het gemiddelde maar wat opkrikken: 42 jaar en vanaf m'n 14de aan het rotzooien met vooral audio.
Rob.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

27 jaar 12 jaar aan het etteren, laatst gevolueerd... ben nu imuum voor schokken :-)

loop nu achteruit en ik praat raar

eerst project: electromagneet aan deur van kamer die broertjes buitenhoud

[Bericht gewijzigd door Merijn op maandag 12 maart 2007 15:21:13

Waar ben ik aan begonnen!

Deze week woensdag krik ik het gemiddelde zeker met 0.0001 jaartje omhoog omdat den deze dan 18 jaar gaat worden....

@Merijn : dat achteruit lopen is nog niets maar
sredna taw lew si netarp raar tad ;)

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

-Ben 12 over 2 maandje's 13
-Ben bezig vanaf mijn 5de: mn pa helpen slopen van voedingen e.d.
- Mn eerste schakeling was een knipperlicht van deze site Daarna direct etsen en een labvoeding bouwen :)
- Al zeker 6x achter het 220 net gehangen

[Bericht gewijzigd door Technojunk op maandag 12 maart 2007 20:31:03

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

@merlijn dat is het beste project dat ik hier ooit heb gehoord

Anoniem

[geintje]echt wel! mag ik het schema?;)

het gemiddelde hangt rond de 26, vrijwilligers om het precieze uit te rekenen?

Op 12 maart 2007 20:27:44 schreef Technojunk:
-Ben 12 over 2 maandje's 13
-Ben bezig vanaf mijn 5de: mn pa helpen slopen van voedingen e.d.
- Mn eerste schakeling was een knipperlicht van deze site Daarna direct etsen en een labvoeding bouwen :)
- Al zeker 6x achter het 220 net gehangen

moet je zeker trots op zijn dat je al vaak aan het net bent blijven HANGEN! wil je nog je 13de verjaardag meemaken, of krijgen we een berichtje in de gazet?

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

volgende week 18:)

Het is idd niet om trots op te zijn, ik heb ook al paar keer een optetter gehad van de netspanning. Echter na mijn tesla project is mijn werkwijze toch drastisch veranderd:). eenmaal met kilovolts gewerkt wordt je toch heel wat voorzichter;)

22 jaren jong. Over iets minder dan 2 maand 23.

Het valt me op dat er ook nog best een grote groep jonge mensen is, zeg 12-18.(niet lullig bedoeld) Had verwacht dat ik wel een van de echte jonkies zou zijn.

Wat betreft aan 230 Volt gehangen, ja al een paar keer maar niet trots op ofzo.

1 keer uit laksheid met een niet geisoleerde schroevendraaier het kapje van het stopcontact erop draaien na het verven en per ongeluk net met het schroefje de verkeerde pool schampen (kriebelig aan de vingers)

1 keer met een lichtslang (niet van mezelf), was ik aan het uitrollen en greep aan het uiteinde waar normaal een rubberen dop op zit op de plek waar hij wordt afgeknipt. Vol met de duim erop, serieus een half uur nagenoeg geen gevoel gehad in de hand en hele dag lamme arm.

[Bericht gewijzigd door Wuzzelez op maandag 12 maart 2007 23:29:36

Op 12 maart 2007 21:25:26 schreef Monster_henry:
[...]

moet je zeker trots op zijn dat je al vaak aan het net bent blijven HANGEN! wil je nog je 13de verjaardag meemaken, of krijgen we een berichtje in de gazet?

JA helaas kon er ook niks aan doen,
ja ik kon er wel wat aan doe maargoed...
ik probeer het niet te doen
en NEE ik ben er NIET trots op want het doet ZEER |:(

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 12 maart 2007 21:01:36 schreef Andreesie:
[geintje]echt wel! mag ik het schema?;)

het gemiddelde hangt rond de 26, vrijwilligers om het precieze uit te rekenen?

was uitgelopen in resoluut drama.
had stalen plaat aan deurpost, ik magneet aan, broertje geroepen... trkt ie zo de deur open,
krrrrrrrrrk!!! kapotte deurpost magneet deed wel zijn werk iig. :-)

Ga weer beginnen met zoiets maar dan goed.
bijv met pic en lcd. sterkte regeling en uitlezing.
en stem herkenning voor het ontkrachtigen van de magneet.
heb dat ding nog wel ergens liggen.
eenmaal bekrachtigd = niet meer los (echt niet)

als het zover is start ik wel een topic hierover

Waar ben ik aan begonnen!
Henry S.

Moderator

Op 12 maart 2007 14:16:26 schreef 12V HiFi:
Nou dan zal ik het gemiddelde maar wat opkrikken: 42 jaar en vanaf m'n 14de aan het rotzooien met vooral audio.
Rob.

He, gelukkig wordt het gemiddelde wat omhoog gebracht.

Eind deze maand 38. :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Schepje erboven op dan :-)

Bijna 44, eerste project was het demonteren van mijn ouders wasmaschine (±35 jaar geleden), het weer in elkaar zetten is gedaan door de dealer, dat lukte mij toen nog niet(kon ook een tijdje niet meer zitten na die aktie)

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Ik ben 44 en al zo'n 30 jaar bezig met elektronica. Als ik de Lego lampjes en motortjes mag meerekenen kom ik met gemak over de 35 jaar heen.

Mijn voorkeur gaat uit naar digitale circuits, microcontrollers enzo... Boolse algebra ben ik veel beter in dan analoge schakelingen doorrekenen. Enneh printjes maken heb ik ook altijd veel gedaan en dat heb ik ook altijd heel leuk gevonden, maakt niet uit wat het doet ;-)

Vandaag was het zover, de volledige 18 levensjaren.
Vandaag naar een hogeschool geweest, (de nayer in sint katelijne waver) binnen een paar weken waarschijnlijk inschrijven

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Anoniem

Ik ben 17. In oktober 18.
Eerste project: Met mn pa een gloeilampje op een plankje, maar ja :/ de batterij was 9v en het lampje voor 3 volt. simpel: potmetertje er tussen met het onderschrift: Verbooden aan tu sitten!

(ik denk dat ik 7 oid was.)

Anoniem

@Monster_Henry: gefeliciteerd met je verjaardag!
eindelijk 'volwassen'
dat hoop ik ook te worden! (over iets minder dan 3 jaar)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)