Effekten schakelaar

IK heb 2 gitaar effekten, een Brian May Booster en een auto Wah. (ZELLUF GEBOUWD :))
Nou wil ik met een draai schakelaar (4 in 12 uit?) deze 2 effekten in serie en parallel zetten.
M.a.w:
Je kan de effekten in serie zetten:
Stand 1: in >> BM Boost >> Wah >> uit
Stand 2: in >> Wah >> BM Boost >> uit
of parallel
Stand 3: in >> Wah en Boost >> uit

Weet iemand hier iets op?? Ik wil ook niet dat ze "lekken"

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Weet niemand iets hier op ??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

ik zou gewoon enkele relais gebruiken.

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Dat lijkt mij niet nodig, plus ik ben bang dat een relais zou storen.
Ik heb een draai schakelaar; - 4 schakelaars 3 stand.
Maar mijn probleem is hoe moet ik deze verbinden??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Misschien met een combinatie van analog multiplexers uit de 4000-reeks?

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Op vr 03-05-2002 23:11:35 schreef Laurens:
Misschien met een combinatie van analog multiplexers uit de 4000-reeks?

Dat snap ik niet :)
Maar als iemand een relais zegt dan bedoelen ze toch meestal 4 schakelaars 2weg?? en ik heb 4 schakelaars 3 weg (aangezien ik ook 3 standen wil???????)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op za 04-05-2002 17:11:19 schreef Stefan:
Dat snap ik niet :)
Maar als iemand een relais zegt dan bedoelen ze toch meestal 4 schakelaars 2weg?? en ik heb 4 schakelaars 3 weg (aangezien ik ook 3 standen wil???????)

op de ingang van BM 2 standen : 1 aan ingang + 1 aan uitgang WAH

uitgang BM 2 standen : 1 naar uitgang + 1 naar ingang WAH

ingang WAH 2 standen : 1 naar ingang + 1 naar uitgang BM

uitgang WAH 2 standen : 1 naar uitgang + 1 naar ingang BM

indien je werkt met schakelaars moet je natuurlijk wel steeds alles op de goede combinatie zetten (vandaar mijn voorstel met relais) Met DC-relais verwacht ik geen storingen hoor. Wel heb je dan de nodige sturing nodig...

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Iep,
Het voorstel met de relais vind ik eerlijk gezegd nogal omslachtig, maar als je toch relais gebruikt en bang bent voor storingen, gebruik dan enkele ontstoringscondensatortjes, kan nooit kwaad... Maar het valt best wel op te lossen met een draaiknop, ze deden het over 30 jaar al op die manier in versterkers met tape1, tape2, aux, mag, cer, enz... ingangen, en toen lukte dat ook met één knop, toch?!

pff.....

Ik heb zitten te kloten en ik heb iets gevonden, maar dan heb ik 2 diodes nodig. Kan dit aan een ingang van een effekt?? (ge)??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Als je een signaal (wisselspanning) door een diode stuurt, dan heb je geen bruikbaar signaal meer over.

pff.....

Diodes? hou er dan wel rekening mee dat je audiosignaal dan niet meer negatief kan zijn, en dus gaat clippen. Tenzij je signaal unipolair is.

Koert was eerder :)

[Bericht gewijzigd door Laurens op zaterdag 4 mei 2002 20:58:05

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

en germanium diodes>>
en hoe kan je anders terug loop tegen gaan?? (feedback / loop)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op za 04-05-2002 22:00:16 schreef Stefan:
en germanium diodes>>
en hoe kan je anders terug loop tegen gaan?? (feedback / loop)

kanook niet

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Kan wel, moet je het met opamps doen.

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Op za 04-05-2002 22:53:53 schreef Laurens:
Kan wel, moet je het met opamps doen.

en hoe moet ik dit met op-amps doen Laurens??
Mail naar driess94@queenzone.com
Aangezien ik denk dat dit getekend moet worde>>

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Nah goed dan ga je dus richting de bekende VCA uit de synthesizerwereld. Met de LM13600 kun je er 2 maken.

http://home.hetnet.nl/~organix/vca.jpg

(dit schema heb ik trouwens overgenomen uit de datasheet van de LM13600)

Met de 1k potmeter stel je de 0-grens van de VCA in.

Als Iabc = 0, dan komt het ingangsignaal dus bij de uitgang. Een weg terug (feedback van out naar in) is er niet. Moet je wel overal even een weerstand aan de 'out' zetten voordat je alle uitgangen met elkaar gaat verbinden.

Ik heb dit niet getest maar ik denk wel dat het werkt aangezien je dan gewoon een sum-amplifier hebt.

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Op vr 03-05-2002 19:43:28 schreef sven:
ik zou gewoon enkele relais gebruiken.

FF hier op terug vallen (aangezien dat op-amp spul iets te veel ruimte aan prints in neemt :D)
Als je relais gebruikt heb je ook schakelaars, dan heb je toch het zelfde probleem??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op ma 06-05-2002 21:17:57 schreef Stefan:

[...]

FF hier op terug vallen (aangezien dat op-amp spul iets te veel ruimte aan prints in neemt :D)
Als je relais gebruikt heb je ook schakelaars, dan heb je toch het zelfde probleem??

tja, maar met relais moet je enkel 1 3-standen knop verzetten, wat toch makkelijker is dan steeds 4 knoppen in de juiste positie te zetten

pointers don't kill programs, programmers kill programs

ff een tekening van Stefan:

http://www.endoria.net/upload/index.php/2554894271

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Tnx Bastiaan :)
Kijk wie dit een beetje begrijpt :) 1e 2 standen zijn serie (deze zijn perfect :))
Maar nu de 3e stand(para) dit wil niet lukken :( er blijft maar lekken :( en met diodes valt dus veel van het signaal weg :(

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ