Kan niet inloggen op hogeschool!

Lieve moderators, wij zitten met gans ons klas en docenten regelmatig op circuitsonline in onze hoge school (kaho sint lieven, gent, rabot),
vroeger werkte dit perfect tot op vandaag, wij probeerden allemaal in te loggen, maar wat wij kregen van melding was
'Uw acount is gebaned!' Iedereen krijgt dit daar, de ganse hoge school , van blok A tot I. Hoe komt dit? Wij hebben nogtans niets strafbaars gedaan..
Hartelijk dank.

lees:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/41712

eens, het kan wezen dat iemand van jullie school gebanned is maar dat daardoor jullie hele school niet meer op circuitsonline kan komen.

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Hej yarule

kijk hier even:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/41712/1/bans

ik denk dat electro_freak het voor jullie verziekt heeft. Even contact op nemen met de mods zal dit wel kunnen oplossen denk ik

[edit] erik was me net voor..[/edit]

Hartelijk dank! Welke onozelaar heeft hier echter voor gezorgt?

Waarschijnlijk die Jos van Mieghem ofzo.. dat is de laatste die gebant is, en heeft idd een IP ban gehad.

Jos van Mieghem? Dit is een ex leraar van mijn vorige school (VTI deinze)
Dit zal waarschijnlijk iemand anders zijn..

klein is fijn

Moderator

Op 30 maart 2007 13:35:02 schreef Yarule:
vroeger werkte dit perfect tot op vandaag, wij probeerden allemaal in te loggen, maar wat wij kregen van melding was
'Uw acount is gebaned!' Iedereen krijgt dit daar, de ganse hoge school , van blok A tot I.

Ik zie in de lijst van jouw IP adressen geen IP staan dat geband is. Stuur anders even een mailtje met het IP dat ze daar gebruiken.

Nu zit ik echter thuis.. daarjuist op school, heb ook proberen inloggen lukte niet.
EDIT : gisteren rond 11h heb ik mij wel kunnen inloggen, op school.

[Bericht gewijzigd door Yarule op vrijdag 30 maart 2007 13:45:38

Ik vind dit wel maar onozel hoor, voor 1 persoon een ganse school IP bannen, inclusief dus 5000 studenten.. :s

Sorry ik kan het niet laten

Hoe kunnen de moddarators nu weten dat er een hele school aan dat adres vasthangt?

groetjes Tecnicus

Electronics--> if it works it makes your day but else it brakes your day

Tja, één rotte appel in de mand ...
Maar de strop rond 'Jos van Mieghem' zijn nekje komt wel steeds strakker te zitten... >:)
Aan Yarule de schone taak om uit te zoeken wie deze vogel in 't echt is.

Als je gebruikt maakt van een eigen laptop,kun je een proxyserver gebruiken,en dan log je via het IP van de proxy in.
Op school terminals,zul je dit waarschijnlijk niet in kunnen stellen.
Thuis op je PC Remote desktop aanzetten,van school,inloggen op je PC thuis,en van daar uit,naar dit forum.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

Op 30 maart 2007 14:03:14 schreef Rd12tf:
Tja, één rotte appel in de mand ...
Maar de strop rond 'Jos van Mieghem' zijn nekje komt wel steeds strakker te zitten... >:)
Aan Yarule de schone taak om uit te zoeken wie deze vogel in 't echt is.

AlS IK HEB TE PAKKEN KRIJG ARRRGG

Op 30 maart 2007 14:06:47 schreef Akino:
Als je gebruikt maakt van een eigen laptop,kun je een proxyserver gebruiken,en dan log je via het IP van de proxy in.
Op school terminals,zul je dit waarschijnlijk niet in kunnen stellen.
Thuis op je PC Remote desktop aanzetten,van school,inloggen op je PC thuis,en van daar uit,naar dit forum.

De school heeft echter enkel poort 8080 openstaan en
tja met tunneling kan je van school gesmeten worden..

Stap naar de directeur en leg daar het probleem uit. Je hebt toch een goed argument.
Gr. Johan

DOA, NLA,... Ain't war hell?

Op 30 maart 2007 14:44:10 schreef Yarule:
[...]
AlS IK HEB TE PAKKEN KRIJG ARRRGG

Kan simpel zijn. Kijk naar de post datum/tijd van Jos zijn posts en overleg die gegevens met de systeem/netwerkbeheerder van de school. Middels het syslog en internet access log moet de groep verdachten al snel kleiner worden.

En Johansson99 heeft gelijk, geen eigen rechter spelen, al is de verleiding groot ...

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op vrijdag 30 maart 2007 14:57:07

Sorry ik kan het niet laten
Hoe kunnen de moddarators nu weten dat er een hele school aan dat adres vasthangt?
groetjes Tecnicus

We zien dat aan de grote hoeveelheid gebruikers welke `wel eens' gebruik maken van het betreffende IP.
Als men op die school wil proberen het probleemgeval te verhelpen dan is dat prima en willen wij (in ieder geval ik) best meewerken en -denken. :) Maar wij kunnen er zelf niet zoveel aan doen.
Dat het veel potentieele gebruikers treft is waar, aan de andere kant kunnen die thuis of elders gewoon van Co gebruikmaken.
We konden in dit geval op dat moment niet anders als een ip-ban uitdelen om Co leefbaar te houden. Maar die hoeft zeker niet voor altijd te gelden oid.

Voor zover ik kan nagaan heeft dit alles overigens niets met het geval Jos en zijn laatste IP ban te maken.

de school kan natuurlijk per gebruiker bepaalde sites blokken dit kan een uitweg geven voor de rest van de gebr8uikers op dat IP

maar dat iseen zaak voor shcool

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Het is simpel voor de mods op co te zien of het een school of openbare school is... ik denk niet dat er iemand thuis 20 kinderen heeft ?:P
Waarom delen jullie een ip ban uit als hij een acc ban heeft?, omdat hij weer een ander acc aanmaakt?
Ik denk dat jullie nog wel kunnen kijken op welke ip's hij nog meer heeft ingelogd?
Bekijk die eens en kijk of hij daar alleen op inlogd en dat is dan zijn thuis ip life is so simple...

Ik hoop niet dat het bij ons ook gaat gebeuren.
Ik denk niet dat school er wat aan zal doen ( hier tenminste) het is een site waar ze niks mee te maken hebben en wat diegene gedaan heeft heeft ook niks met school te maken.
Hij doet het via school zodat hij er thuis wel op kan komen of iets dergelijks.

Mvg Lithium

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

We delen alleen een ip-ban uit als dat noodzakenlijk is, dus als mensen nieuwe accounts blijven aanmaken.

Dat gaat snel vervelen.. Deze persoon was ws thuis al lang geband.

Ik begrijp overigens werkelijk niet wat mensen hiertoe drijft, maargoed, ik snap wel meer dingen niet ;)

Ok,
Je zou het ip weg kunnen halen en kijken of hij weer gata vervelen.
Mocht dat wel het geval zijn dan moeten er andere maatregelen getroffen worden en de enigste die zou werken is inderdaad de school vragen om een site ban.
Weet alleen niet of ze dat doen want ze zijn hier al te beroerd om een printer opnieuw te installeren....
Mvg Lithium

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
free_electron

Silicon Member

misschien is het die school zelf wel die blokkeert.

- ofwel omdat wij altijd ( ik dan toch ) op de kap van on-derwijzers zit
- ofwel omdat ze niet willen dat hun studenten het antwoord op co gaan zoeken

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Op 30 maart 2007 16:55:59 schreef Lithium:
Het is simpel voor de mods op co te zien of het een school of openbare school is... ik denk niet dat er iemand thuis 20 kinderen heeft ?:P

Hoeveel daarvan hebben een CO account? ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Shiptronic

Overleden

@henry, als het jouw kinderen waren? allemaal! :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Anoniem

Op 30 maart 2007 14:51:10 schreef johansson99:
Stap naar de directeur en leg daar het probleem uit. Je hebt toch een goed argument.
Gr. Johan

dat is èrrug moeilijk!
bij mij op school moet je alleen maar voor school bezig zijn
op schoolcomputers en CO is niet iets voor school....
maar je kan CO alleen maar gebruiken voor een werkstuk van elektronica en daar doen ze bij mij op school al moeilijk over.....
DUS: als ik naar de directeur/systembeheerder ga en zeg dat ik op CO wil, maar CO is geblokt door school zeggen ze:' CO niks te maken heeft met school!':(