Dit wilde ik eigenlijk maken, maar ik kon niet zou gauw een ferriet ring vinden hier in de teringzooi... ;-)

Vaas ik hoor daar ook WMR ( met een S9 signaal ) je zal wel geen andere uitwijk hebben denk ik.Of wel??

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Nee, niet zo 1,2,3

Heb nog wat kristallen in een andere bouwvorm maar die passen niet zomaar op de print.

Hoever ben jij zo op een portable te ontvangen MRF?
Ook een kilometer of 3?

Nooit geprobeerd maar als ik de verhalen mag geloven dan kan dit inderdaad wel eens zo zijn.
Het signaal komt later weer uit de ionesfeer terug op aarde.Dus dat de dodezone bij jou begint na 3 km is niet zo gek lijkt me.

Je kan de antenne ook eerst wel even op de receiver zetten en kijken of je WMR ontvangt.Op 5.825.00 kHz zitten ze ook nog een keer.
Of anders Mistery 6.220.00 kHz S9+35 Db

Je zou op 6651.5 wat kunnen proberen. deze freq. zit het dicht bij je gedipte antenne.
Heb je al eens geluisterd Vaas met wat verzwakking aan .
Je ontvanger is overstuurd door de signalen uit de 49 mtr band en weet er dan geen raad mee.een hoop smurrie dus met verzwakking is dit niet meer zo en komen ze weer binnen.

Dat ga ik zometeen proberen.
Ik heb eigenlijk niet gekeken of het vrij was :o

Ben net even aan het zoeken geweest in de rommelkist en heb daar drie van die grote bruine kristallen gevonden.
6651,5
6675
6100

Is daar nog een frequentie bij, waar ik zeker geen gebruik van moet maken? Het is niet de bedoeling dat ik belangrijke communicatie zit te storen.

Moet toch ook eens zo'n kistje met kristallen zien te vinden en het zendertje aanpassen met een kristalvoetje
o.i.d. Zo is het ook maar behelpen!

---En weer uit de lucht..

---> Beide stations ontvang ik niet, ze verdwijnen in de s9+10 storing. Zowel op mijn EH als langdraadantenne
Rond de 3900 heb ik nergens last van.

-Met wat verzwakking, kan ik op de 6400 twee stations doorelkaar horen, ik weet niet wat er vandaag hier allemaal aan de hand is zeg!
-Nou, ik heb iig begrepen dat ik daar met mijn zendertje vandaag niet doorheen ga geraken! Morgen zal ik dat kristal eens gaan vervangen.
Als voetjes kun je mooi die Molex pinnetjes gebruiken, die ook aan de computervoeding zitten kwam ik net achter. Dan heb ik in het vervolg de mogelijkheid om te wisselen

[Bericht gewijzigd door Vaas op ]

Ik ben benieuwd vaas. er is denk ik ook een longskip dit weekend weer op 48, dan is het lokaal moeilijk gehoord te worden.

Op 14 april 2007 20:34:57 schreef Vaas:
Nee, niet zo 1,2,3

Heb nog wat kristallen in een andere bouwvorm maar die passen niet zomaar op de print.

Hoever ben jij zo op een portable te ontvangen MRF?
Ook een kilometer of 3?

Hier is het na een 3 kilometer afgelopen met het signaal , voor lokaal is 48 meter echt niet bedoeld.
zelfs nu denk ik dat jullie mij niet kunnen ontvangen op 6375 khz.

Nee niet echt, Exteme met 5 watt in New York nu.

Ongelofelijk...maar ik ben zelfs terug gegaan naar 2 watt,en was nog steeds in New York te horen.

Tjeezus! Inderdaad ongelofelijk! Wat is er aan de hand de laatste tijd? :)

(Swan heeft ineens wel erg veel haast met verhuizen...)

Ja Hans flikker die dozen in de hoek,en optuigen die handel!!!

Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig mensen.
Ik ben sociaal aan het doen.
Beetje fietsen met mama enz enz
Maar zie dat het nu weer beter gaat he?
5Watt 2Watt echt zeer goed allemaal!

Rob007.

Op 15 april 2007 01:25:35 schreef EXTREME:
Ja Hans flikker die dozen in de hoek,en optuigen die handel!!!

Ik zou wel willen, maar ben net als Rob, ook sociaal aan het doen... ;)

MRF & Extreme & Westcoast did it again. Oke het is weer gelukt vanacht , na het sociale leven om 01.00 toch weer rapport van George mogen krijgen.

Continued decent long skip conditions this weekend to the USA. The highlight
was hearing Extreme Radio with their QRP test at 5 watts, and later at 2 watts.
WMR made it over the 3rd weekend in a row. Thanks to MRF Radio for the nice
e-QSL.

PIRATE (Europe-NL). 6306.56, MRF Radio, 2307-2310 Apr 14, Quick test; heard the
Free with "Alright Now". Much splatter from the station on 6300 and 6308.
(Maroti-NY)

PIRATE (Europe). 6308.7, UNID, 2305-2308 Apr 14, Have no idea who this could be.
Although I heard music, it was QRMing MRF on 6306 which I was trying to hear at
the time. (Maroti-NY)

PIRATE (Europe-NL). 6309.72, Extreme Radio, 2243-2251 Apr 14, This was a QRP
test from Extreme Radio. "Owner of a Lonely Heart" was heard at tune-in when
the rig was at 5 watts. A bit later they went down to 2 watts, and I was able
to copy the pre-recorded ID. Two watts is the lowest power level I've ever
heard on 48 meters. (Maroti-NY)

PIRATE (Europe-NL). 6374.2, Westcoast AM, 2304-2306 Apr 14, Noted in passing,
didn't stay with it as they came in better last weekend. (Maroti-NY)

Op 15 april 2007 11:48:02 schreef MRF-Technoligy:
MRF did it again. Oke het is weer gelukt vanacht , na het sociale leven om 01.00 toch weer rapport van George mogen krijgen.

...maar het vreet wel aan mij dat de hobby op een laag pitje staat, als ik de ontvangstrapporten zie van iedereen (en dan met name die van Bert en Marcel)...
Ik ben momenteel drukdoende ben met de verhuizing... Zit door de week in 3-ploegendienst met het fantastische rooster van 6 x vroeg-, 6 x laat- en 6 x nachtdiensten... Mijn eega is vandaag naar haar werk en we hebben nog een prachtige meid van twee rondlopen, dus... (+ nog het subtropische weer buiten in April!!!). Geen ontkomen aan, de Swan heeft het (te) druk! |:-(
Wanneer alles een beetje achter de rug is, hoop ik met mijn nieuwe(!) langdraadantenne van 13 mtr. buiten(!) in ieder geval een kans te maken bij de twee ontvangstbroeders in NY (D & G). Een goede aarde zal overigens geen probleem worden aangezien de fam. de Swan dichtbij het water komen te wonen. :)

Toen om een uurtje of 3 nog even over de KG heen fietste hoorde ik idd wat Amerikanen boven in de band op 80. Ook nog een station op 1650kHz, maar helaas kon ik z'n naam niet verstaan.

Goede berichten hier allemaal zeg!
"Helaas" met dit mooie weer moet ik vanmiddag ook aan mijn fiets/wandel verplichtingen voldoen. ;)

Ik zal het spul vanavond toch nog eens proberen op een frequentie.

Super dit!

Zijn ze al ruim een paar jaar bezig op dit forum, om het piraten op de hf banden te promoten, en is er eindelijk eens wat moois te doen op de banden, moeten ze fietsen met de vrouw...whaha

GR Fred.

Op 15 april 2007 01:14:04 schreef EXTREME:
Ongelofelijk...maar ik ben zelfs terug gegaan naar 2 watt,en was nog steeds in New York te horen.

Als 5W lukt, lukt 2W ook, weinig verschil in dB's ;)

wij zijn vanochtend gehoord in de usa.

even wat hoogte punten uit de email.

It is with great pleasure that I write to tell you that I have heard your Pirate radio station. I hope you will find this of interest. I find listening to Pirate broadcasts both challenging and entertaining. It is a challenge (and lucky) to tune into the right time and place. Especially so for Europirates as the conditions need to be just right across the big pond. It’s entertaining and unpredictable as there is no holds bar as to the content and music.

Your signal was of weak strength and did fade in/out during the time I was listening. There was no interference from any other stations. There was a slight amount of atmospheric noise, which affected reception. Overall reception quality was fair - poor. However, considering your transmission power this was a good catch from here in Pennsylvania, the Keystone State.

COMMENTS
I really liked your music even though it was tough to really enjoy it. I’ve noticed that EuroPirates play a lot more better music than your US counterparts. I am curious where you got your station name from ?

Pennsylvania? Toe maar weer! Weer es wat anders dan NY! Ik kijk zo langzamerhand nergens meer van op... Sterk werk, John! :)

Op 16 april 2007 01:21:32 schreef Weazel:
I am curious where you got your station name from?

Zouden ze de Blue Diamonds daar ook kennen? ;)

Op 16 april 2007 01:00:46 schreef Henry S.:
Als 5W lukt, lukt 2W ook, weinig verschil in dB's ;)

Moah, niet helemaal Henry... Met wat meer Watt zou het inderdaad geen ruk uitmaken, maar met low power "across the ocean" is elk stukje vermogen mooi meegenomen. Scheelt in dit geval een fraktie meer dan een 1/2 S-puntje.

Ik denk het niet, het lukt of het lukt niet.

Op 17 april 2007 19:29:46 schreef Hans de Swan:
[...]
Moah, niet helemaal Henry... Met wat meer Watt zou het inderdaad geen ruk uitmaken, maar met low power "across the ocean" is elk stukje vermogen mooi meegenomen. Scheelt in dit geval een fraktie meer dan een 1/2 S-puntje.

Ja inderdaad Hans, en dat halve s-puntje kan net genoeg zijn om boven de storing uit te komen.

Wat je zegt, het verschil tussen 100watt en 200watt had nagenoeg niks uitgemaakt.