hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Als iedereen nu zijn geboortedatum invuld, kan er een query gedraaid worden ;)

Anoniem

query?(gemiddelde, uitslag?)
en mijn geboortedatum staat al in mijn profiel...

Daarvoor was het meer wasmachines kapot maken en ach ja, ook nog eens af en toe een video recorder over straat smijten. Wat heb ik een spijt daar van. Er zaten zoveel mooie elektronica componentjes in![/b]

ik heb vroeger ook altijd dingen gesloopt, ik haalde alleen de motortjes er uit maar toen wist ik nog niet wat je allemaal met die componenten op die printplaatjes kon doen!!!

Hoi, ondertussen reeds 64 gepasserd.
Hou van jongsaf te experimenteren en vooral veel uiteengooien om te zien hoe alles werkt.
Zou graag nog iets beginnen met pics, maar alles is me nog wat onduidelijk.
Ik zoek dus nogal op internet en deze site.
Ook gefeliciteerd met de 20000 leden.

clement

Op 21 april 2007 18:57:51 schreef clement:
Hoi, ondertussen reeds 64 gepasserd.
Hou van jongsaf te experimenteren en vooral veel uiteengooien om te zien hoe alles werkt.
Zou graag nog iets beginnen met pics, maar alles is me nog wat onduidelijk.
Ik zoek dus nogal op internet en deze site.
Ook gefeliciteerd met de 20000 leden.

Welkom bij deze 60-plussers club, clement! D'r zitten wel een paar jonge snaken bij, maar dat verhoogt het vermaak... :-)
Laat je zeker niet tegenhouden door je leeftijd om wat nieuws aan te pakken. Zelf (61 in augustus) ben ik enkele jaren geleden met avr's begonnen, en dat heeft er voor gezorgd dat m'n electronica-hobby --die wat aan't verwateren was-- nieuw leven ingeblazen werd.
Wat pic's betreft is de webstek van Frits beslist een aanrader.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

In de 60-plussers club zit natuurlijk wel een bom ervaring! De "oudjes" kunnen de jonge snaken dus genoeg leren ;) haha!

aan pros

Bedankt voor de tip, ik had zelf reeds deze site gevonden, zeer interssant..

Bedankt voor het medeleven.

Hoi,
Ik ben 30 jaar
Ben sinds mijn 14de zo stilletjes aan begonnen.
Een "doormeter" met fietslampje + batterij en twee kabeljes op een houten plankje in een metalen doosje.

Ben 63 jaar en al sinds mijn tweede jaar in aanraking gekomen met de netspanning.
Dit kwam doordat ik met een gevonden spijker probeerde
er achter te komen wat er nou precies uit die gaatjes
van het stopcontact kwam. (deze zaten op de plint vlak
bij de vloer; mocht toen nog bij het Amsterdams(ch)e 2 fasenet)
Gevolg: BRUUUUUUUL! tot in de hoogste frequenties aan toe.
Resultaat: HF- Audio electronica- en muziektic aan overgehouden evenals ochtend Duffheid.
Het is nu gelukkig wat minder en moeders zei toen dat ik er wel overheen zou groeien maar niet hoelang dat zou duren.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Ik ben 43 en had toen ik 6 was twee spijkers.
Heerlijk wat een ervaring, daar moest ik meer van weten!
Heb uiteindelijk mijn MTS-ec met telecom (dat ging toen nog over rasterfrequenties) en regeltechniek gedaan.
Antennetechniek, anesthesie apparatuur, audioschakelingen met name buizentechniek, PA en geluidstechniek (speel zelf diverse instrumenten). Ook glasvezeltechniek gedaan. Veel analoge applicaties ontworpen en gemaakt.
Nu met veel pijn bezig de PIC te ontdekken.
Die spijkers was een stuk sneller begrepen.

[Bericht gewijzigd door Hansel op maandag 14 mei 2007 01:35:43

Groet, Hans.

uhhh 23 jaar
nu 3 jaar bezig met elecrotechniek en sinds 2 maanden geleden begonnen als hobby met electronica(NOOB)

Murphy's Law: Anything you try to fix will take longer and cost more than you think.

20 jaren jong.. en vanaf me derde al bezig met elektronica.. kijken waar stopcontacten voor zijn enz.. later de lampjes op 9V blokjes duwen. en de wat andere simpele dingentjes.. druk alarmpjes op de deur.
nu 4jaar (slechte studie) gehad op het befaamde MTS ROC te Nijmegen.. ben zeer slecht te spreken over de school omdat ze tot in de minimums alle onderdelen behandelen. van IC logica weet ik dus niet meer als de and of en or poortjes. maar goed na een geslaagde stage toch aardig thuis in de meeste basis schakelingen. en geslaagd als AVR koning van de klas. :)

iets zonder duidelijke functie is vaak meer waard als iets nuttigs...

Duh wees blij dat ze alles uitgebreid behandelen. Ik zou juist minder blij als ik dingen moet maken terwijl ik eigenlijk niet weet hoe het nou echt werkt.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

ben 23 jaar, in juli 24. Heb na me mavo een opleiding elektrotechniek/telematica succesvol afgerond. Ben nu bezig met me afstudeerstage voor de opleiding E-technology (HBO elektrotechniek).

bijna klaar en dan volgend jaar maar op de TU verder.

HBO niveau is een behoorlijk lachertje al zeg ik het zelf. heb zo goed als niks geleerd, enkel tijdens project, waar ik zeer veel tijd mee ben bezig geweest.

Interesse in het ontwerpen van pcb's, Displays, PIC's en AVR's

[Bericht gewijzigd door Mitchell S op maandag 14 mei 2007 15:44:39

Ik ben nu 13 ben zon 3jaar nu mee bezig.
heb toen ik 10 was electro doos gekregen :) daar had ik jaartje mee geprutst toen kreeg ik een bestuurbare auto voor men verjaardag daar heb ik als neon ledjes onder gemaakt en poosje terug nog een fm bug.

36 Jaar alweer. Ik ben met elektronica begonnen toen ik 7 jaar oud was. Van mijn ouders kreeg toen na het behalen van mijn zwemdiploma A mijn eerste elektronicadoos: de EE 2050 van Philips. Later werd die serie flink uitgebreid: ik heb zelfs de televisiedoos, de EE 2008, gehad! Het is mij nooit gelukt de televisie te bouwen, maar de Lissajousfiguren die je met een bepaalde schakeling zichtbaar kon maken, waren prachtig!

Voor mij is de lol er met al die geprogrammeerde logica wel af...

Nog 36.
Sinds baby dingen gesloopt om te bewaren wat ik eruit kon slopen.
Verder nooit bij mij opgekomen om er ook dingetjes mee te maken.(Slopen is voor mij een meditatieve bezigheid/ beleving).
Nou ja...Eigenlijk wel verzonnen ,maar de in elkaar gesoldeerde kluwen componenten werkte nooit.Tot voor kort en ik het breadbord ontdekte.
Vier weken terug een eerste schakelingetje gemaakt op een breadbordje.(Klein duimpje van D.Best).De metronoom op basis van de ne555.En wat raad je.....HET WERKTE!

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.

Leeftijd: 12
Aantal jaar bezig met elektonica:nog maar een paar dagen
Eerste project: binnenkort een knipperlichtje

29 Jaar

Opleiding:
LTS-electro
MTS-electro/besturing
HTS-electro/Technische ComputerKunde

Pas na mijn studie thuis aan de slag gegaan met elektronica o.a. Led verlichting, microcontrollers, FPGA's en Robotica.
Ook op mn werk een aantal Robotica freaks gevonden waar we samen ideeen uitwisselen en mee doen met sommige wetstrijden en af en toe iets op het werk organiseren met 'Mindstorms'.

40 jaar

bezig... pff al heel lang... vanaf een jaar of 10 ,in het begin met treintrafo en wat lampjes.

Ook het oude vuil langs voor radio's,pick ups en andere zooi...

TL buis starters in serie met een gloeilamp , hadden we ook disco..

Nog wel eens een zware opdonder gehad van een TV, met de achterkant open aan alle potmetertjes draaien, en kijken wat er op het beeld gebeurde... :-)

ook nog zo'n expermiteerdoos gehad van Tandy... met van die draadjes die je tussen een veertje moest stoppen...

toen nog een tijd 3 meter zenders, en voedingen en troep gebouwd , begreep wel niet zo hoe het werkte, maar had op de LTS geleerd wat een weerstand was, en waar je een beetje op moest letten...

toen kwamen de computers... toen al gauw van alles aan de computer via de printerpoort..

ben ook electromonteur geworden... nog jaren op avondschool gezeten... en toch aardig terecht gekomen..

nu werk ik al een jaar of 15 als PLC programmeur...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

13 jaar
ik doe het 2 maanden, nou ja ik ben tot ik ong. 10 jaar werd bezig geweest ons huis te terroriseren door alle wekkers onder handen te nemen :p
En veel met lego gerotzooid vroeger, trauma aan over gehouden den ik :P

eerste 'project' : Bel/ vonkzender

Ik ben nu bezig met een verlichtings- etsbak te maken

[Bericht gewijzigd door Stan v. op woensdag 1 augustus 2007 19:12:36 (13%)

Ik ben 20 en ben ongeveer een klein jaartje bezig met elektronica hoewel ik het al wel heel m'n leven interessant vind. Ik ben gelijk begonnen met digitale elektronica omdat ik dat het leukst vindt.

Eerstje project was maar gelijk een digitale wekker :P Die werkte. Zelf ontworpen en geprogrammeerd.
Nu bouw ik een inbraakalarm.

Volgend jaar ga ik 't wat hogerop zoeken en elektrotechniek studeren.

[Bericht gewijzigd door Babylon op woensdag 1 augustus 2007 19:07:32 (16%)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

Hallo,

Ik ben 14 jaar en al 4 jaar bezig met elektronica. Ik ben begonnen met de componenten uit allerlei apparaten te halen en op mijn zelfgemaakte experimenteerdozen te plaatsen waarmee ik wat geexperimenteerd heb. Daarna ben ik vele boeken gaan meebrengen uit de biblitheek om me nog meer te verdiepen in de elektronica. Onlangs heb ik nog zo'n 243 elektuurs gratis gekregen van de bibliotheek!!!
Dankzij elektuur ben ik dan begonnen met het programmeren van microcontrollers.

Bart.

mijn site --> www.elektronica.tk

nu 14.
ben al sinds mijn 11 bezig ongeveer.
ooit begonnen met een ledje aan het stopkontact(zonder weerstand)
en mijn broertje wordt morgen 11:D

42 alweer

Begonnen op mijn 8e met het slopen van de buizenversterker van mijn vader met de nieuwe schaar van mijn moeder.
Bleek dat je vingers in het stopcotact steken minder pijn deed dan de draai om mijn oren. :)

Ik dacht in die tijd nog dat er werkelijk een mannetje in de radio zat en de televisie dat was een eng monster dat piept en bromt.

Ik heb de LTS afgemaakt in 1983. De MTS was in 1989 klaar en op 1-2007 rolde ik als ING Hiddink van de HU.

Hmmm.. wat zal ik nu eens gaan doen?

oh, ja, dankzij Circuits Online heb ik nu een topbaan en ik werk daarnaast parttime aan mijn eigen bedrijfje.

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.