Mengpaneel

Ik weet dat een mengpaneel maken al vaak ten sprake is gekomen... Maar ik ben al een tijdje opzoek naar een STEREO mengpaneel om zelf te maken.. Ikzelf heb hier helemaal geen verstand van maar ik denk toch dat het met een duidelijke en makkelijke tekening moet lukken. Misschien met wat hulp van familie ofzo.

Ik heb laatst al een mengpaneeltje gevonden dat mij wel leuk leek om te maken... Ik had het gevonden bij Conrad.nl de MCCRYPT SA 100/2 hij leek me wel te maken maar de getalletjes waren te onduidelijk. weet iemand misschien een leuk STEREO mengpaneel shema voor mij... Niet te moeilijk... Dankjewel

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Wat zijn je eisen?
Hoeveel kanalen wil je?(alleen line of ook phono) Wil je ook toonregeling per kanaal?
Wil je cross-flader? Wil je met een koptelefoon kanalen voorbeluisteren?

Edit:
Welkom op CO!

Ik heb het al weleens meer gezegd.

- Of je moet het echt super leuk vinden
- Of je wil iets high end maken

Maar anders moet je een mengpaneel gewoon kopen. Tegen die prijzen valt gewoon niet meer te bouwen, om over de afwerking (frezen en dergelijke) nog maar te zwijgen...

Groeten Dennis

No pain no gain

Ja die zooi allemaal... Dat maakt niet zoveel uit een stuk of 3 kanalen... Ja met koptelefoon als dat kan... crossfader hoeft niet. En je moet zo ook per kanaal kunnen regelen. En dat met phono hoeft niet perse maar als het kan graag! En ja ik vind het bouwen gewoon super leuk en een nuttige tijdsbesteding... Trouwens aan de onderdelen kan ik meestal wel zien te komen... En een microfoon zou ook wel leuk zijn...

[Bericht gewijzigd door Electronick op dinsdag 2 september 2003 18:31:40

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Heel erg bedankt maar ik snap er een paar dingentjes niet aan...
1. achter de Potmeter staat een bolletje met een streepje door. Waar is dat voor?
2. Rechts onderaan (figuur 3) staat de uitgang maar vlak ervoor staat nog eens zon bolletje met een streepje door die ook eruit gaat. Waar is die voor?
3. Helemaal rechts onderaan staat weer zoiets maar daarna staat een rondje met een ander klein rondje erin waar is die dan voor??

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

dit zijn aansluitpunten voor signaal positieve spanning en negatieve spanning en voor uitgangen

mvg Michel

Si vis pacem para bellum.

Dat snap ik niet helemaal...

Zou ik daarover misschien wat uitleg mogen??

Enne trouwens helemaal links onderaan bij afb. 3 staat ook zo'n bolletje met streepje en dan twee aarde aansluitingen. Wat moet ik daarmee doen??

En ook mis ik de min aansluiting van de voeding! ??
Of ben ik nu dom?

[Bericht gewijzigd door Electronick op woensdag 3 september 2003 16:43:22

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Op 2 september 2003 22:27:29 schreef Nick Rongen:
Heel erg bedankt maar ik snap er een paar dingentjes niet
3. Helemaal rechts onderaan staat weer zoiets maar daarna staat een rondje met een ander klein rondje erin waar is die dan voor??

Op 2 september 2003 22:38:41 schreef Nick Rongen:
En ook mis ik de min aansluiting van de voeding! ??
Of ben ik nu dom?

min aansluiting heb je volgens mij zelf al gevonden

beter goed gejat, dan slecht bedacht!