schema voor een versterker

yow
ik zou graag een versterker willen maken, maar ik heb geen schema dat past.
Want mijn oude is kapot en is weg.
Ik heb 4 boxen van 300 Watt en 8 ohm dus ik heb een schema nodig voor 1200 watt, en dat is een pak.
Ik beschik over een voeding van 12 V 22 A en ik heb mistens dan als het niet in een gaat, twee versterkers van 300 watt 8 ohm nodig

edit:

tekst iets of wat duidelijker gemaakt en de titel aangepast.

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op dinsdag 7 mei 2002 18:48:44

God schiep de wereld, wij het internet ...

Op di 07-05-2002 18:09:22 schreef digi:
yow
ik zou graag een verster maken maar ik heb geen schema dat past want mijn oude is kopat en is weg ik heb 4 boxen van 300 Watt en 8 ohm dus ik heb een schema nodig voor 1200 watt en das een pak ik beschik over een voeding van 12 V 22 A en ik heb mistens dan als het niet in 1 gaat 2 versterkers van 300 watt 8 ohm nodig

Een kleine opmerking. Wij zijn heus geen mierenneukers als het om de Nederlandse taal gaat, maar zou je a.u.b wat DUIDELIJKER in NEDERLANDSE zinnen en gebruik makend van bepaalde interpunctie regels je vraag kunnen stellen. Ik heb jou vraag vier keer over moeten lezen om te begrijpen wat er stond.
Een duidelijke vraagstelling lijd vaak tot een goed en bruikbaar antwoord.

ojaa:

Dit lijkt mij meer iets voor de sectie audio, --> moved

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op dinsdag 7 mei 2002 18:45:12

IF you can't convince them, then confuse them!

Ik geef idd Jeroen gelijk :) je vraag stelling klopt van geen kante :)
Maar wat ik na 7x leze begrijp is dat je een power amp zoekt ?? van > 160W +/- 16o <20A met 22v~??
Of is dit te duidelijk ?? lol

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Hugo Welther

Moderator

Kijk eens in de biep bij de oude Elektuurs. Die hebben een aantal jaren geleden een versterker van 1kW gepubliceerd.

Misschien is dat wat?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

1 Kw?? Is dat neit veel>? Daar kan je volgens mij heel A'dam overstemmen ??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op di 07-05-2002 19:02:40 schreef Stefan:
1 Kw?? Is dat neit veel>? Daar kan je volgens mij heel A'dam overstemmen ??

neehoor, valt wel mee, ik heb bij die huldiging van ajax een paar boxen weggezet die een vermogen van ongeveer 2.5 KW hadden, en dat viel reuze mee qua volume :D

IF you can't convince them, then confuse them!

OK ik geef toe ben best goed in overdrijven :) maar voor een particulier die geen problemen wil krijgen met milieu en defensie (ik geloof dat dit samengaat??) Aangezien iedereen onder een aantal decibel moet blijven??
Maar ff terug naar topic, ik heb diverse versterker schema's. Als iemand die wil (max 400W geloof ik:)) Je kan toch amps aanpassen??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
High met Henk

Special Member

Hmm in je huiskamer 300 W RMS??? Tja het kan wel natuurlijk, maar het zal wel een muziekvermogen of een piekvermogen zijn. Ik zou dat eerst maar ens checken voor je daadwerkelijk aan de gang gaat met schema's zoeken.

Want als je boxen hebt die echt dat vermogen hebben, heb je haast geen ruimte meer over om nog te zitten in je huiskamer :P.

Check eerst ff want bijna elke fabrikant pronkt met het piekvermogen en zet er als je geluk hebt ergens in hele kleine lettertjes ook het nominale/sinus/RMS vermogen bij. Dit is het echte vermogen.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???