Spybots

Ik constateer dat er meer behoefte is om mij via email te bereiken. Als ik mijn email adress vermeld in mijn profile, in hoeverre ben ik dan veilig tegen spambots ??

Theo

In the beginning there was nothing.... and even that exploded...

heel veilig alleen tegen menselijke bots niet

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Hugo Welther

Moderator

Veilig.
Het mailadres wordt weergegeven als afbeelding, en niet als ASCII tekst.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Redelijk veilig, maar er zijn al spybots met tekstherkenning.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb vooralsnog nooit spam gekregen op het in mijn profiel staande emailadres. Behalve toen een kennis het nodig vond mijn adres te gebruiken voor het verkrijgen van een gratis mobieltje van Ericson. |:(
Sommigen blijven daar in trappen...

Anyway, het mailadres in je profiel is mij veilig genoeg.
En wat die tekstherkenning-spybots betreft; kunnen de emailadressen (nog steeds als afbeelding) niet verscholen worden achter een button oid? Of is dat ook gemakkelijk te vinden voor die spybots?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Is spam nog steeds zo een issue dan ?

In Gmail vrijwel geen last, ook al komen er een kleine 600 per maand binnen.

heb ik geen last van, als er op mijn gmail spam binnen komt zijn dat mails die naar aliassen gestuurd worden, die vermeld staan op een website, in html pags dus...

btw, hier is dat toch geen gewone afbeelding? die hier heeft toch geen extensie?

free_electron

Silicon Member

Op 21 mei 2007 23:05:26 schreef Aart:
Is spam nog steeds zo een issue dan ?

In Gmail vrijwel geen last, ook al komen er een kleine 600 per maand binnen.

gmail lost dat anders op.
zij gaan de inhoud van alle mails na.
als hun indexing machinee een paar honderd of duizend dezelfde meails ontvangt ( dezelfde tekst maar andere afzender , das meestal het geval. de tekst is identiek maar de afzender is gelijk.

ditto voor mails die gif of jpeg plaatjes bevatten. die plaatjes zijn altijd dezelfde. als die gedecteerd worden van teveel bronnen met random adressen wordt dat gevlagd als spam.

ditto voor mails waarvan het adress eigenlijk niet het jouwe is.

hun machiene is in staat die er uit te plukken en te vlaggen als spam. dan wordt die ogenblikkelijk uit ALLE gmail accounts verwijderd.

ook als iemand een bepaalde mail vlagt als spam. er wordt een counter bijgehouden. als een hoop mensen die mail vlaggen als spam : huppekee : ze lopen een retroactieve filter die de mail van de inbox in alle gmail accounts naar de spambak verplaatst.

de algoritmes zijn vrij simpel, je hebt alleen verschrikkelijk veel horsepower nodig om al die mail accounts te checken en crosschecken. en aan horsepower ontbreekt het bij google nu eenmaal niet, en hun zoekalgoritmes zijn superkrachtig dus het is heel eenvoudig om te cross checken en cross indexen.

komt daarbij dat, als je al het aantal cpus in die gedistribueerde computer, die de google machiene eigenlijk is, samentelt heb je een machiene die een 'order of magnitude' krachtiger is dan de snelste supercomputer ter wereld.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM