video naar usb

hey,

ik heb een vraag,
voor het werk moet ik veel randapparatuur voor tv's installeren maar af en toe zijn mijn klanten zo stom om nog geen tv in huis te hebben als ik langskom en dan moet er achterna nogmaals iemand langskomen dus bedacht ik het volgende:

aangezien ik totaal geen video out op mijn laptop van het werk heb dacht ik of het niet mogelijk was om via usb een connectie te kunnen maken naar het toestel, als ik op een of andere manier het signaal kan omzetten van usb naar s-video ofzo zou dat fantastisch zijn want dan kan ik elk toestel aansluiten.

ik heb op internet al iets gevonden:
http://www.ramelectronics.net/html/usb_video_adapter.html

weet iemand van jullie hoe ik zoiets kan maken want als ik het opzoek kost dat nog redelijk wat geld en natuurlijk is het niet de bedoeling dat het veel kost

ik ken toch het een en ander van elektronica dus dat is niet zo een groot probleem

in elk geval op voorhand bedankt

Henry S.

Moderator

Dat dingetje doet juist het omgekeerde, video -> USB, andersom heb ik nog niet gezien.

Zelfbouw loont in dit geval echt niet!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Bestaat niet. Dan zou je een videokaart in USB vorm moeten hebben. Daar is het USB protocol láng niet snel genoeg voor.

Waar jij naar moet kijken is een schakeling die van VGA-RGB --> Scart(rgb+sync) maakt. Bijna élke laptop heeft een VGA uitgang. Niet eens zo heel erg moeilijk.

http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/circuit.html

Kijk eens aan, hopelijk kun je er wat mee.

EDIT: foute link aangepast, dit is het goede circuit

ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik zou het omgekeerde moeten hebben, ik zou een extern toestel moeten kunnen afspelen op mijn laptop scherm, niet omgekeerd.

ik heb idd een vga out maar bij mijn weten kan ik daar geen externe toestellen op afspelen.

het zou dus voor de duidelijkheid bv de bedoeling zijn om een settopbox of dvd af te spelen op het scherm van mijn laptop zodat die kan ingestelt en getest worden

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 mei 2007 22:27:36

Henry S.

Moderator

Op 31 mei 2007 22:18:03 schreef 1811:
[...]
ik heb idd een vga out maar bij mijn weten kan ik daar geen externe toestellen op afspelen.

Een 'out' is geen 'in', dus nee, dat wil niet. Maar zoals ik al zei is zelfbouw niet te doen.

Al zou ik gewoon weer weg gaan bij die klant... ze kunnen alleen naar het displaytje kijken :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Heb nog wel zoiets voor je, scherm is 5" :

http://www.cetsolar.com/images/CXTV1.jpg

mag voor 10 Euro weg, werkt ook op 12V

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 31 mei 2007 22:30:33 schreef Roland van Leusden:
Heb nog wel zoiets voor je, scherm is 5" :

[afbeelding]

mag voor 10 Euro weg, werkt ook op 12V

das vriendelijk maar ik vrees dat dat in mijn camionet redelijk snel zou sneuvelen, heb al aan die optie gedacht

als het niet mogelijk is, zoek ik wel iets anders, eventueel met scart modulatie en dan via pcmcia tv tunerke ofzo, in elk geval toch bedankt voor de info

Dit is wat je zoekt.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JKPIA4&sho…

analoge tv tuner. Video in
en USB.

Zelf een iets oudere versie en het werkt niet verkeerd.

succes.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
free_electron

Silicon Member

Op 31 mei 2007 21:48:32 schreef fritsuitoosterstreek:
Bestaat niet. Dan zou je een videokaart in USB vorm moeten hebben. Daar is het USB protocol láng niet snel genoeg voor.

toch wel. matrox en nog ene paar naderen hebben dat .

een usb to vga convertor.
in het blokje zit ene volledige vga controller chip.
dus allen de 'primitive' instructie moetne over usb. en 480 megabit per sconde ... no problemeo ( het werkt alleen met usb2.0. is niet backward compatible met 1.0 )

zelfs een M2T stream moet lukken. die is 25 Mbyte per seconde das dus pakweg 250 megabit /seconde ( ik reken wat overhad mee. dus 10 bits per 'byte' . dis in princiep kan dus zelfs high definition video over usb blazen.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

lukt inderdaad, ook voor HD, AVC intra en DVCPROHD zijn 100 of 50Mbit per seconde, avcHD nog minder. DV komt ook toe met 25Mbit/seconde. over USB2 kan dat zelfs aan 16 keer de normale beeldsnelheid.

Mama look, -a-booboo

Op 31 mei 2007 21:48:32 schreef fritsuitoosterstreek:
Bestaat niet. Dan zou je een videokaart in USB vorm moeten hebben. Daar is het USB protocol láng niet snel genoeg voor.

http://www.sitecom.com/product.php?productname=USB+2.0+to+VGA+Adapter&…
kant en klaar te koop.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Goed maar dat is allemaal niet waar de TS naar op zoek is.
Hij zoekt zoiets:
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_…
€36 niet voor tobben prijs.

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!

Op 1 juni 2007 09:30:11 schreef Jordi:
Goed maar dat is allemaal niet waar de TS naar op zoek is.
Hij zoekt zoiets:
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_…
€36 niet voor tobben prijs.

voila da is het, dit zou ik willen maken
ik zou gewoon moeten weten hoe dat gebeurt en dan kan ik zelf iets maken, zelfs al denken jullie dat dat de moeite niet waard is. Ik hoef trouwens enkel beeld te hebben, geluid is niet nodig.

maken wordt altijd duurder dan 36 euro. Als je het al lukt

hoewel als ik het zo lees zou ik toch voor een losse (LCD) monitor gaan die je in een koffertje verpakt voor transport. anders moet je iedere keer je laptop starten en zo. Je hebt tegenwoordig van die kleine lcd´s voor in de auto met video in. mooi koffertje er om heen en klaar. wil een een hufterproef koffer kijk dan naar peli cases.

Ik heb dan ook het liefste voor elk doel zijn gereedschap

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op vrijdag 1 juni 2007 10:04:58

Op 1 juni 2007 09:54:25 schreef 1811:
[...]

voila da is het, dit zou ik willen maken
ik zou gewoon moeten weten hoe dat gebeurt en dan kan ik zelf iets maken, zelfs al denken jullie dat dat de moeite niet waard is. Ik hoef trouwens enkel beeld te hebben, geluid is niet nodig.

Dat wil je echt niet zelf maken, zal wel een asic in zitten. Ik heb het ding gekocht, en het doet wat er op de doos staat. Dus als het voor je werk is, aanschaffen en declareren.

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
free_electron

Silicon Member

die dingen zijn meestal gebaseer op een chipje van philips of k-world.

zelf maken is uitgesloten... de driver alleen al ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM