[IA] Proton ide

Heb zelf nog nooit van de naam Beryl (bij Crownhill) gehoord.
Zal er eens even naar vragen bij ze.

EDIT:
@Gerwinh, kun je me die mail van die offerte eens even sturen?

[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op dinsdag 5 juni 2007 21:34:49

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Beryl is blijkbaar een meisje op kantoor.
Lester heeft de mail van je gelezen, blijkbaar is er toch een misverstand tussen jullie geslopen.

Ik heb een e-mail van ze gehad dat erg aannemelijk lijkt.
Ik heb gevraagd of ze het goed vinden dat ik de mail hier plaats (even wachten op antwoord, misschien plaats ik het hier morgen, zodat ieder z'n eigen conclusies kan trekken).

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Lucky Luke

Golden Member

ok. ik pas mijn conclusie vast aan:

"er werkt tenminste 1 kluns (m/v) bij proton, op een functie die iets te maken heeft met Customer Care en inmiddels ook PR"

dankzij deze kluns (m/v) ga ik toch nog maar eens een poginkje wagen met Mikrobasic. daar heb ik namelijk voor bijna hetzelfde geld ook een ontwikkelbord erbij. (en: ik kan het nu lekker uitproberen met de trialversie tot-2k-code voor PIC, (een 16F628A heeft ook maar 2k), en als ik de syntax ken overgaan op de AVR versie :)) Enig minpunt is dat je daar volgens mij alleen creditcard kan betalen... (heb ik dus niet)

edit:
hmmm... hier haal ik toch weer uit dat ik beter geen Mikrobasic kan nemen. (zie F_E 's post)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op donderdag 7 juni 2007 16:56:21

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 6 juni 2007 20:28:31 schreef Frits Kieftenbelt:
Beryl is blijkbaar een meisje op kantoor.
Lester heeft de mail van je gelezen, blijkbaar is er toch een misverstand tussen jullie geslopen.

Ik heb een e-mail van ze gehad dat erg aannemelijk lijkt.
Ik heb gevraagd of ze het goed vinden dat ik de mail hier plaats (even wachten op antwoord, misschien plaats ik het hier morgen, zodat ieder z'n eigen conclusies kan trekken).

Kun je de management samenvatting geven:
a. Crownhill gaat alsnog tegen een gereduceerde prijs de pakketten leveren.
b. De situatie blijft zoals die is: er wordt niets tegen een gereduceerde prijs geleverd.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Ik ga het niet vertalen omdat ik het 100% wil doorgeven:


Hello,

Yes we have a Beryl ( Female) here, she handles sales. I have spoken to here regarding Gerwin Hummel. The story is as follows.

He contacted us, well before the new prices were published. He asked for a bulk purchase discount. Beryl used here judgement and offered him the reseller price for purchases of 3 or more units. She sent an email - which I have read - that clearly stated that he could buy at the reseller price of 99 pounds plus Delivery and VAT.

He want ahead and sent a request for a proforma invoice for three copies, we sent the proforma invoice for 99 x3 plus delivery and VAT.

He then complained that the price was too high and wanted to buy the product for 99 inclusive of VAT and delivery.

We advised him that we did not offer that in our emails and that we would not supply at 99 inclusive of VAT and delivery.

We have heard no more from him.

If this is some form of blackmail to try and get PDS at a vastly reduced price, it will not work.

If it is a genuine mistake, then he should come back to us and request new pricing. Since we have now reduced the prices and he never actually placed an order, he can contact us and buy at the new reseller price.

For him to complain about us on a foreign forum, where we cannot see or understand the complain is useless. He did not come back to us, he simply disappeared after we sent the pro forma invoice.

Bericht van toestemming publicatie:

Hello, I don't think I've said anything that's untrue or that I would not repeat.

The email was intended for you, but if you'd like to make it public, you can do so.

I'll take the risk of it being interpreted badly.

It seems to me that its a big misunderstanding and that we have given everybody the opportunity to buy and use our product as a great price.

It will not last for ever, the price is for a limited period so I guess the next problem is when your Dutch colleagues leave it 'til Autumn and then complain that we have increased the price. when in fact we will have only done what we said, - put the price back up to 150 GBP after the summer period price reduction!!!

Ieder mag zijn conclusies trekken.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Hij zegt dus dat ik eerst een aanvraag heb gedaan voor 3 stuks ? Wat dus absoluut niet klopt? De eerste aanvraag in de eerste mail was 10 stuks toen ik om de offerte vroeg was dit verhoogd naar 15? Er is nooit sprake geweest van 3 stuks ???

Er wordt gezegd dat ik de prijs te hoog vond?

!!!DAT IS NOOIT GEZEGD!!!

Ik had gevraagd of de prijs die zij gaf inc or ex btw en vat was

Hierop heeft zij gereageerd dat de prijs 99 was plus verzenden en vat!!!

En ik heb hun ook nooit willen zwartmaken omdat ik zelf ook veel gebruik maar van hun programma!!!

Goed lezen Gerwin, er staat dat je hun standaard prijsopgave hebt gekregen van 3 or more stuks.

EDIT:

Op 7 juni 2007 21:15:39 schreef Gerwinh:
Ik had gevraagd of de prijs die zij gaf inc or ex btw en vat was

Hierop heeft zij gereageerd dat de prijs 99 was plus verzenden en vat!!!

Nou, dan klopt het toch wat ze zeggen?
99 pond en dan nog verzenden + VAT erbij

[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op donderdag 7 juni 2007 21:28:52

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

ja...

fout gelopen door vertaling,misbegrepen....

Kan wel eens gebeuren, maar wij zitten nog altijd zonder een volledige versie...

Gaan we dit terug opnieuw opstarten ???

Heb je soms intresse Frits Kieftenbelt voor dit op jou, of iemand anders op zich te nemen.Mijn engels is ook niet van mijn beste, dus ik wil ook niet problemen hebben moest ik dit op mij nemen.

alvast bedankt aan iedereen die er zich heeft voor ingezet

Wat ik van hun begrepen heb dat ze dit niet (meer) doen en lees bovenstaand (Engelstalige) e-mail van hun.

Je kunt de hele zomer een korting krijgen.
Ze schrijven dat je dus niet te lang moet wachten zodat zij (als in de herfst de prijs weer normaal wordt) niet het verwijt krijgen dat ze in één keer een stuk duurder zijn geworden, terwijl dat dus niet zo is.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

He want ahead and sent a request for a proforma invoice for three copies, we sent the proforma invoice for 99 x3 plus delivery and VAT.

Hier staat toch duidelijk dat ik een aanvraag heb gedaan voor drie stuks en dat ik daarop een reactie terug heb gehad met kosten wat dus niet zo is.

Dat over plus is dan een communicatie fout want ik zag toen dus dat dat incl verzenden en btw was

Ik had namelijk gestuur of die 99GBP inclusief of exclusief verzenden was

Hierop reageerde zijn dat het plus verzenden en vat was dus heb ik aangenomen dat dus inclusief verzenden en btw is!

@Frits Kieftenbelt hieronder

Bedankt is namelijk ook NOOIT de bedoeling geweest van mij!

[Bericht gewijzigd door Gerwinh op donderdag 7 juni 2007 21:37:11

Die slag is jouw!

Over het zwart maken, ik heb ze (na de eerste e-mail) al geschreven dat jij Proton niet zwart maakt op C.O. forum.

EDIT:
Zij lezen dit topic ook, maar kennen nauwelijks (lees: geen) Nederlands.
Al met al is het dus een communicatiefout.
Spijtig dat dit zo moet lopen.

[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op donderdag 7 juni 2007 21:40:45

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Lucky Luke

Golden Member

@Gerwin H.
Ik weet niet of je er bezwaar tegen hebt jou mails naar hun ook hier neer te zetten, dan kunnen we ze allemaal zelf lopen vertalen en ook echt onze conclusies trekken. Dankzij Frits K hebben we iig de helft van de info alvast, en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, maar zo goed versta ik nou ook weer geen engels ;)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

I have an qeustion

Is there an option if we buy for example 10 licenses that we can get discount ?

The reason is the we are students and we dont have the money that you have to pay for 1 licence

If this is posible can you give us then an total cost including shipping to the netherlands ?

Greetings

Gerwin hummel
The netherlands

Hi

we can offer 10 @ 99.00GBP each, unfortunately this is the best price we can offer at this time.

Beryl

Oke this is inc. VAT or ex. VAT ? andt shipping cost ar ?

Hi

thsi is 99.00 GBP Plus delivery and plus VAT.

Beryl

Stuk overgeslagen die geen toevoeging hebben zoals vraag of het met of zonder boekje was enz hieronder mijn antwoord op de eerste aanvraag voor 15

Hmm u said below

Hi

thsi is 99.00 GBP Plus delivery and plus VAT.

Beryl

But in your Quotation its more then 300 gbp more ? why is that ?

Greetings,

Gerwin hummel

Hierna kreeg ik andere factuur waarop ik gereageerd had dat het dus volgens mij niet klopte maar dit dus een miscommunicatie is waarop zij beantwoorde van

Hi

the price I quoted was 99.00 Plus delivery and VAT.

scroll down to see my confirmation of this

Beryl

Achteraf blijkt het dus een miscommunicatie te zijn :(

Eigenlijk had ze duidelijk geweest kunnen zijn door er gewoon bij te typen of de verzendekosten INCL of EXCLU bij die 99 GBP.

Maarja,....

Iedereen kan er dus zijn eigen conclusies uit trekken, en dermee zitten wij allemaal zonder dit software pakket.

Alvast bedankt Gerwinh&de rest voor al deze moeite

Is geen mis communicatie maar mis lezen.
thsi is 99.00 GBP Plus delivery and plus VAT.

oftewel de software a 99 GBP plus delivery (dat is erbij) en plus (nogmaals erbij) VAT

Gerwinh heeft dat begrepen als dat zit erbij maar het moet zijn dat komt er nog bij.

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

hihi, eigenlijk vind ik het verhaal wel grappig :) wat 1 woordje al niet kan doen. Maare misschien kan je op verzendkosten alleen al besparen nog.

LED there be light

gebrek aan communicatie waardoor ze een slordige 1600€ verliezen...

messchien komen we er wel nog uit, ik ben nog steeds geintresseerd in het pakket

imagination is more important than knowledge

GBP 99 * 1,47 = € 145,53 + 19% = €173,18.

Als Voti het nu voor dit bedrag wil aanbieden :-)

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Ja zou leuk zijn, ik heb vorige week ook al een mailtje naar Wouter gestuurd, met de vraag wat hij kan doen.

Hij is tenslotte de distibuteur voor Crownhill in Nederland.

Helaas heb ik tot nu toe nog niets van hem gehoord.

Ferry......

Ferry.......

Op 7 juni 2007 22:48:19 schreef Ken waldek:
gebrek aan communicatie waardoor ze een slordige 1600€ verliezen...

messchien komen we er wel nog uit, ik ben nog steeds geintresseerd in het pakket

Crownhill ligt hier heus niet wakker van ;)
Als we in de 10.000'en euri zitten merken ze iets :)
Wél erg jammer dat niet is doorgegaan. Gerwin heeft z'n uiterste best gedaan! Iig bedankt hiervoor, Gerwin

VOTI heeft de prijs inmiddels aangepast! Het pakket wordt nu aangeboden voor €199,92 incl. BTW.

Lucky Luke

Golden Member

hmmm. dat is nog steeds best een nette prijs...

ik zit me nu ook in te lezen in AVR (dwz: ik lees elke avond een stukje van de ATTINY26 datasheet), dat ding kan meer en is goedkoper dan een PIC16F628. Dus ik weet niet hoe lang ik nog doorga met PIC's...

probleem...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Henry S.

Moderator

Op 7 juni 2007 16:01:41 schreef Lucky luke:
[...]
edit:
hmmm... hier haal ik toch weer uit dat ik beter geen Mikrobasic kan nemen. (zie F_E 's post)

Dat kan je controleren door naar de grootte van de hex van diverse programma's te kijken.
Bijv 'blink a led', eentje dat een display aanstuurt en eentje met een hoop lusjes en subs.]

Op 11 juni 2007 13:01:53 schreef Lucky luke:
hmmm. dat is nog steeds best een nette prijs...

Rond die van de vorige IA, maar vergeet AVRBascom ook niet.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 11 juni 2007 18:35:46

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.