Een vaststelling

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

er stond ook onder marco:

ALS je naar een puntensysteem wilt.

ik zie grote voor en nadelen zoals je zegt

want ik lees hier nog iets te vaak: overbrug de zekering maar e.d. adviezen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

ik houd zeker niet van een punten systeem, het is geen wedstrijd !

je krijgt van die rare dingen , mensen willen dan een ineens zoveel mogelijk punten hebben.

hetzelfde met mensen die zoveel mogenlijk postings willen , of postinges/dag.

wel heb ik en ander idee, de Mods hebben nog wel eens het probleem dat het persoonlijk word.

waarom moet er bij een mod actie een naam staan?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Anoniem

Op 12 juni 2007 09:27:37 schreef shiptronic:
ik houd zeker niet van een punten systeem, het is geen wedstrijd !
[...]
waarom moet er bij een mod actie een naam staan?

idd, CO is niet een wedstrijd, en als er toch een puntensysteem komt en zou er competitie onstaan weet je zeker dat mensen gewoon dingen gaan zeggen die 'hulpvol'
zijn voor ts, zoals: 'dan moet je hem met 6 volt voeden...'
komt een ander aan: 'nee, en ic werkt op 5 volt...[en nog meer stierenschijt]'

uit eindelijk krijg je dan dat het halve forum nutteloze informatie zit. die gaan de mods verwijderen en dat doen ze zoveel dat ze rsi krijgen en hebben we geen mods meer...

en die naam onder een actie schrijven ze zelf er bij volgens mij

Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
High met Henk

Special Member

Op 12 juni 2007 13:02:13 schreef 6foot6:
ik zie meer in airmiles

volgens mij zie jij ze vliegen :+

maarem, ik zei nogmaals: als je VOOR een punten systeem bent.

Ik sta zelf in dubio en nog steeds.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

is het niet zo dat degene die veel posten vaak ook goede antwoorden geven. omdat als iedereen continu tegen hen zou zeggen wat lul je nu...dan stop je vanzelf wel

daarbij dat vaak slechte en waardeloze antwoorden van de wat jongere bezoekers komen. aan de andere kant hebben jongeren veel tijd om te posten.

als deze constatering correct is kun je heel snel een waarde aan de aan de member toe kennen.

leeftijd * posts per dag / constante = waarde member

Leeftijd is niet echt een factor waarmee je moet beoordelen. Ik zie zat posts van mensen rond de 16/17 die erg nuttig zijn, je moet het dan echt over de jongste hebben van 10 tot 14. En iemand die 50 is hoeft echt niet meer kennis te hebben dan iemand van 25.

chuckie

Honourable Member

Ik denk dat we het een en ander maar over moeten laten aan de zelfreinigende functie die CO heeft, doorgaans wordt de stierenfeaces snel genoeg aan de kant geveegd door forumleden met parate en terzake doende meningen en anders grijpen de MOD's wel in,die ook nog wel eens last hebben van een surplus aan electronica kennis en/of kennis van de Nederlandse taal.

-edit-
@Red Arrow
De kennis hier op het forum waar het de jongere garde betreft verbaast mij zelfs weleens, maar wat je niet uit moet vlakken is de ervaring die de oudere garde meebrengt.
Je herkent ze ook meestal aan afdrukken van een TO220 behuizing in de duim, tinspetters op de volledige onderarmen en scherven van onplofte C'tjes in het voorhoofd.
Ik geef hier maar mee aan dat zulke mensen alles al meegemaakt hebben en de input die daaruit volgt bijzonder waardevol is.

[Bericht gewijzigd door chuckie op dinsdag 12 juni 2007 15:42:14

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
KT88

Overleden

Op 12 juni 2007 13:02:13 schreef 6foot6:
ik zie meer in airmiles

ROFL!!

Maar serieus, ik denk niet dat er zo'n puntensysteem zal komen.
Ik ben zelf member op andere fora, daar heb je dan een status "titanium member" ofzoiets als je zoveel posts bereikt. Soit. Je kunt nog steeds fout zitten.
Allemaal penisnijd, het leidt af van het werkelijke doel en dat is zinnig posten (met af en toe een geintje ertussendoor).

loop je hier lang genoeg mee, dan weet je wel wat de sterke punten van de members zijn en kun je de antwoorden daarnaar inschatten.
En wie nog niet zolang meeloopt, komt daar vanzelf achter door goed te lezen.
Foute oplossingen of antwoorden worden sneller gecorrigeerd dan dat je met je ogen kunt knipperen. ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

...het leidt af van het werkelijke doel en dat is zinnig posten (met af en toe een geintje ertussendoor).

Volledig mee eens.
Ik heb me --lang geleden-- eens beziggehouden met het (automatisch) bijhouden van gegevens in een bepaalde area in Fidonet: per gebruiker het aantal posts, aantal woorden, percentage quoter e.d. berekenen en maandelijks posten. Was leuk om te doen, maar verder had het geen enkel nut...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
High met Henk

Special Member

Op 12 juni 2007 19:31:07 schreef KT88:
[...]

ROFL!!

Maar serieus, ik denk niet dat er zo'n puntensysteem zal komen.
Ik ben zelf member op andere fora, daar heb je dan een status "titanium member" ofzoiets als je zoveel posts bereikt. Soit. Je kunt nog steeds fout zitten.
Allemaal penisnijd, het leidt af van het werkelijke doel en dat is zinnig posten (met af en toe een geintje ertussendoor).

loop je hier lang genoeg mee, dan weet je wel wat de sterke punten van de members zijn en kun je de antwoorden daarnaar inschatten.
En wie nog niet zolang meeloopt, komt daar vanzelf achter door goed te lezen.
Foute oplossingen of antwoorden worden sneller gecorrigeerd dan dat je met je ogen kunt knipperen. ;-)

Even je hele tekst gequote omdat ik er niet in kon knippen!

Ik kan mij hier ooit herinneren dat er een vraag van een newbee kwam over een step-down trafo: "wat is de primaire kant?"

en toen zei iemand ('t was toen net een andere newbee, sorry)
"de kant met de dikke draad"

Enfin voor iemand kon antwoorden had de TS al angesloten met DESASTRUEZE gevolgen.

Het is JAAAAAAREN terug, maar ik ben het nooit vergeten.

TS had niets, maar trafo was gefrituurd. Voor het zelfde geld schrikt hij, mikt het ding in de gordijnen en huis vlamt af.... het is een beeld wat ik bij me houd...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Op 12 juni 2007 09:27:37 schreef shiptronic:
wel heb ik en ander idee, de Mods hebben nog wel eens het probleem dat het persoonlijk word.

waarom moet er bij een mod actie een naam staan?

Dat zetten we er zelf bij. En dat geeft niks, dan kan er per mail nog uitleg worden gevraagt als dat nodig mocht zijn.
En dat het af en toe iets te persoonlijk wordt is eigenlijk niet zo'n vreselijke ramp.

Overigens was mijn binnenkomer bij CO ook gelijk een "persoonlijke" aanvaring met een mod. Kan gebeuren, en zoveel ervaring had ik ook niet op fora.

KT88

Overleden

Op 12 juni 2007 20:23:06 schreef High met Henk:
Het is JAAAAAAREN terug, maar ik ben het nooit vergeten.

Tja......die dingen kunnen zeker voorkomen.
Had deze persoon niets gevraagd had het ook verkeerd kunnen gaan.

Ergens houdt de verantwoordelijkheid op (voor ons als mods, voor de site als geheel, en ook voor de members).

En ik zie niet in hoe een ranking hier iets aan had kunnen veranderen.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Anoniem

Op 11 juni 2007 22:19:18 schreef KT88:
[...]
.....is er een aantal mods...... [afbeelding]

Feedback-pagina:Als we de schakeling of de informatie in de site opneem,

hoezo slechte grammatica door de modjes?
(leek me hierwel geschikt:P)

klein is fijn

Moderator

Nog steeds niet die vermanende vingertjes tussen de deur gestopt Andreesie?

Op 12 juni 2007 21:43:02 schreef Andreesie:
Zaag zaag
(leek me hierwel geschikt:P)

Nee! is weeral niet geschikt, ik geef KIF, en andere gelijk!
Soms geef je een antwoord waar de nuttige waarde 0,0e99 van is!
Denk je soms wel na als je iets antwoord?

Sorry als het grof lijkt aan de andere mensen, moest er gewoon even uit!

Kijk, je bent waarschijnlijk IRL een toffe gast maar niet altijd zo betweterig doen AUB!

I rest my case...

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
KT88

Overleden

Ach, we zijn allemaal jong en enthousiast geweest, toch?

Maar dit topic wordt wel een beetje belegen, we doen hem nu maar echt op slot.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Dit topic is gesloten