dode-link meldingen

Het gebeurd mij regelmatig dat als ik in een topic een link aan klik, de pagina niet gevonden of geopend kan worden.
hebben meer mensen daar last van en is het een idee om die linken te melden op een centraal punt zodat ze verwijderd kunnen worden?

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.

Gewoon pech ?

Ik zie er niets in, als je iets wilt hebben kun je proberen te mailen, daar heb je veel meer aan.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
High met Henk

Special Member

hmm tja, het forum is al een X aantal jaar oud

Al mijn links zijn vervallen naar een eu domein.

dus die doen het neit meer, alle oude posts editten gaat mij BEETJE ver!

Als je iets zoekt lijkt mij handig omd e persoon die TOEN gepost heeft een mailtje te sturen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het wordt inderdaad een beetje ondoenlijk om alles te achterhalen en je loopt natuurlijk het risico dat een link het ene moment niet werkt ,maar de volgende keer weer wel.
Jullie hebben gelijk,bedankt voor de reactie.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
benleentje

Golden Member

Het zijn inderdaad vooral de oudere topic van meer dan een jaar terug waar de plaatjes er niet meer instaan. Maar het verhaal zelf is er wel.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Als de link niet werkt zoek je gewoon de naam van de site op via google.

voorbeeld: http://www.circuitsonline.net/forum/50887 werkt niet dus zoek je gewoon www.circuitsonline.net op.
Dan moet je maar eens op de site de informatie zoeken die jij nodig hebt.

Het is dus handig als dode links blijven staan. (anders kan je niet zoeken)

Het forum zou wel kunnen werken met een "kerkhof" een plaats waar topics van 2 jaar oud of gesloten topics worden in gedumpt.Zo weet de gebruiker opvoorhand dat de links in die posts oud zijn en misschien niet meer werken.

Bedankt voor uw reactie. Het mooie aan CO is dat het "open minded" is...
benleentje

Golden Member

De Beerput van circuits online :(

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
klein is fijn

Moderator

Op 28 juli 2007 11:01:04 schreef Tecna:
Het forum zou wel kunnen werken met een "kerkhof" een plaats waar topics van 2 jaar oud of gesloten topics worden in gedumpt.Zo weet de gebruiker opvoorhand dat de links in die posts oud zijn en misschien niet meer werken.

En dat levert, what, op? Helemaal niets. Plus dat het een gigantische berg werk is.

Veranderlijkheid is gewoon een eigenschap van het internet, leer er mee leven. Anders heb je altijd nog dat kruisje in de linker bovenhoek. ;)

Op 28 juli 2007 14:37:05 schreef benleentje:
De Beerput van circuits online :(

Dat heet de trashcan. En daar gaan wel eens topics in die volledig hun waarde hebben verloren omdat de links allemaal dood zijn. Maar dat zijn topics die we alleen per toeval tegengekomen zijn.
Het opruimen van alle slotjes kost al vele avonden, ik wil geeneens weten hoe lang dode links opruimen wel niet zou kosten.

Mocht je nog een oude Upload Archief link tegenkomen uit de tijd dat het nog geen eigen domein had in de vorm van

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=xxx

Vervang dan het eerste deel van de link voor de huidige url en plak de bestandsnaam er weer achter. In de meeste gevallen zijn die bestanden er nog steeds.

http://www.uploadarchief.net/files/download/xxx

Op 28 juli 2007 14:54:40 schreef klein is fijn:
[...]En dat levert, what, op? Helemaal niets. Plus dat het een gigantische berg werk is...

Voor het verplaatsen van posts ouder dan 2 jaar, kan je toch gewoon een programma schrijven. (of laten schrijven)

Waarschijnlijk zal je zo een programma's wel ergens kunnen kopen ook zeker. Maarja dat kost dan weer geld.

Bedankt voor uw reactie. Het mooie aan CO is dat het "open minded" is...

Op 28 juli 2007 15:05:04 schreef Marcel:
Mocht je nog een oude Upload Archief link tegenkomen uit de tijd dat het nog geen eigen domein had in de vorm van

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=xxx

Vervang dan het eerste deel van de link voor de huidige url en plak de bestandsnaam er weer achter. In de meeste gevallen zijn die bestanden er nog steeds.

http://www.uploadarchief.net/files/download/xxx

ja hoor, laat de mod's maar weer het werk doen, alsof ze nog niet genoeg te doen hebben met dit mooie, maar zeker grote, forum. Dus ik zou zeggen Marcel, wie houd je tegen de oude links zelf te edditen!! >:)

Look at me, I can't fly.....
klein is fijn

Moderator

Op 28 juli 2007 16:58:03 schreef treinfreak:
Dus ik zou zeggen Marcel, wie houd je tegen de oude links zelf te edditen!! >:)

Het feit dat hij niet iedereen z'n posts kan editten? ;)

Ik had het er eerder over met Jeroen, misschien kan er wat leuks gefixed worden met betrekking tot de upload archief links.

ja, mischien is er in dat geval een code door de DB te schieten die dit fixt??

Look at me, I can't fly.....

Hoho, dit is geen verzoek richting de mods, maar puur een reactie op theramin.

Overigens als de mods zoiets zouden willen dan kan dat met één slimme database query, daar hoeven ze echt niet elke post voor te editten. Ik zou het overigens afraden, want het toch links van een paar jaar oud.

benleentje

Golden Member

Ben het er mee eens dat je niet omheen kan. Dus als je een dode link heb jammer dan.

Zoals gezegd kan je als je die info echt nodig hebt er vast wel aankomen door het aan die persoon een verzoek te mailen.

Ik zeg maar zo.
beter een dode link dan een linke dode

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.