het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

Op 1 juli 2007 15:37:50 schreef Andreesie:
ok, dus normaliter 'kan' die multimeter niet kapot door amperage?

*RAM*

* High met Henk geeft Andreesie een flinke RAM voor zijn kop: AMPERAGE BESTAAT NIET!!!! dat heet STROOM!!!! voltage ook niet: dat heet spanning, ohmage ook niet: dat heet weerstand. wattage heet vermogen!!

wanneer gaan jullie dat nou eens leren?? *ZUCHT*

sorry dat ik het pas na 30 dagen zag.......

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Lucky Luke

Golden Member

ach. tis beter dan die mensen die zeggen dat er stroom op iets staat of spanning door loopt...

omdat het weerstand van het batterij niet zo hoog meer was (3V voor een 9V AAA batterij) heb ik hem vervangen zodat er weer spanning door mijn discman loopt maar nou staat er helemaal geen stroom op me discman moet ik nou de lens schoonmaken?

* Lucky Luke hoopt niet dat HmH nu uit zijn vel springt want bovenstaand voorbeeld is een verzonnen worst case scenario

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op dinsdag 31 juli 2007 17:27:17 (14%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

"Registrant:
BER024868-HONET
W.A. Berrelkamp
"

Ja dus, reclame spam.
Niet erg netjes dus.

Op 31 juli 2007 17:16:18 schreef High met Henk:
[...]

*RAM*

* High met Henk geeft Andreesie een flinke RAM voor zijn kop: AMPERAGE BESTAAT NIET!!!! dat heet STROOM!!!! voltage ook niet: dat heet spanning, ohmage ook niet: dat heet weerstand. wattage heet vermogen!!

wanneer gaan jullie dat nou eens leren?? *ZUCHT*

sorry dat ik het pas na 30 dagen zag.......

Heren,

Dit is toch geen mannier van communiseren.
Het kan toch ook op een fatsoenlijke mannier!

U = spanning in Volt( in het engels : Voltage)
I = stroom in Ampere(in het engels : current)
R = weerstand in Ohm

direct duidelijk eenvoudig

Op 31 juli 2007 17:36:31 schreef pe5ocb:
"Registrant:
BER024868-HONET
W.A. Berrelkamp
"

Ja dus, reclame spam.
Niet erg netjes dus.

Noemt men dat niet stalken? :+

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Op 31 juli 2007 17:16:18 schreef High met Henk:
donderpreek

High met Henk, ik houd van je:) Zelfs bij de ondertiteling op discovery doen ze het fout (voltage is en blijft geen nederlands)(belgisch denk ik ook niet).

Mooie aanbieding (om toch iets bij te dragen) bij de action: knijpkat 1,79, knijpkat-maar-dan-moet-je-draaien 3,49. K heb helaas nog geen led-spotjes bij de action gezien.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Dien onmiddelijk een klacht in bij Van Dale woordenboeken (Nederlandse uitgave).

Hierin worden de woorden "voltage" en Wattage" namelijk gewoon als geldige woorden aangemerkt; inclusief bijbehorende betekenis.

Schande dat een toonaangevend woordenboek dergelijke foute woorden opneemt!

Henry S.

Moderator

De Van Dale kent het verschil tussen grootheden en eenheden niet ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Voltage zal van het engelse Voltage komen. (:-))
Amperage zal daar een verbastering van zijn.

Even On topic...

De Mc Donalds heeft bij de happymeals leuk speelgoed dat een sloopactie waard is. Een hondje dat oplicht bij geluid.
Ach... Een leuk dingetje voor de sloop (als mijn kinderen even de ander kant oplijken. >:))

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Voor de Van Dale geldt volgens mij: als het er in staat bestaat het. Toonaangevend dus.

Op 31 juli 2007 20:35:13 schreef Fantomaz:
De Mc Donalds heeft bij de happymeals leuk speelgoed dat een sloopactie waard is. Een hondje dat oplicht bij geluid.
Ach... Een leuk dingetje voor de sloop (als mijn kinderen even de ander kant oplijken. >:))

net zo leuk als een furby oid in de magnetron>:-)
* Riktw stuurt zijn broertje meteen na ar de mac

High met Henk

Special Member

Op 31 juli 2007 18:52:08 schreef tokkoo:
[...]

Heren,

Dit is toch geen mannier van communiseren.
Het kan toch ook op een fatsoenlijke mannier!
[...]

Andreessie is niet helemaal newbee meer: hij zou beter moeten weten, ondanks zijn jeugduge leeftijd

ik hoop dat hij mijn figuurlijke ram wel begrepen heeft!

zo niet: bij deze :P

* High met Henk zou nooit IRL iemand slaan voor zoiets, maare figuurlijk kan het wel, dan onthoud hij het hoop ik beter na en ietwat fellere uithaal met een knipoog en JA DUS het was met een knipoog!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

In de lidl zijn er allerlei dingen in aanbieding voor de doe-het-zelver, ook een "elektronica reparartieset" , schroevendraaiers,...

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20070820.index

Op 16 augustus 2007 18:50:14 schreef flush:
In de lidl zijn er allerlei dingen in aanbieding voor de doe-het-zelver, ook een "elektronica reparartieset" , schroevendraaiers,...

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20070820.index

TIP:

als je dat elektronica reparatie setje koopt, pleur dan METEEN 1 x spanningzoeker 120-250 V weg, dat is die schroeven draaier die oplicht als je hem in een wcd frot.

die dingen zijn zo onbetrouwbaar als de roddelsectie van de telegraaf.

je hoeft ze maar een keer te laten vallen en ze doen het niet meer, waardoor jij de _verkeerde_ indruk krijgt dat er geen spanning meer op de WCD staat...
je zal niet de eerste zijn die door deze ongein een opdonder krijgt.

IF you can't convince them, then confuse them!
Turbokeu

Golden Member

Op 31 juli 2007 20:35:13 schreef Fantomaz:
Voltage zal van het engelse Voltage komen. (:-))
Amperage zal daar een verbastering van zijn.

Mis, komt van het Frans: Voltage en Ampèrage.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 16 augustus 2007 18:56:51 schreef Jeroen Boere:
je hoeft ze maar een keer te laten vallen en ze doen het niet meer, waardoor jij de _verkeerde_ indruk krijgt dat er geen spanning meer op de WCD staat...
je zal niet de eerste zijn die door deze ongein een opdonder krijgt.

Daarom moet je ze ook voor gebruik eerst testen op een werkende wcd.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 16 augustus 2007 19:49:08 schreef Switching Power:
[...]
Daarom moet je ze ook voor gebruik eerst testen op een werkende wcd.

Keihard weggooien die rommel. Dat het uberhaupt nog gefabriceerd mag worden !

Op 16 augustus 2007 19:49:08 schreef Switching Power:
[...]
Daarom moet je ze ook voor gebruik eerst testen op een werkende wcd.

en hoe weet je dat die wcd wel goed is?

gewoon een multimeter of duspol gebruiken. die zijn er voor ontworpen en werken perfect

IF you can't convince them, then confuse them!

Ik schroef ook alleen maar met die dingen :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Anoniem

Op 1 augustus 2007 09:00:28 schreef High met Henk:
[...]
Andreessie is niet helemaal newbee meer: hij zou beter moeten weten, ondanks zijn jeugduge leeftijd

ik hoop dat hij mijn figuurlijke ram wel begrepen heeft!

* Anoniem heeft deze zeer figuurlijke ram gekregen en begrepen, en gaat figuurlijk voor straf in het hoekje staan

Aanbieding: bij de blokker liggen er in de 1 euro bakken een heel setje knoopcellen, allerlei maten, een stuk of 15 per set (verschillende maten)
(raad eens waar ik naar toe ga vanmiddag)

ook blokker: dubbelzijdige dikke tape, 5m voor 1 euro

If you want to succeed, double your failure rate.
High met Henk

Special Member

@andreessie: ben blij dat je hem snapt

@Jochem_s kan ik daarmee dan mijn losse bitjes weer aan elkaar plakken? Gek idee hoor, mar ik gebruik nooit dubbelzijdige tape, wat doen jullie daar wel mee binnen de elektro.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ik plak er alles mee vast wat los zit :)

Bijvoorbeeld stekkerdozen die geklonken zitten (en dus niet makkelijk opengeschroefd kunnen worden) die je tegen een wand of bureaublad vast wilt zetten.

Maar ook in electronica projectjes om effe iets aan een behuizing vast te kleven of een patch-printje te stapelen. Het moet natuurlijk niet te kritisch zijn (niet je 230V trafo vastplakken ofzo).

If you want to succeed, double your failure rate.
KT88

Overleden

Blokker: 4 Penlites voor 1 euro http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif

Even shoppen vanmiddag!

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

phillips ;)

die draadloze deurbel bij de blokker is ook wel leuk ( 5 euro ) lekker de hele dag belle :P

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Dit topic is gesloten