hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

15jaar en 4jaar met elektro bezig(ook in het begin ergens even 14 in 15 verandert:+)

marcob

Golden Member

Dit jaar wordt ik alweer 37.

Ben op ongeveer mijn 10e begonnen met electronica. Ook met de hiervoor reeds genoemde Tandy bouwdoos. Alles geleerd van een Oom, zendamatuer van de eerste orde! Reeds veel gebouwd. Van voedingen tot ontvangers. (geen zenders, daar is niks aan ;-) )

Rond mijn 20e ging mijn interesse uit naar wat andere zaken, wel de MTS electronica gestudeerd.

Nu werkzaam in de electronische beveiliging.

Sinds twee jaar weer de hobby opgepakt!

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

54

[Bericht gewijzigd door Erelce op zaterdag 17 november 2007 21:36:33 (100%)

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun

Leeftijd: 20
bezig sinds: moeilijke, ik ben zolang ik mij kan herineren en langer(wat mijn ouders vertellen) bezig met techniek. vooral mechanica, maar nu word electronica steeds belangrijker voor me en ik vind het ook interessant. ik ben al lang bezig met simpele schakelingen met motortjes en lampjes. apparaten met buizen interesseren mij. net als tv, het beweegt geeft licht en maakt soms geluid. dan is het leuk. (vooral bij mechanica van toepassing)

eerste echte ding: elco's in een betamax vervangen.

ik doe nu een opleiding voor video en TV aan de Friese poortin Drachten(ROC dus slecht geregeld). komend schooljaar word het voor mij een opleiding Beeldtechniek
bij een van de grootste van Nederland voor de Tv. (vanwege regels noem ik de naam niet).

ik ben gelukkig nog nooit vol aan het lichtnet gekomen, dat wil ik zo houden. wel een keer gebeten door een beeldbuis die achteraf toch niet ontladen bleek te zijn. en een keer per ongeluk met mn pink aan een van de contacten van het afstemoog van mijn buizenbandrecorder(niet fijn). en een keer de soldeerbout proberen op te vangen toen die van de tafel viel(2e graads brandwond)

[Bericht gewijzigd door Menerik op maandag 6 augustus 2007 14:59:34 (20%)

Op 3 augustus 2007 15:07:12 schreef marcob:
...

Nu werkzaam in de electronische bevieliging.

wat's dat? bevieliging ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

leeftijd: 15
jaren bezig: 2
eerste echte project: de motor regeling van de site.

Ik ben vanaf mijn 10 bezig met elektro. Samen met mijn vorige buurman met autoradio's knutselen. Toen een op de MTS een opleiding automatisering energie techniek gevolgt. Maar het kriebelde een beetje dus ben gaan varen/baggeren. Dit doe ik nu de laatste 5 jaar als allround ship electronic
Ik ben nu 27 lente's jong.

Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.

leeftijd 27
ik ben van af mn 6de bezig met electronica, mijn eerste experiment was elektrolyse
ik had toen water en zeep in een bakje gedaan en daar een treintrafo op gezet
ik dacht toen dat ik een schuim apparaat had uitgevonden:D
later toen de house muziek in begon te komen heb ik een mengpaneel gemaakt
met 4 potmeters en het werkte goed.
het open maken van apparaten vond ik ook interessant o.a mijn C64 moest er aan geloven.
ik had vroeger ook een stripboek dat hete Resie en Transie daar heb ik veel uit geleerd.
omdat ik dyslectisch (leesblind) ben, heb ik verder geen opleiding in de electronica gevolgd wat ik best jammer vind.

[Bericht gewijzigd door 20kilovolt op 3 januari 2006 25:23:11]

Op 6 augustus 2007 14:49:01 schreef Menerik:

komend schooljaar word het voor mij een opleiding Beeldtechniek
bij een van de grootste van Nederland voor de Tv. (vanwege regels noem ik de naam niet).

je mag het wel zeggen hoor.

wat is het? Dutchview? United/CVG ?

IF you can't convince them, then confuse them!

leeftijd: 29 jaar
hoe lang bezig: zolang als ik me kan herinneren ;)
1ste project:

pfff ik heb echt geen idee maar een FM zender komt in mij op (bouwpakket van Velleman), ik kon de muziek van mijn walkman nog ontvangen bij het politiebureau ;).

Maar daarvoor heb ik met elektronicadozen lopen hobbien (Kosmos).

Leeftijd: 12 jaar
Hoelang bezig: 6 jaar (vanaf 6 jaar begon ik alles te slopen)
Eerste project:

Ik was al langer met elektronica bezig (Philips doos) maar met de communie begon ik pas met solderen van een knipperled-kit van Velleman

Natuurkundestudent met elektronica-aspiraties

leeftijd: 18 jaar
hoe lang al bezig? Twee jaar op tscholeken en bijna 1 jaar actief in de hobby. Nu 2e jaar hogeschool tegemoed 'elektromechanica - automatisering; (bijna) niets mechanica al automatisering >:) = microcontrollers, plc, easy, vermogenelektronica'

Eerste project... hm .. velleman flashende leds kit. Laatste nieuwe projecten: labvoeding van CO en men va afzetten om materiaal te kopen :D

56 jaar, eigelijk mekanieker en sportman als hobby.
Maar electronica heeft me wel altijd gefascineerd, al heb ik er zelf niets concreets mee gedaan.
Als jonge gast van 18 wel eens een versterker in elkaar gezet en volgens schema gebouwd. Er waren wel heel wat mankementen aan, toch deed het ding het.
Af en toe moesten er dan de powertransistoren aan vervangen worden,...We staken veel tijd in het maken van enorme luidsprekerkasten met echt plakhout, fineer en aftandse luidsprekers.

leeftijd: 13 jaar
jaren bezig: vanaf 10 jaar, dus al 3 jaar
eerste project: led + weerstand = lampje die brand zonder dat het na een tijdje uitgaat
2de project: robotje dat licht volgt, en op verschillende snelheden en standen vooruitbeweegt

leeftijd:15
bezig sinds: jaar of 8
eerste project: slopen van radio's en dergelijke nu ook meer met echte elektronica..
eerst werkende project: progameerbaar looplicht( ben printje + schema kwijt helaas:S)

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

Leeftijd 48, net als mijn broer hugo met de paplepel ingegoten eerste echte project was step by step van amroh.
Zover ik mij herrineren kan dan. Ook altijd grofvuil af gestruind naar alles wat met radio en tv te maken had.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Leeftijd: 20
Bezig sinds: gok ongeveer 13/14 dus 7 jaar bezig
Eerste project: Ontzettend mislukt mengpaneel. Wilde deze maken voor onze vriendengroep, maar toen er ik weet niet hoeveel componenten kapot gingen leerde ik dat er gelijkspanning gebruikt moest worden ipv een wisselspanning.

eerste gelukte project: Led VU meter van deze site

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Leeftijd: 16 jaar
Eerste ervaring met de kracht van 230V : Bij het aansluiten van de speakers op de radio deed ik de draden in het stopcontact ;)
Eerste gelukte project: VU meter
Aan het prutsen sinds: geen idee maar het afgelopen jaar heeft er veel tijd in gezeten
Aantal gelukte projecten: Te weinig

Leeftijd: 13 jaar
Bezig sinds: ongeveer 8 jaar

toetsenbord is kapot ik kopieer alle letters 1 voor 1

Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.

Leeftijd: 17
Bezig met electronica van: Toen 'k 6 was ofzo
Eerste "project": lampje, batterij, schakelaar...

Hallo Allemaal,

Deze jongen is 21 jaar en knutselt al met batterijen sinds z'n 7e jaar, en volgt op dit moment een studie Automatiserings Elektronika MBO bol4.

Tijdje al niet meer dit forum bezocht, maar voor school is dit forum ook erg handig om topics op te zoeken over relevante onderwerpen.

Ben op dit moment bezig met een I-button project met een ATMEGA16 van AVR.

Mazzel,

Fabian Pronk

Om het gemiddelde een beetje op te schroeven, ik hoop begin volgend jaar 64 te worden, ben al zo lang ik iets aan hobby doe met vonken bezig, als jongen van 9/10 jaar samen met een oom een buizen versterker gebouwd met EL41, EF41 en GZ**, lang geleden dus, de nodige kennis vergaart op de school van ome Frits Philips en daarna vele jaren in het vakgebied gewerkt.

Inmiddels enige jaren in de VUT en bouvakker aanhet spelen in Frankrijk maar de hobby blijft, deze winter wil ik proberen een in 1971 gebouwde buizen eindversterker uit het stof te halen en een nieuwe start te geven, als het iets wordt post ik wel wat foto's

gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.

Dan breng ik het gemiddelde maar weer iets naar beneden ;)
Ik ben nog een paar maanden 55 en vanaf ongeveer mijn 9e bezig met elektronica. Eerste projecten, na de Philips EE doos, waren een versterker met ECL11 en een meetzendertje met EF89s. Later via digitale schakelingen in de computerhoek terechtgekomen en gestopt met het zelf bouwen.
Na een lange onderbreking de soldeerbout maar weer eens opgepakt om wat oude apparatuur op te knappen en binnenkort misschien wat printjes te maken. CO biedt wat dat betreft heel veel inspiratie. Ik heb al heel mooie projecten voorbij zien komen waar menige fabrikant nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Het is ook leuk om te zien dat zoveel jonge mensen enthousiast zijn voor het zelf bouwen ipv. kopen van kant en klare elektronica.

Groeten, Ernst

mijn stage is inderdaad bij dutchview, erg leuk hoor

19, half jaar bezig. Ben nog erg noobish :)