Sub woofer filter

Heeft iemand een schema voor een Sub woofer filter.
Die hier op circuits online staat is veel werk om na te bouwen en dan heb ik ook nog zo'n speciale voeding nodig.
Dus heeft iemand een kleine goed werkende Sub woofer filter

May The Source Be With You

IK heb een filter dat best makkelijk is.
Deze scheid de BASS en de TREBLE, moet je alleen nog iets op zoeken voor een tweeter.
Voor hoge tonen (TREBLE) zet je een spoel van > 500mH <870mH serie met de speaker.
Voor lage tonen (BASS) zet je een spoel van >560mH <700mH parallel met de speaker.
Wat ik je kan aanraden is twee spoelen te gebruiken van de zelfde waarde, want dan krijg je een mooier geluid.
Van die spoel waardes weet ik het niet zeker, maar ik zoek het nog wel op :)
Suc6

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
High met Henk

Special Member

ehh wat wil je dan zonder voeding?? Een passief of een actief filter. een actief filter zet je tussen je line van je versterker en filtert daar de hoge tonen. Deze heeft dus idd altijd een voedingsspanning nodig.

Een passief filter zet je tussen je versterker en je speaker en is veel werk om te berekenen. Ik wil de berekening wel ff voor je uitvoeren, als jij je kantelfrequentie/-3db punt/ halve amplitude punt of hoe je het noemen wilt ff door wilt geven en je frequentie stijlheid.

Ik reken dan wel voor je.

Maar een passief filter moet ik ook je impedantie weten

Daarbij komt dat de componenten vrij duur zijn, maar het is een RL netwerk dus ook vrij simpel en weinig componenten.

Laat even weten wat je wilt.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik wil een passief filter hebben.
Ik ben niet zo'n expert in boxenbouw dus hoe kan ik die kantelfrequentie uitreken ? of is dat het punt waarop hij gaat filteren ?
Ik moet echt PURE BASSS HEBBEN :-)
het moet echt gaan trillen ik heb een 12" (30 cm) woofer
dus dat moet lukken volgens mij.
Ik weet alleen van die speaker:
Vermogen 350 watt
En hij is 8 ohm
en o ja sven heb je msn ?
greetz mitchell

May The Source Be With You

en o ja sven heb je msn ?
greetz mitchell[/quote]

ik spreek maar eventjes voor hem :) carcrosser@hotmail.com

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

bij monacor kan je goede spoelen en condensators verkrijgen.
als je een simpele lowpass of 2-weg filter(passief) wil maken, wil ik hem wel voor je berekenen.
geef gewoon de gegevens!