anti piratenbeleid

Dit topic is gesloten

Ook tot mijn grote verbazing las ik dat het topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/52048
gesloten werdt , jullie geven aan illegale zaken ?
sinds wanneer is een website illegaal , andere websites als etherpiraten.com zijn toch ook niet illegaal ?
ok, zenden op FM is dan illegaal , maar dat heeft toch niets met een website te maken ?
overigens heb ik op het AM forum nog nooit iets gemerkt van negatieve info over CO, sterker nog , CO is daar zelfs site v/d maand geweest en alle leden komen ook regelmatig op CO en wordt daar zeer gewaardeerd , waaronder ik.
ik hoop niet dat het antipiratenbeleid op CO op deze manier verdergaat , dat zou jammer zijn, want deze doelgroep is best groot.

FM uitzendingen zijn toch niet meer illegaal ?

je mag nu al een apparaatje koppelen aan je mp3 zodat je fm radio kan uitzenden naar je radio in de auto

Qua beleid is er op Co bij mijn weten niets veranderd. De `commotie' nu lijkt nu enkel te zijn nav het sluiten van het reclametopic voor een ander forum.

Hoewel wij zeer veel verwijzen naar andere fora als GoT staan wij dat soort reclame in die vorm zelden of nooit toe, daar is Co niet voor.
Een "Computervragen ? -> ga naar tweakers"-topic of iets dergelijks zou ook niet mogen.

Enkel oordelend naar het zichtbare deel (de wat extreme regelementen) dringt zich bij mij overigens inderdaad het vermoeden op dat de doestelling van dat forum niet enkele legale zaken betreft.

Het is als moderators uiteraard niet onze bedoeling om onrust te veroorzaken.

Ik hoop dat het een en ander zo duidelijk is.

Op 2 september 2007 17:15:33 schreef Aart:
Heeft u het andere topic gezien ?

Ik heb de andere reactie gezien en had hier graag op willen reageren maar ook daar ging een slotje op , tenslotte mag ik toch reageren in ,,lieve moderators,, als ik het ergens niet mee eens ben ? of...

Als ik in een ander topic verzoek het per mail te proberen .. nuja. liever niet dan. ;)

Persoonlijk ben ik al heel lang tegen het bestaan van deze sectie (het geeft veel ruis) en heb ik liever dat mensen mailen over niet-algemene zaken.

[edit]
En voor algemene zaken als het beleid is er de "site-feedback" -sectie :)

Op 2 september 2007 17:30:55 schreef westcoast:
[...]

Ik heb de andere reactie gezien en had hier graag op willen reageren maar ook daar ging een slotje op , tenslotte mag ik toch reageren in ,,lieve moderators,, als ik het ergens niet mee eens ben ? of...

... je kunt mailen als je het niet eens bent met een actie van een moderator!

IF you can't convince them, then confuse them!

Beste Jeroen , ik besloot dus binnen de gestelde regels om te posten , daar is niets mis mee toch ?

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op zondag 2 september 2007 17:48:03 (47%)

daar heb ik ook geen op of aanmerking op, was mee een aanvulling op je eigen post... jij stelde een verkapte vraag ;)

t mee eens ben ? of...

no offence :)

ps. heb niet aan je post aangepast, drukte per ongeluk op de edit knop ipv quote knop :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 2 september 2007 17:19:00 schreef pm1online:
je mag nu al een apparaatje koppelen aan je mp3 zodat je fm radio kan uitzenden naar je radio in de auto

je mag die apparaatjes kopen, en in sommige andere landen is het gebruik ook toegestaan (B?), maar in NL niet. Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben, maar zo is het nu een maal (op dit moment).

Ik denk niet dat er in de praktijk veel actie zal worden ondernomen tegen dit soort apparaatjes en andere 'richtmicrofoon' klasse FM zendertjes, maar met bv een 3 Watter zit je toch wel in een andere klasse...

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
echtepino

Golden Member

Op 2 september 2007 17:58:36 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

je mag die apparaatjes kopen, en in sommige andere landen is het gebruik ook toegestaan (B?), maar in NL niet.

Nou dat scheelt niet veel, ze worden al volop verkocht en wetgeving is bijna rond. De website van AT staat er vol mee...
http://www.agentschap-telecom.nl/marktsegment/vrijgesteld_gebruik/faq_…

Word lid van de Benelux DX Club

Tja, ik wil geen olie op het vuur gooien, maar zelf zo'n apparaatje -bouwen- en vervolgens -in bedrijf nemen- blijft als combinatie verboden.

Maar juridische implicaties voor een forum als dit heeft het echt niet. Het is niet verboden om uiteen te zetten hoe je een fm zender maakt en/of hoe je die in gebruik neemt.

Sterker nog, als je hetzelfde doet voor pakweg een atoombom is het nog steeds niet strafbaar. Mensen die dat thuis in de kelder proberen zijn het uiteraard wel, maar dat valt buiten de verantwoordelijkheid van de eigenaars van een forum.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Op 2 september 2007 17:35:10 schreef Jeroen Boere:
... je kunt mailen als je het niet eens bent met een actie van een moderator!

Waarom moet zoiets nou altijd via mail? Om het uit het zicht te houden van anderen? Doen ze in China ook...
Een forum is toch prima hiervoor. Kan iedereen meedenken en z'n mening geven. Ik hou niet zo van dat geheimzinnige gedoe.

On topic: ik vraag me af of een piraten-forum wel zo legaal is. Als ik een site open en daar ga uitleggen hoe je een bom moet maken, is ie zo uit de lucht. Een bom maken mag best, zolang ik 'm niet gebruik.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 2 september 2007 20:53:30 schreef flipflop:

Waarom moet zoiets nou altijd via mail? Om het uit het zicht te houden van anderen? Doen ze in China ook...

Omdat dit een elektronica forum is denk ik. Daarnaast is dit forum net als China geen democratie maar een 'milde' dictatuur waarin de moderatoren het laatste woord hebben ;-)
Daar zullen we het dus mee moeten doen.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 2 september 2007 20:53:30 schreef flipflop:
[...]
. Als ik een site open en daar ga uitleggen hoe je een bom moet maken, is ie zo uit de lucht. Een bom maken mag best, zolang ik 'm niet gebruik.

dat valt wel mee hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Anarchist_Cookbook
http://www.beyondweird.com/cookbook.html

Dat cookbook is een zwaar overschat document. Als leek heb je daar nauwelijks iets aan als je serieus een bom (oid)wilt maken.
@Xeno: Het is een eca forum, maar dat forum maken we wel met z'n allen. Dus dan ontstaat er wel eens een discussie over de inhoud. Dat zou voor de mods juist een uitgelezen mogelijkheid kunnen zijn om te horen wat de gebruikers (lees:klanten) willen. En jij vindt het wel OK dat er hier een dictatuur heerst? Ik haat dictaturen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

@flipflop:
om niet te veel gedoe op gang te brengen zat er aan te denken om een reactie achterwege te laten, maar er staat me één ding echt niet aan in jou gedachtegang:

Dus dan ontstaat er wel eens een discussie over de inhoud. Dat zou voor de mods juist een uitgelezen mogelijkheid kunnen zijn om te horen wat de gebruikers (lees:klanten) willen.

Ten eerste, jij bent geen klant, maar een gebruiker. een klant betaald een bepaald bedag voor een te leveren dienst hetzij goederen door de tegenpartij.
In het geval van CircuitsOnline ligt het anders. Wij (lees: het CO-team) voorzien in een openbaar forum waar regels gelden. ongeacht hoe je heet en wat je doet.
voor iedereen gelden dezelfde regels.
vanuit dit oogpunt proberen wij hier de boel in goede banen te leiden.

Op 2 september 2007
En jij vindt het wel OK dat er hier een dictatuur heerst? Ik haat dictaturen.

als je werkelijk dictaturen haat, waarom neem je dan deel aan iets waarvan jij van mening bent dat het een dicatuur is? niemand dwingt jou bepaalde zaken te doen, er worden alleen regels opgesteld die er voor zorgen dat jij en vele andere zonder overlast gebruik kan(kunnen) en mag(mogen) maken van dit forum. De meeste regels zijn vooralsnog fatsoensregels en afgeleide van de wet.
In mijn (onze) beleving is hier niets mis mee, en stellen wij geen absurde regels.

tevens wil ik duidelijkheid scheppen over onderstaande opmerking:

Op 2 september 2007 20:53:30 schreef flipflop:

Waarom moet zoiets nou altijd via mail? Om het uit het zicht te houden van anderen? Doen ze in China ook...

Ik zeg niet dat dit via de mail moet. Als je mijn post na de post leest die jij aanhaald, dan zie je dat het een tweede optie is aangaande een verkapte vraag die door gebruiker Westcoast gesteld werd.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan contact via mail, maar wederom geld hier dat je vrij bent om te kiezen welke weg jij nodig vind te gaan bewandelen.
In een dicatatuur krijg je deze kans niet...

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 2 september 2007 21:46:00 schreef Jeroen Boere:
Ten eerste, jij bent geen klant, maar een gebruiker.

Als adverteerder qualificeer ik misschien wel als klant en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met hoe dit forum beheerd/geleid/gemodereerd wordt.

Ik ben (ook) actief op de piclist, waar dit soort discussies ook vaak voorkomen. Net als daar geldt hier: ja, het is een dictatuur in de zin dat een paar mensen de regels bepalen, maar
- als je serieus tot die selecte groep wilt toetreden wordt dat denk ik alleen maar toegejuigd (serieus == kaost veel tijd)
- als het forum je niet aanstaat kan je altijd stemmen met je voeten: richt zelf een forum op waar jouw regels gelden, en kijk hoeveel mensen het met je eens zijn! dus eigenlijk toch democratie...

De piclist (MIT) heeft ooit een afsplitsing gehad (op yahoo), maar het verkeerd op die afspliting is inmiddels gedaald tot 1 bericht per maand.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Uiteraard staat het moderatoren vrij om beleid te voeren zoals zij dat willen - daarmee heb ik geen probleem, het blijft jullie forum!

Ik zou het alleen jammer vinden als dit soort topics gesloten worden omdat moderatoren onterecht vrezen dat ze in juridische problemen kunnen komen door het toestaan ervan.

Persoonlijk zie ik graag een beleid waarin alles bespreekbaar is, tenzij het juridische complicaties met zich meebrengt (bijvoorbeeld posten van materiaal waar andersmans copyright op rust)... maar de uiteindelijke keuze is en blijft aan de eigenaren van deze site, niet aan de gebruikers.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

@ Ben_ Ik denk veeleer dat de gebruiker een mogelijke juridische consequentie kan ondervinden als gevolg van het al dan niet posten van onrechtmatige zaken of anderzins.

Als er echter een causaal verband is tussen geposte zaken of anderzins enerzijds en de site eigenaar anderzijds zou hierbij betrokken zijn in de zin van medeplichtigheid, dan liggen de zaken wat anders met betrekking tot mogelijke juridische consequenties.

Vooralsnog is het de gebruiker die verantwoordelijk is.

Om het een beetje in bedekte termen te zeggen, stel een persoon brengt iemand letsel toe met een auto van de buurman, dan kan je toch niet de buurman aan gaan pakken omdat hij de eigenaar is van de bewuste auto?

Ook in dit geval zal dan de gebruiker aansprakelijk zijn, en de eventuele consequenties moeten aanvaarden en ondervinden.

Wat betreft de moderatie op dit forum, prima werk, ga zo door Mods!!! ;):D:D
Heb al veel profijt van dit forum gehad en ben fijn geholpen tot nu toe.

SWSje

A long answer is not short!

Op 3 september 2007 02:51:14 schreef Sweet Winter Smile:
Om het een beetje in bedekte termen te zeggen, stel een persoon brengt iemand letsel toe met een auto van de buurman, dan kan je toch niet de buurman aan gaan pakken omdat hij de eigenaar is van de bewuste auto?

Juist in dit voorbeeld kan dat dus wel.

Ik heb een aanrijding gehad met een franse huurauto in nederland. Bestuurder geen rijbewijs, De huurder onder invloed van drugs en had zijn vriendje laten rijden.

Politie er bij en de verhuurder is aansprakelijk gesteld. De auto is op dat moment onverzekerd en is de eigenaar wettelijk aansprakelijk.
De verhuurmaatschappij heeft betaald. Hoe zij de schade verhalen op de huurder of bestuurder is hun probleem geworden.

Ander voorbeeld graag :+

overigens ben ik het wel eens met het beleid van de mods op dit punt waar het hele topic overgaat.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Moderators kunnen wel verantwoordelijk gehouden worden voor het een en ander, een nieuwsbericht van vorige maand: Forumbeheerder vervolgd wegens uitlatingen bezoekers.

echtepino

Golden Member

Klopt, maar als je die uitlatingen zeg één keer per week gewoon weghaalt is er niets aan de hand.
Pas als je illegale zaken definitief laat staan heb je een probleem als forumbeheerder.
En een forumbeheerder is geen mod.

Word lid van de Benelux DX Club

Heren,

dit is appels met peren vergelijken.

Er wordt in het fm-forum niemand gediscrimineerd en er worden geen kwetsende uitlatingen toegestaanzoals in het door madwizard aangedragen voorbeeld. Zoiets verwijderen wij meteen en is je account niet meer geldig.

Het meningsverschil tussen CO en het FM-forum wordt momenteel netjes op de achtergond via mail geregeld.
Ik wilde eerst niet openbaar reageren maar denk dat dit nu uit de klauwen loopt.
Ik ben geen moderator of administrator hier maar denk dat we het doel in deze topic uit de ogen verliezen.

Wij als fm-forum hebben ons hier te houden aan de huisregels van het CO.
De reden waarom de topic gesloten was kan discutabel zijn daar ik het persoonlijk niet eens ben met alle redenen die opgegeven worden.
Maar dat is mijn mening en als die niet strookt met de regels moet ik het elders zoeken.

Het enige wat aan deze zaak jammer is dat 2 jaar dat het AM forum bestaat er een goede samenwerking was, met de komst van het FM-forum is dit niet meer gewenst van de CO zijde. Het zij zo.

Laten we de rust bewaren en genieten van de vele foria die het internet rijk is.

Groeten, Hans

Op 3 september 2007 09:28:44 schreef echtepino:
En een forumbeheerder is geen mod.

Hier is de mod wel een forumbeheerder. en dit hebben wij een team genoemd ;)

@view:

Er wordt in het fm-forum niemand gediscrimineerd en er worden geen kwetsende uitlatingen toegestaanzoals in het door madwizard aangedragen voorbeeld. Zoiets verwijderen wij meteen en is je account niet meer geldig.

dat beleid hanteren wij ook, ik ben dan ook dat de aangehaalde voorbeelden niet helemaal van toepassing zijn op onze fora.

Het enige wat aan deze zaak jammer is dat 2 jaar dat het AM forum bestaat er een goede samenwerking was, met de komst van het FM-forum is dit niet meer gewenst van de CO zijde. Het zij zo.

verklaar u nader?

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op maandag 3 september 2007 11:18:47 (16%)

IF you can't convince them, then confuse them!

Dit topic is gesloten